کد مطلب: 

267086

تفرجگاه تنگه مینودشت با دستور رئیس قوه قضائیه به مردم بازگشت

در پی اجرای تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به نفع عامه مردم، با جمع آوری نخاله‌های حاصل از تخریب بناهای غیرمجاز در رودخانه چهل چای تنگه مینودشت گلستان از امروز دسترسی به این تفرجگاه برای عموم مردم آزاد شد.
تفرجگاه تنگه مینودشت با دستور رئیس قوه قضائیه به مردم بازگشت

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، دی ماه بود که حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضائیه دستورات مهمی پیرامون موضوع مهم و چالش برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها صادر کرد.

همچنین بنابر تاکیدات رئیس قوه قضائیه، مقرر شد که در هر قسمتی از مسیر رودخانه‌ها که به جهت موقعیت منطقه امکان داشته باشد، با رعایت مقررات قانونی و ضوابط زیست محیطی، تفرجگاه ساحلی برای استفاده عموم مردم ایجاد شود.

در همین زمینه و در راستای عمل به تاکیدات رئیس دستگاه قضا رای قطعی ۱۵ مورد خلع ید و تخریب بیش از ۱۰۰ آلاچیق در حریم و بستر رودخانه چهل چای تنگه مینو دشت در استان گلستان اجرا  شد.

در همین خصوص دادستان عمومی و انقلاب مینودشت اعلام کرد: پس از اجرای این آرای قطعی به مالکان این آلاچیق‌ها ۵ روز  برای جمع آوری نخاله‌های حاصل از تخریب،  فرصت دادیم که در این مدت آهن آلات و مصالح قابل استفاده توسط مالکان جمع‌آوری شود.

یاسر بای افزود: نخاله‌های ساختمانی باقی مانده نیز توسط شهرداری جمع‌آوری شد و به این ترتیب در همه ۱۲ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه چهل چای که تصرف شده بود،  پاکسازی صورت گرفت.

وی ادامه داد: سال‌ها بود تعدادی از افراد با تجاوز به حریم رودخانه چهل چای در تنگه مینودشت و ایجاد دکه ها و کافه‌ها، عملا دسترسی مردم به رودخانه را محدود کرده بودند که با قلع و قمع  بناهای غیرمجاز و جمع‌آوری نخاله‌ها، از امروز  فضای این تفرجگاه جنگلی در دسترس همه مردم قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-03-15 11:35

افزودن دیدگاه جدید