کد مطلب: 

265265

ویتامینی که نبودش در بدن درسرساز است

کارشناسان سلامت و تغذیه بر تامین ویتامین B12 از طریق رعایت رژیم غذایی سالم تاکید دارند.
ویتامینی که نبودش در بدن درسرساز است

به گزارش ایران پژواک، از آنجا که بدن انسان ویتامین B12 تولید نمی‌کند، کارشناسان سلامت بر تامین این ویتامین از طریق رعایت رژیم غذایی سالم تاکید دارند، اما یکی از نگرانی‌های اصلی این است که گیاهخواران اغلب با کمبود ویتامین B12 مواجه هستند زیرا شناخته‌ترین منابع خوراکی حاوی این ماده مغذی، تخم مرغ، مرغ، گوشت است.

منابعی چون اسفناج، آب پنیر، ماست، نخود، چغندر سرشار از ویتامین B12 هستند. اسفناج منبعی از مواد مغذی است که به رشد کلی و سلامت بدن کمک می‌کند. آب پنیر این مایع مفید، غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. ماست به دلیل پروبیوتیک‌های موجود در آن، برای سلامت روده شناخته شده است. نخود این ماده غذایی علاوه بر ویتامین B12، سرشار از فیبروپروتئین است. چغندر نیز علاوه بر آنکه سرشار از آهن است، منبع ویتامین B12 هم به حساب می‌آید.

کاربران بسیاری از گرانی‌ها و عدم توانایی مردم برای تهیه اقلام اساسی و حتی هزینه‌های تامین مواد غذایی صحبت می‌کنند و عنوان می‌کنند شهروندان بسیاری در تامین هزینه‌های اصلی خود مانده‌اند و تنها به برای بقا زندگی می‌کنند و که سلامتی آنها تحت تاثیر این گرانی‌ها و تورم قرار گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-01-14 08:39

افزودن دیدگاه جدید