کد مطلب: 

259710

اتهام محمود فکری به بازیکنان استقلال

محمود فکری، سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: همه ایران دیدند که برخی بازیکنان استقلال با تماس‌های چه کسانی در بازی با سپاهان کم‌کاری کردند.
اتهام محمود فکری به بازیکنان استقلال

به گزارش ایران پژواک، لیگ بیستم برای محمود فکری فصل متفاوتی بود. او پس از کسب نتایج درخشان با نساجی مازندران در 10 بازی نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم از استقلال پیشنهاد سرمربیگری دریافت کرد اما مدیران نساجی با انتقال او مخالفت کردند.

فکری با وجود اوج گرفتن اختلاف‌هایش با مدیران نساجی که آنها را دوست خود می‌دانست، راهی استقلال شد. او تیمش را به صدر جدول برد اما انتقادها از او گسترده شد تا در نهایت هم صدر جدول را از دست بدهد و هم از سرمربیگری آبی‌پوشان کناره‌گیری کند. فکری برای ادامه فصل به نفت مسجدسلیمانی رفت که این تیم را به لیگ دسته اول آورده بود. او در همان ابتدای کار از 3 بازی 7 امتیاز گرفت اما به یکباره تیمش در سراشیبی قرار گرفت و در هفته پایانی با برتری مقابل آلومینیوم اراک در لیگ برتر باقی ماند. به بهانه اتفاقات این فصل سراغ فکری رفتیم و او صحبت‌های قابل تأملی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

گفت‌وگویی مفصلی با فکری انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

ابتدا از هفته پایانی لیگ شروع کنیم که با پیروزی مقابل آلومینیوم تیم‌تان را نگه داشتید.

زمانی که به نفت رفتیم در 3 بازی 7 امتیاز گرفتیم و اوضاع‌مان خوب بود و به شرایط خودمان سر و سامان دادیم و از تیم‌های پایین جدول فاصله گرفتیم اما پس از آن نتایج خوبی کسب نکردیم که دلیلش دو حالت داشت. نخست اینکه خیال مسئولان راحت شد که نفت در لیگ می‌ماند و تیم را رها کردند، دوم اینکه با رایزنی می‌توانستند پاداش داده یا درصدی از قراردادها را بدهند. این اتفاق نیفتاد و تیم رها شد، بدون اینکه پاداش آن سه بازی داده شود یا درصدی از حق و حقوق‌ها را پرداخت کنند.

از طرفی به تعطیلی لیگ خوردیم و چون در جام حذفی بازی نداشتیم، در 50 روز فقط یک بازی با ماشین‌سازی انجام دادیم که همین مسئله باعث شد انگیزه بازیکنان کم شود. با شروع دوباره لیگ مقابل پیکان دقیقه 80 به بعد گل زدیم و دقیقه 93 گل خوردیم و با آن تک امتیاز 28 امتیازی شدیم. پس از آن در 5 بازی متوالی شکست خوردیم که بالاخره مسئولان در آخرین بازی قول پرداخت پاداش را دادند و 8 درصد از حق و حقوق بازیکنان را پرداخت کردند. قرارداد برخی از بازیکنان آنقدر پایین بود که حتی پول تو جیبی نداشتند و تصور می‌کردند آخر فصل شده و قرار است با دست خالی پیش خانواده‌های‌شان بروند. وقتی درصدی از حق و حقوق‌ها پرداخت شد و اعلام کردند پاداش‌ها را می‌دهند، انگیزه بازیکنان زیاد شد و نتیجه‌اش برتری در بازی هفته پایانی بود. اگر سایپا و ذوب‌آهن بازی خودشان را هم می‌بردند، اتفاقی برای نفت نمی‌افتاد، چون همه چیز دست خودمان بود و نیازی به نتیجه این دو تیم نداشتیم.

