کد مطلب: 

263395

توصیه‌های طب سنتی برای بیماران دیابتی

استاد طب سنتی با اشاره به روش های درمان دیابت، گفت: پیاده روی رقیب خیلی خوبی برای بیماری دیابت و کاهش آن است.
توصیه‌های طب سنتی برای بیماران دیابتی

به گزارش ایران پژواک، حسین خیراندیش، استاد طب سنتی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دیابت، اظهار داشت: دیابت فی نفسه زمینه بسته بزرگی از بیماریهای دیگر می شود و زمینه سودازایی و سردی و سوداوی دارد.

وی ادامه داد: دیابتی که در طب سنتی مطرح می شود دیابت گرم است و اکنون تقریبا حتی یک نوع از آن را نداریم بلکه دیابت اکنون دیابت سرد مزاج بوده و از طریق مشکلات عصبی و سوداوی بروز می یابد و سبک زندگی جاری دیابت سرد را توسعه داده است و باید از ضد دیابتی‌های گرم استفاده کنیم.

خیراندیش گفت: عوارض پس از  دوران کرونا باعث افسردگی ‌می‌شود و در بدن سودایی پدیدار می‌شود که زمینه بروز دیابت را فراهم می کند؛ در نتیجه باید کارهای رفتاری و تغییر سبک زندگی که مانع توسعه دیابت باشد را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در افراد مبتلا به کرونا پاها سرد و سر شده و زمینه ایجاد دیابت سرد می شود، گفت: باید از مصرف فست فود ها خودداری کنیم.

این استاد طب سنتی با تاکید بر اهمیت خوب جویدن غذا، گفت: نوشیدن آب سرد در بین غذا، ناجویدن غذا و کم جویدن هر غذایی مضر بوده و هر غذایی که می خوردیم باید به طور کامل آن را جویده و بخوریم.

خیراندیش با اشاره به تمهیدات دیگر در جلوگیری از ابتلا به دیابت، ابراز داشت: آب سرد به خصوص دارای املاح، معده را سرد می کند و زمینه دیابت را فراهم خواهد کرد.

وی تنفس هوای لطیف به صورت نفس عمیق روزانه و پیاده روی را در جلوگیری دیابت موثر دانست و گفت: پیاده روی رقیب خیلی خوبی برای همه نوع دیابت است.

این استاد طب سنتی با اشاره به اینکه نرخ دیابت در کودکان زیاد است، افزود: باید یک اصل در غذا رعایت شود و باید غذاهای صفرازا استفاده شود؛ مانند غذاهای تلخ، شور، تند و شیرین که صفرا زا هستند.

خیراندیش استفاده از عرق گزنه، شنبلیله و نعنا را از مهمترین منابع غذای در کنترل دیابت سرد عنوان کرد و افزود: باید تن را با غذای گرم، گرم کنیم و روان را با توکل به خدا گرم کنیم تا به جنگ دیابت برویم.

وی با اشاره به تاکید زیاد طب سنتی و توان بالقوه آن در درمان بیماری ها، متذکر شد: طب سنتی در ایران گام‌های اولیه را برای تحول بر می‌دارد و از این به بعد پاسخ‌های علمی در خصوص طب سنتی شروع می‌شود و دهه آینده دهه کار علمی کردن در زمینه طب سنتی است.

خیراندیش مصرف کیوی، زرآلو و به را از جمله مواد غذایی در کنترل دیابت عنوان کرد و گفت: پختن به در داخل سرکه و مصرف یک قاشق سس آن به صورت روزانه در کاهش دیابت موثر است.

این استاد طب سنتی با اشاره به برخی مخالفت‌ها در حوزه طب سنتی، افزود: یک بخش مخالفت مربوط به بی اطلاعی علمی از توانمندی طب سنتی است و بخش دیگر مخالفت، به زبان روز برگردانده نشدن مطالب در این حوزه است.

خیراندیش بابیان اینکه باید اطلاعات مربوط به طب سنتی  به صورت علمی منتشر شود، ابراز داشت: هر روشی که به درمان بهتر پاسخ دهد باید به آن پرداخته شود و تندی و برخورد افراطی در این حوزه موجب زیان مردم خواهد شد.

خیراندیش با اشاره به توجه زیاد دانشمندان جهان به طب سنتی، افزود: تا سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی داروهای گیاهی در دنیا بوده است.

وی با بیان اینکه طب سنتی ایران سابقه ۷ هزار ساله دارد، تصریح کرد: بیش از ۱۴۴۰ کتاب طب سنتی توسط حکمای اهل تشیع و ۷۸۰ کتاب توسط حکمای اهل تسنن نوشته شده است.

این استاد طب سنتی با اشاره به برتری طب سنتی ایران بر طب چینی، افزود: طب سنتی ما چهار مراجع است و هر آب و هوایی قابلیت سازگاری با آن را دارد.

خیراندیش با انتقاد از بی توجهی دولت قبل در خصوص طب سنتی، ابراز داشت: به نظر می‌رسد در دولت فعلی این موضوع جبران شود.

وی افزود: در این مدت فعالیت دولت جدید اقدامات خوبی در احیا آیین نامه های طب سنتی انجام شده است و اگر سازمان طب سنتی اجرا شود و عنایت مجلس باشد موتور طب سنتی با سرعت زیاد حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2021-11-14 17:44

افزودن دیدگاه جدید