کد مطلب: 

265478

خاص باش، خاص بپوش و رکورد بزن!

نیمار قراردادی با پوما برای اسپانسری کفش‌هایش بست که از قراردادهای رونالدو و مسی هم سنگین‌تر است.
خاص باش، خاص بپوش و رکورد بزن!

به گزارش سیتنا، نیمار پس از کمک به پاری‌سن‌ژرمن برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان برای اولین بار در تاریخ، قراردادی رکودشکن با کفش‌های ورزشی پوما امضا کرد. این امر باعث شد تا رقبا در پی او باشند زیرا او قراردادی به ارزش ۲۳ میلیون پوند در سال امضا کرده است.

اما چه بازیکن‌های دیگری با پوشیدن کفش‌های اسپانسرها ثروتمند شده‌اند؟ نشریه «سان» به این موضوع پرداخته و بزرگ‌ترین معاملات کفش‌های ورزشی را برشمرده که در ادامه با هم می‌خوانیم.

۱- نیمار (۲۳ میلیون پوند)

این مهاجم برزیلی نایکی را کنار گذاشت تا به رقیبش پوما بپیوندد و بزرگ‌ترین قرارداد اسپانسری انفرادی ورزش را دریافت کرد. مشخص نیست که این قرارداد تا چه زمانی طول بکشد اما مدت قرارداد قبلی او با نایکی ۱۱ سال بود و ارزشش هم نصف ارزش قرارداد فعلی او با پوما بود. نیمار پس از امضای قرارداد در شبکه اجتماعی‌اش نوشت: «من با تماشای ویدئوهای اسطوره‌های بزرگ فوتبال مانند پله، کرویف، اوزِبیو و مارادونا بزرگ شدم که همه با کفش‌های پوما بازی می‌کردند. به همین دلایل، از امروز به بعد من این افتخار را دارم تا با برندی متحد شوم که به بزرگ‌ترین اسطوره‌های فوتبال کمک کرد تا به آنچه هستند تبدیل شوند.»

۲- لیونل مسی (۱۸ میلیون پوند)

مسی دومین فوتبالیستی است که میلیاردر شد (اولین کریستیانو رونالدو بود) و رتبه دوم بهترین معامله کفش در تمام دوران‌ها را به خود اختصاص داده است. اسطوره بارسلونا که جهان را با پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن در بهت و حیرت فرو برد، در سال ۲۰۱۷ قرارداد خود با آدیداس را تمدید کرد و قراردادی مادام‌العمر از این کمپانی دریافت کرد. او اولین فوتبالیستی است که زیرمجموعه کفش‌های برند آدیداس را راه‌اندازی کرد؛ آدیداس مسی. با گذشت سال‌ها و رسیدن زمانی که مسی کفش‌های خود را بیاویزد و اعلام بازنشستگی کند، این برند می‌تواند به همان اندازه که برند «ایر جردن» نایک برای مایکل جردن سودآور بود، برای مسی هم بسیار پرمنفعت باشد.

۳- کریستیانو رونالدو (۱۵ میلیون پوند)

رونالدو بیشترین درآمد را از نایک دریافت می‌کند. با این حال، قرارداد نیمار ۸ میلیون بیشتر از اوست. اما رونالدو می‌تواند آسوده‌خاطر باشد از اینکه درآمد قراردادش بیشتر از نیمار است؛ بر طبق گزارش‌ها ارزشش در طول عمر ۷۸۰ میلیون پوند است. اسطوره منچستریونایتد سومین ورزشکاری است که قرارداد مادام‌العمر با نایک دارد و در کنار مایکل جردن و لبرون جیمز ایستاده است.

۴- کیلیان امباپه (۱۴ میلیون پوند)

امباپه در سال ۲۰۱۹ در معرض جنگ مزایده‌ای بین کمپانی فعلی‌اش و آدیداس قرار گرفته بود. او قراردادی ۱۰ ساله به ارزش حدوداً ۱۴۰ میلیون پوند امضا کرده که اعتقاد بر این است این قرارداد تا زمانی که امباپه در یک لیگ بزرگ بازی می‌کند پابرجاست. سوپراستار پی‌اس‌جی به دنبال اسطوره‌اش رونالدو رفت و با نایکی قرارداد امضا کرد. او کسی است که میتواند در سال‌های آینده موقعیت نیمار در اوج را به چالش بکشد و تنها ۲۳ سال دارد.