با شرایطی که نفت دارد، فصل آینده به مشکل نمی‌خورد؟

اگر قرار باشد تیمداری بدون ساختار بوده و منابع مالی مشخص نباشد، هم اول و هم آخر فصل به مشکل می‌خورد. اگر بودجه باشگاه کم باشد، باید مشخص کنند چه تاریخ‌هایی قرار است پرداختی داشته باشند. یکسری پاداش تیم پس از دو شکست متوالی داده شد که اصلا فایده‌ای نداشت. با این شرایط تیمداری نکنند، بهتر است، چون هم مردم زجر می‌کشند و هم بازیکنان و کادر فنی. من به قصد و نیت کمک به نفت مسجدسلیمان بازگشتم و کم مانده بوده آبرو و حیثیم برود و تیمی که به لیگ برتر آورده بودم را با دست خودم به لیگ یک بفرستم. این مسئله برای من اذیت کننده و زجرآور بود. اینکه استرس به جان تیم بیفتد و کار به هفته آخر کشیده شود، بهتر است اصلا در لیگ برتر شرکت نکند. بسیاری از تیم‌ها بالای 150،200 میلیارد هزینه می‌کنند و نفت بخواهد با 20 میلیارد هزینه به مشکل بخورد، نباشد بهتر است. دلخوشی مردم شهر به تیم‌شان است. بالای 100 سال است که از این شهر نفت و گاز استخراج می‌شود و دنیا از آن استفاده می‌کند اما مردم مسجدسلیمان نفعی از آن نمی‌برند. مردم شهر نفت و گاز را استشمام می‌کنند اما دیگران هستند که سود می‌برند.

وضعیت قراردادتان با نفت به چه صورت بوده و آیا صحبتی با شما برای فصل آینده شده است؟

قراردادم به پایان رسیده است. صحبت‌های غیرمستقیمی با من انجام داده‌اند و رسمی نبوده است. قسمتی از زحمت‌های تیم را فرماندار و نماینده شهر می‌کشند. شرکت نفت نیز همکاری می‌کند اما فرماندار با من صحبت‌هایی برای فصل آینده انجام داده است. با توجه به اینکه مشخص نبود نفت در لیگ می‌ماند یا نه، صحبت‌های رسمی صورت نگرفت. اگر شرایط نفت به همین شکل باشد، ماندن سخت است. یکسری نیز در این شرایط دنبال منافع شخصی‌شان و تحریک کردن بودند و جو را بهم می‌ریختند تا آبروی افراد را ببرند. چون خودشان نبودند، می‌خواستند مشکل ایجاد کنند. این مشکل را به صورت گسترده در استقلال دیده بودیم که آدم‌های هرزه و کثیف دست به هرکاری می‌زدند و نمونه کوچک آن را نیز در نفت دیدیم. اینها دنبال تخریب بودند و شرایط را سخت می‌کردند.

سه بازیکن تیم‌تان را پس از دیدار پر حرف و حدیث با ذوب‌آهن اصفهان کنار گذاشتید اما چه اتفاقی افتاد که آنها را بخشیدید؟

این سه نفری که به تیم برگشتند، ارتباطی با آن سه نفر بازی با ذوب‌آهن نداشتند. ما آن سه بازیکن را نبخشیدیم و هنوز بیرون از تیم هستند. این سه نفری که برگشتند به دلیل نیمکت‌نشینی یا مشکل با مدیریت باشگاه ناراحت بودند و برای اینکه متنبه‌شان کنیم، اخراج کردیم. درباره سه بازیکنی که در دیدار با ذوب‌آهن بازی کرده بودند، مجموعه باشگاه، شورای تأمین و همه متحد شدند و گفتند که کم‌کاری کرده بودند. این کم کاری می‌توانست دلایل مختلفی داشته باشد. باشگاه تصمیم به کنار گذاشتن آنها گرفت و صرفا تصمیم من نبود. این بازیکنان گفتند که تصمیم فکری بوده است، در صورتی که با تصمیم باشگاه کنار گذاشته شده بودند. این بازیکنان قبل و بعد از بازی با ذوب‌آهن رفتارهایی از خودشان نشان دادند که باشگاه تصمیم به کنار گذاشتن آنها گرفت. هنوز هم باشگاه روی موضع خود ایستاده است.

