کد مطلب: 

265075

مهم‌ترین مشکلات جنسی در مردان چیست؟

سلامت جنسی بخش مهمی از زندگی یک مرد بدون توجه به سن و وضعیت اجتماعی اوست. همچنین سلامت جنسی از بخش‌های مهم و اساسی روابط زوجین است و به کیفیت زندگی کمک می‌کند. مشکلات جنسی در مردان بسیار شایع است و بر سلامت جنسی تأثیر می‌گذارد. بسیاری از مشکلات جنسی قابل درمان هستند. بنابراین، برای مردان ضروری است که این مسائل را با پزشک در میان بگذارند.
مهم‌ترین مشکلات جنسی در مردان چیست؟

به گزارش ایران پژواک، تعریف اختلال عملکرد جنسی، ناتوانی در برقراری یک رابطه جنسی رضایت‌بخش است. این تعریف بستگی به تفسیر هر فرد از "رضایت جنسی" دارد. به طور کلی، اختلال عملکرد جنسی می‌تواند بر کیفیت زندگی تأثیر بگذارد و مهمتر از آن، می‌تواند اولین علامت از یک مشکل پزشکی یا روانی باشد.

انواع اختلالات جنسی در مردان

انواع مشکلات جنسی شامل اختلال در امیال جنسی، نعوظ، انزال و ارگاسم است. در برخی از شرایط ممکن است دو یا چند اختلال همزمان سلامت جنسی را تحت تأثیر قرار دهند.

مشکلات جنسی در مردان چگونه تشخیص داده می‌شوند؟

ارزیابی اختلال عملکرد جنسی با یک شرح حال دقیق پزشکی، جنسی و روانشناختی و سپس یک معاینه فیزیکی کامل شروع می‌شود. مرحله دوم (معاینه فیزیکال) را نباید نادیده گرفت زیرا اختلال عملکرد جنسی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. گاهی اوقات، همسر بیمار نیز می‌تواند در ارزیابی مشارکت داشته باشد و اطلاعات مفیدی ارائه دهد.

پزشک در طی مصاحبه با بیمار به یک تاریخچه دقیق پزشکی، روانی و جنسی دست پیدا می‌کند. برخی از سؤالاتی که پرسیده می‌شوند ممکن است خصوصی باشد و باعث خجالتتان شود اما توجه داشته باشید ارائه اطلاعات مناسب ضروری است.

درمان مشکلات جنسی در مردان به چه صورت است؟

برنامه درمانی تا حد زیادی به علت دقیق مشکل جنسی بستگی دارد. اگر علت روانی باشد، کمکِ یک روانپزشک یا روانشناس می‌تواند مفید باشد. اغلب در این شرایط، درمان شناختی-رفتاری کمک‌کننده است. گاهی اوقات هم زوج‌درمانی تجویز می‌شود. اگر علت کاهش میل جنسی ناشی از مصرف دارو باشد، داروهای بدون عوارض جنسی، جایگزین داروهای قبلی می‌شوند.

همچنین پزشک ممکن است از شما آزمایشاتی برای آگاهی از عملکرد عروق خونی آلت تناسلی یا برخی آزمایش‌های سیستم عصبی برای کمک به تمایز بین علل احتمالی اختلال عملکرد جنسی بخواهد.

​کدام گروه از پزشکان یا متخصصان، مشکلات جنسی مردان را درمان می‌کنند؟

علاوه بر اینکه متخصصان سلامت جنسی در رفع مشکلات جنسی نقش  دارند، روانپزشکان و روانشناسان هم در این حوزه کمک شایانی به بیماران می‌کنند. روانپزشکان و روانشناسان به ویژه زمانی می‌توانند کمک کنند که اختلال عملکرد، منشأ روانی داشته باشد. درمان‌هایی که شناخت و رفتار را هدف قرار می‌دهند معمولاً دارای نتیجه‌ موفقیت‌آمیزی هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2022-01-08 10:00

افزودن دیدگاه جدید