کد مطلب: 

266964

راه مقابله با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) چیست؟

HPV اصطلاحی است برای اشاره به گروهی از ویروس‌ها که شامل بیش از ۱۵۰ سویه هستند. در حالی که بیشتر این گونه‌ها کاملاً بی‌خطرند، ۴۰ گونه در میان آنها خطرناک شناخته شده‌اند. این دسته از ویروس‌ها به دو گروه کم‌خطر و پرخطر طبقه بندی می‌شوند.
راه مقابله با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) چیست؟

به گزارش سیتنا، امروزه HPV یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی شناخته می‌شود. اکثر زنان و مردان در طول زندگی، نهایتاً به یکی از انواع آن مبتلا می‌شوند. بنا به گزارش CDCTrusted Source، تقریباً ۱۴ میلیون مورد جدید HPV هر ساله در ایالات متحده یافت می‌شود. در حال حاضر، حداقل ۷۹ میلیون آمریکایی با HPV زندگی می‌کنند.

سویه‌های کم‌خطر ممکن است در برخی افراد منجر به زگیل تناسلی شوند، در حالی که گونه‌ی پرخطر آن در مردان، می‌توانند منجر به سرطان مقعد، گلو و آلت تناسلی شوند.

HPV چگونه منتقل می‌شود؟ 

HPV می‌تواند حتی از طریق تماس پوستی با فردی مبتلا به ویروس منتقل شود. اما شایع‌ترین راه انتقال آن از طریق رابطه جنسی است.

پیشگیری از ابتلا به HPV

برخلاف سایر بیماری‌های مقاربتی که فقط از طریق استفاده از  روش‌های بازدارنده قابل پیشگیری هستند، امروزه می‌توان با تزریق واکسن، از ایجاد و بروز HPV پیشگیری کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دو واکسن HPV را تایید کرده است: Gardasil و Cervarix.

هر دو در پیشگیری از HPV نوع 16 و 18 که خطر بالایی دارند و عامل ایجاد اکثر سرطان‌های دهانه رحم هستند و انواع 6 و 11 که سبب بروز بیش از ۹۰ درصد از زگیل‌های تناسلی هستند، مؤثرند.

نسخه جدید Gardasil به نام Gardasil 9 در برابر پنج گونه دیگر از ویروس‌ها ایمنی ایجاد می‌کند. FDA گارداسیل 9 را در دسامبر ۲۰۱۴ تأیید کرد.

قبلاً تزریق گارداسیل فقط به سنین ۱۱ تا ۲۶ ساله توصیه می­‌شد، اما امروزه تزریق آن به گروه سنی بالاتر (تا ۴۵سال) سال برای پیشگیری از زگیل تناسلی نیز تأیید شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-03-12 08:40

افزودن دیدگاه جدید