 فکر می‌کنید این بازیکنان با ذوب‌آهن تبانی کرده بودند؟

من بحث تبانی را نگفتم بحث کم‌کاری را مطرح کردم که گفتم شاید دلایل مختلفی داشته باشد. ذوب‌آهنی که در نیمه اول سه گل به ما زده بود، در سه دیدار بعدی‌اش مقابل مس رفسنجان، نساجی مازندران و سپاهان شکست خورد! ما از سپاهانی که در کورس قهرمانی بود، امتیاز گرفتیم. اگر ذوب‌آهن توانمند به شکست ما بود، می‌توانستند نساجی و مس را شکست دهند. نمی‌گویم بازیکنان به خاطر ذوب‌آهن کم‌کاری کردند، شاید از من خوش‌شان نمی‌آمد یا به خاطر بحث پول با مدیریت باشگاه لجبازی کرده بودند. ما ذوب‌آهن را محکوم نکرده بودیم که بیانیه دادند. گفتیم عملکرد برخی بازیکنان مشکوک بود و پس از بازی باشگاه، شورای تأمین و همه به این اجماع رسیدند که بحث شکست به خاطر کم‌کاری بوده است. حتما باشگاه به کمیته اخلاق شکایت کرده است و باید بررسی شود. ذوب‌آهن با همان برد مقابل ما در لیگ برتر ماند، چرا که دیدارهای بعدی‌اش را واگذار کرد و اینجا شاید از نظر فوتبالی سایپا ضرر کرده باشد.

باید جلوی این مسائل گرفته شود تا در سال‌های آینده چنین مشکلاتی پیش نیاید و حق کسی ضایع نشود. اگر بازی با ذوب‌آهن امتیاز می‌گرفتیم کار به هفته پایانی کشیده نمی‌شد و این همه زجر نمی‌کشیدیم و اذیت نمی‌شدیم. درست است که آخرش با خوشی تمام شد اما خیلی در این هفته‌ها استرس داشتیم.

در صفحه شخصی‌تان در اینستاگرام بحث فساد را مطرح کردید، در این باره توضیح می‌دهید که منظورتان چه کسانی بوده است؟

در فوتبال لیگ دسته اول و دوم دیدیم که چه اتفاقاتی افتاد. در هفته‌ پایانی لیگ زد و بندی نبود اما قبل تر از آن مشکلاتی در حوزه‌های مختلف پیش آمد. همه می‌گوییم فساد هست و برخی‌ها نیز اشاره می‌کنند اگر جلوی فساد گرفته نشود، فوتبال ایران تا دو سال دیگر نابود می‌شود. به خودمان پاک می‌گوییم و دیگران را فاسد می‌دانیم. اگر فساد وجود دارد، جلویش را بگیرند اما نیست چرا بحث فساد را بی جهت مطرح می‌کنند؟ فساد در فوتبال ما وجود دارد و باید جلوی آن را بگیرند.

از این بحث‌ها بگذریم و به استقلال برسیم، تیمی که تا هفته شانزدهم سرمربی آن بودید. پس از بازی‌های روز گذشته برخی‌ها در صفحات مجازی شما را عامل قهرمان نشدن استقلال در لیگ بیستم معرفی کردند.