۵- ماریو بالوتلی (۵ میلیون پوند)

پسر طلایی ایتالیایی، ماریو بالوتلی سال ۲۰۱۴ در اوج بود. او که یکی از اعضای کلیدی تیم ملی ایتالیا بود بزرگ‌ترین امید این کشور برای کسب افتخارات به شمار می‌رفت. بنابراین وقتی قراردادش با نایک به پایان رسید، پوما با قراردادی ۱۰ ساله به ارزش سالیانه ۵ میلیون پوند او را قاپید. حالا این بازیکن ۳۱ ساله پس از رفتن به آدانا دمیراسپور ترکیه بر سر دوراهی است و مانند قدیم هم بر سر زبان‌ها نیست.

۶- گرت بیل (۴ میلیون پوند)

جادوگر ولزی که فصل پیش را به عنوان بازیکن قرضی در تاتنهام سپری کرد سالانه حدود ۱۸ میلیون پوند از رئال مادرید می‌گیرد. او قراردادهای اسپانسری با شرکت‌هایی مانند EA Sports، Lucozade و آدیداس دارد. این قرارداد او با تولیدکنندگان ورزشی آلمانی است که بیشترین درآمد را برای او دارد و گرت بیل به این واسطه سالی ۴ میلیون پوند درمی‌آورد.

۷- آنتوان گریزمن (۳٫۵ میلیون پوند)

آنتوان گریزمن در سال ۲۰۱۵ قراردادش با پوما را با قیمت ۳٫۵ میلیون پوند در سال تمدید کرد. آن زمان او تبدیل به سوپراستار جهانی شده بود و اتلتیکو مادرید را برای پیوستن به بارسلونا با قراردادی در حدود ۱۰۸ میلیون پوند ترک کرده بود. اگرچه اکنون دوباره به پایتخت اسپانیا برگشته است. پوما در سال ۲۰۱۹ برای جسن ۱۰ سالگی همکاری‌اش با گریزمان، کفش مخصوص به او را تولید کردند: نسخه محدود Future ۴.۱ NETFIT Grizi با قیمت ۲۲۹ پوند. او یکی از افراد مهم پوما بود تا اینکه نیمار از راه رسید.

۸- پل پوگبا (۳ میلیون پوند)

هافبک منچستریونایتد به تمامی ارزش این را دارد که آدیداس به او سالانه ۳ میلیون پوند بدهد. او نه تنها در تمام تبلیغاتی که این برند در تلویزیون منتشر می‌کند حضور دارد بلکه در تمام پوسترهای تبلیغی جدیدترین کفش Predator هم حاضر است. قرارداد ۱۰ ساله او به ارزش ۳۰ میلیون پوند تا سال ۲۰۲۴ به پایان نمی‌رسد. پوگبا یکی دیگر از کسانی بود که نایکی از به خدمت گرفتنش ناامید شده بود.

۹- مارکو وراتی (۲٫۵ میلیون پوند)

قرارداد هافبک پی‌اس‌جی با پوما در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید و مارکو وراتی در تمرینات کفش‌های مشکی پوما evoTOUCH را می‌پوشید. در نهایت او قراردادی بزرگ با نایک امضا کرد و مشخص نیست که این قرارداد کی به پایان میرسد.

۱۰- محمد صلاح (۲٫۵ میلیون پوند)

مهاجم لیورپول تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین چهره‌های فوتبال شده خصوصاً در آفریقا و خاورمیانه. اسپانسر او آدیداس است در کنار قراردادهای پرمنفعت دیگر مانند پپسی و وودافون در مصر. صلاح کفش‌های فوتبالی X۱۸ را میپوشد و بابت آن دستمزد خیلی خوبی هم می‌گیرد؛ ۲٫۵ میلیون پوند در سال.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-01-22 09:08

افزودن دیدگاه جدید