با توجه به اینکه استقلال درگیر مسابقات مهم جام حذفی است، دوست نداشتم صحبتی انجام دهم اما برخی‌ها صحبت‌هایی انجام دادند و کارهایی کردند که مجبورم پاسخ بدهم. بعد از بازی‌های دیروز در اینستاگرام و یکی از رسانه‌ها برای اینکه فشار را از روی کادر فنی استقلال دور کنند به دروغ صحبت‌هایی از طرف من علیه استقلال بروز دادند که گفته بودم پیراهنم مارک نداشت و از این قبیل حرف‌ها که دروغ بود. بار دیگر خواستند نگاه‌ها را به سمت من ببرند تا عده‌ای فحاشی کنند. متأسفانه مشخص نیست نطفه این افراد را چطور بسته‌اند که دنبال لقمه حرام هستند و کثافت‌کاری می‌کنند. اینها با دروغ‌های مختلف مربیان را تخریب می‌کنند. الان که کاری با استقلال نداریم و در بدترین شهر از نظر امکانات و آب و هوایی دنبال کار شرافتمندانه هستیم تا هنرمان را نشان دهیم، برخی‌ها دنبال کثافت‌کاری هستند. نمی‌دانم چرا برخی مواقع صبر خدا زیاد است. اینها را نفرین می‌کنم تا به سزای اعمال‌شان برسند. چقدر شما کثیف هستید و تا کی می‌خواهید ادامه بدهید؟

فکر می‌کنید چرا دلیل ناکامی استقلال را به شما ارتباط می‌دهند؟

برای اینکه کثافت‌کاری می‌کنند! اگر در دیدار با سپاهان آن اتفاقات نمی‌افتاد و یکسری از بازیکنان کم‌کاری نمی‌کردند، تیم استقلال در صدر جدول بود. ما صدر جدول را با 4 امتیاز اختلاف دادیم اما پایان فصل را با 11 امتیاز اختلاف با پرسپولیس تمام کردند. مگر طرفداران خاص استقلال قهرمانی نمی‌خواستند؟ پس چرا با 11 امتیاز اختلاف سوم شدند؟ اگر مشکلات زمان من را داشتند، چه کار می‌کردند؟ مشکلات زمان مرا با پرداختی‌های الان مقایسه کنند. در دوره من پرداختی‌ها به 10 درصد رسیده بود. آقایانی که هیئت مدیره استقلال حضور داشتند با میلیچ استوری می‌گذاشتند اما همان‌ دوستان پاداش می‌دهند و از ترس جرات نمی‌کنند بگویند ما پاداش دادیم و پاداش‌ها به اسم دیگری تمام می‌شود تا مبادا دوباره نایلون فروش یا پلاستیک فروش شوند! من در بدترین شرایط استقلال را تحویل گرفتم و اگر در دو بازی آخر، بازی‌ها را نمی‌دادند تیمم صدر جدول بود. آدم‌های مدنظر سرمربی‌شان، فضایی را به وجود آوردند و کسانی را اجیر کردند تا همه علیه ما شوند. این تعداد 10،20 نفر بیشتر نبودند اما جلوی باشگاه، وزارت ورزش و جوانان و ... شعار فکری حیا کن، رها کن سر می‌دادند. گفتند فکری گفته مربی بعدی نمی‌تواند با این شرایط معجزه کند و به حرف‌هایم کنایه زدند اما معجزه‌شان کو؟ اگر بحث این بردها است ما هم داشتیم بازی‌ها را می‌بردیم.

شاید بحث و نظر یک‌سری از هواداران برای دفاع از عملکرد کادر فنی فعلی استقلال به نتایج هفته‌های اخیر بازمی‌گردد ...

پرسپولیس و سپاهان هم در نیم فصل دوم بردهای‌شان شروع شد. تیم‌ها در نیم فصل دوم شکل می‌گیرند و مشکلات کمتر می‌شود. سپاهانی‌ها در نیم فصل اول قصد داشتند محرم نویدکیا را اخراج کنند اما محرم جا افتاد و نیم فصل دوم امتیازات زیادی گرفت. اگر استقلال در نیم فصل دوم به پرسپولیس و ذوب‌آهن نمی‌باخت و با پیکان و آلومینیوم اراک مساوی نمی‌کرد، الان امتیازاتش بیشتر از پرسپولیس و سپاهان بود و قهرمان می‌شد. الان که دو برد بیشتر آورده‌اند، شاهکار کرده‌اند؟

اگر به عقب برگردیم، باز هم قبول می‌کردید سرمربی استقلال شوید؟

همه مشکلات من از فضای مجازی بود که برایش خرج نکردم! امیر قلعه‌نویی بیرون از استقلال بود و کاری به این تیم نداشت، علیرضا منصوریان و مهدی پاشازاده هم چون تیم داشتند با استقلال کاری نداشتند اما وقتی من سرمربی این تیم شدم چه کارها که نکردند. در بازی نفت با استقلال، مسعود ریگی و ارسلان مطهری روی نیمکت نشستند. اگر من این دو بازیکن را بازی نمی‌دادم «الم‌شنگه» راه می‌انداختند که چرا فکری به اینها بازی نداد. رشید مظاهری در زمان من کلین‌شیت می‌کرد، بازیکن فیکس استقلال بود اما فضایی به وجود آوردند که مصاحبه کرد و گفت تا فکری هست استرس داریم. در بازی با استقلال به او گفتم الان که سکونشین شدی، دیگری استرسی نداری؟ زمان من پاداش کلین‌شیت‌هایت را می‌گرفتی، دروازه‌بان ثابت استقلال بودی و تیم ملی را هم حفظ کرده بودی. امروز خیلی راحت او را کنار می‌گذارند و آب از آب تکان نمی‌خورد. ریگی را یک بازی کنار گذاشتیم و انتقاد کردند که چرا فکری بازیکن تیمش را کنار گذاشت. موردهای زیادی هست که می‌توانم به تک تک آنها اشاره کنم.

بفرمایید ...

برای بازی ندادن به میلیچ الم‌شنگه راه انداختند و خودش هم یاد گرفته بود و برای برخی دوستان خوش‌رقصی می‌کرد. چرا الان که رفته نمی‌گویند با کادر فنی مشکل داشت؟ درود به شرف احمد مددی که جلوی خیلی از کثافت‌کاری‌ها را گرفت. کاری ندارم مددی چکاره بوده و چکار کرده اما خیلی خوب جلوی دلال‌ بازی و کثافت‌کاری‌ها را گرفت. خیانت را کسانی کردند که قرارداد 200 میلیون تومانی بازیکنی را بالای 2 میلیارد بستند یا بازیکنی که قراردادش کمتر از یک میلیارد بوده 5،6 میلیارد شد، آن وقت قرارداد مهدی قایدی 900 میلیون تومان است. قرارداد بازیکنان با اخلاقی مثل مسعود ریگی و آرش رضاوند که از نظر فنی و اخلاقی خوب هستند، پایین است اما قرارداد برخی بازیکنان به صورت زیر میزی 7،8 میلیارد تومان شد. امروز مددی جلوی این فسادها را می‌گیرد. دلال‌ها قصد داشتند به مددی فشار بیاورند تا قرارداد سنگینی ببندد اما تن به این کار نداد تا بعدها استقلال دچار مشکل نشود.

شما در حالی از خودتان دفاع می‌کنید که سیاوش یزدانی، شاگرد سابق خودتان بعد از بازی اخیر استقلال مقابل سپاهان مدعی شد که استقلال در نیم فصل اول قهرمانی را از دست داد. چه پاسخی به این اظهارات دارید؟

من در بدترین شرایط استقلال را تحویل گرفتم و تیم را به صدر جدول بردم. متأُسفانه با تماس‌هایی که برخی از بازیکنان گرفته می‌شد، آنها را گستاخ کرده بودند. یزدانی را به دلیل ترک اردوی استقلال در اصفهان اخراج کرده بودم و نمی‌دانیم کجا رفته بود اما وریا غفوری پادرمیانی کرد و او را دوباره برگرداندم. باید او را همان جا اخراج می‌کردم. در بازی با سپاهان، داور خودش به ما گفت که این بازیکن می‌خواهد اخراج شود. پس از بازی نیز معلوم نشد کجا رفت، چون به یک‌باره او را در فرودگاه دیدیم. اینها نه تنها از اخلاق چیزی نمی‌دانند بلکه برای دیگران خوش‌رقصی هم می‌کنند.

گفتید چند بازیکن استقلال در بازی رفت مقابل سپاهان کم‌کاری کردند، آیا می‌توانید نام آنها را ببرید؟

همه ایران دیدند چه بازیکنانی بودند. آقایان با این بازیکنان تماس می‌گرفتند و جلسه می‌گذاشتند. حتی تیم رقیب یعنی پرسپولیسی‌ها فهمیدند که اینها چه کارها که نکردند. یکسری از بازیکنان در بازی با سپاهان و حتی مس کاری کردند تا فکری را کنار بگذارند تا از استقلال برود. اگر اینها کم‌کاری نمی‌کردند، استقلال در صدر جدول می‌ماند.

 اما یزدانی گفته صدر جدول بودن استقلال «فیک» بود!

فرض  بگیریم صدر جدول فیک و الکی بود، ما که با 4 امتیاز اختلاف با صدر جدول رفتیم، پس چرا با 11 امتیاز اختلاف لیگ را تمام کردند؟ زمانی که رفتم، آقایان نشستند روی نیمکت تیمی که ما بودیم و سه، چهار برد به دست آوردند. پس از آن به پرسپولیس و ذوب‌آهن باختند، با پیکان هم مساوی کردند تا فاصله امتیاز زیاد شود. قهرمانی را زمان خودشان از دست دادند نه زمان من. اگر بحث گرفتن امتیازات در نیم فصل دوم است که تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان هم نیم فصل دوم امتیازات بیشتری گرفتند، این مسئله هم طبیعی است، چرا که در نیم فصل اول تیم‌ها هماهنگ نیستند. ما در بدترین شرایط و زمانی که 20 روز به آغاز لیگ باقی مانده بود به استقلال آمدیم و به صدر جدول رفتیم. حضور در صدر جدول برای برخی‌ها درد داشت. الان هم برای اینکه به آقازاده‌های‌شان «تو» نگویند فضا را به سمتی بردند که بگویند فکری مقصر ناکامی استقلال بوده است. لعنت به این افراد که فضا را آلوده می‌کنند. یکسری‌ها هم گول می‌خورند و علیه من ناسزا می‌گویند. آه و نفرین من همیشه پشت سر این افراد است، کسانی که تیم استقلال را نابود می‌کنند.

 بدون تعارف باید گفت رابطه خوبی با فرهاد مجیدی ندارید.

لطفا اسم نیاورید. ما پدرکشتگی نداریم اما امیر قلعه‌نویی، علیرضا منصوریان، مهدی پاشازاده و ... بیرون بودند، چرا هیچ مشکلی از سمت آنها پیش نیامد؟ چرا منصوریان برای من مشکلی ایجاد نکرد؟ خودم وقتی بیرون از استقلال بودم در کار تیم نمی‌گذاشتم. چه کثافت‌کاری‌هایی که برخی‌ها در زمان حضورم در استقلال نکردند. همه می‌دانند از طرف چه کسی بوده است. الان که لیگ را با 11 امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول تمام کردند، حرف از معجزه می‌زنند، ظاهرا معجزه برعکس شده است!

شما انتقادی از عملکرد خودتان ندارید؟

هیچ انتقادی از خودم ندارم اما باید برای فضای مجازی خرج می‌کردم. هر چند آدمی نیستم که کسی را تخریب کنم اما باید خرج می‌کردم تا از تیم و بازیکنان حمایت می‌شد. باید مشکلات را به مردم می‌گفتم. همان اتفاقاتی که برای میلیچ در دوره من افتاد، دوباره تکرار شد اما چیزی نگفتند. شایعه کردند که فکری گفته بازیکن خارجی نجس است و نباید در استقلال باشد. چقدر باید نطفه‌شان حرام باشد که این دروغ‌ها را به مردم بگویند.

یکی از انتقادها به شما شد، حضور دستیارانی مثل آرش برهانی و حنیف عمران‌زاده بود که برخی‌ها اعتقاد داشتند در حد استقلال نبودند.

(می‌خندد). شما کادر فنی من را با کادر فعلی استقلال مقایسه کنید. متأسفانه همانطور که گفتم فساد و کثافت‌کاری در فوتبال ما وجود دارد و نمی‌توانیم منکر آن شویم. حرف هم بزنیم دردی را دوا نمی‌کند.

برخی‌ها اعتقاد داشتند نباید نساجی مازندران را تنها می‌گذاشتید و به استقلال می‌رفتید. آیا الان پس از گذشت یک سال این موضوع را می‌پذیرید؟

برخی دوستان اطلاعات غلط به مردم دادند تا علیه من هجمه درست کنند. قراردادم با نساجی رفاقتی بود. با مدیریت نساجی سال‌های سال دوست بودم و هیچ مشکلی نداشتیم. زمانی که استقلال برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شد، پیش از اینکه مجید نامجومطلق را انتخاب کنند، مدیریت نساجی به احمد سعادتمند، مدیرعامل وقت استقلال گفته بود که اگر قرار باشد فکری کمک کند، مشکلی ندارند. حتی گفتند فکری قراردادش را ببندد و بعدا در رابطه با دیگر مسائل صحبت خواهند کرد. ای کاش همان زمان مخالفت می‌کردند و می‌گفتند باید بمانی. یا علی (ع) می‌گفتم و می‌ماندم. از ذوب‌آهن و مس رفسنجان پیشنهاد داشتم که قبول نکرده بودم و گفتم با نساجی قرارداد دارم. در مقطعی از آنها یک نسخه از قراردادم را می‌خواستم اما نمی‌دادند تا اینکه در بازی با استقلال که برای نشست خبری قبل از بازی به سازمان لیگ رفته بودم یک نسخه از قرارداد را دیدم که در آن بند جدایی گذاشته شده بود. من به صورت رفاقتی قرارداد بسته بودم و نمی‌دانستم چنین بندی وجود دارد. الان هم چوب رفاقت و اعتمادم را می‌خورم. باید برای ماندن تیم در لیگ آپشن می‌گذاشتند و پولی می‌دادند. پولی که به من دادند بعدها گفتند برای بخشی از پول فصل آینده‌ام با نساجی است. قرارداد ساکت الهامی با نساجی را ببینید که چه آپشن‌هایی دارد. من در نفت مسجدسلیمان به دلیل اینکه آشنایی با مدیرانش نداشتم آپشن نگه داشتن تیم، رتبه تک رقمی و ... گذاشتم اما در نساجی به دلیل رفاقت موضوعی را مطرح نکردم، در صورتی که خودشان باید این آپشن‌ها را می‌گذاشتند.

یاد گرفته‌ام حرمت نان و نمکی که خورده‌ام، حتی چایی که خورده‌ام را نگه دارم. دنیا خیلی کوچک است و دوباره بهم می‌رسیم. برای من رفاقت اهمیت داشت اما برای برخی‌ها پول ارزش بیشتری دارد. سه‌شنبه در کمیته استیناف جلسه‌ای با حضور نماینده نساجی خواهیم داشت و هر مبلغی را بگویند پرداخت می‌کنم، اگرچه استقلال در زمان اسماعیل خلیل‌زاده، حجت نظری و احمد مددی قول داده بود بخشی از غرامت را پرداخت کند که این اتفاق نیفتاد. گردنم از مو باریک‌تر است و اشکالی ندارد. دوست دارم شرافتمندانه زندگی کنم. دوباره حاضرم به دوستانم اعتماد کنم و اینطور هستم که حتی برای رفاقت از جانم مایه می‌گذارم.

... و صحبت پایانی؟

باید از اسپانسر باشگاه استقلال تشکر کنم که حتی بیشتر از سقف تعهداتش کمک کرد. به عنوان یک استقلالی متأُسفم با وجود کمک‌هایی که شد فضایی ایجاد کردند که جو علیه آنها شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-07-31 22:29

افزودن دیدگاه جدید