کد مطلب: 

259430

کم جمعیت‌ترین شهرهای جهان کجاست؟

بسیاری از مردم تصوری که از شهر دارند، ساختمان‌های بلند با جمعیت زیاد است. اما در جهان شهرهایی با جمعیت بسیار کم نیز وجود دارد. شهرهایی که تنها سکنه آن‌ها چندین خانوار هستند و حتی برخی از آن‌ها مقصد گردشگرانی از سراسر جهان نیز می‌باشند.
کم جمعیت‌ترین شهرهای جهان کجاست؟

به گزارش سیتنا، در ادامه چند نمونه از شهرهای کم جمعیت جهان را معرفی خواهیم کرد که به خاطر جمعیت بسیار پایین‌شان در کل جهان شناخته شده‌اند. آنچه بیشتر باعث تعجب است، این است که اغلب آن‌ها پایتخت یک کشور نیز هستند!

۱- هوم، کرواسی

هوم از جمله شهرهای بسیار زیبای کرواسی است. این شهر تا سال ۲۰۱۱ فقط ۳۰ نفر جمعیت داشت! شهر هوم نه تنها از لحاظ وسعت بسیار کوچک است بلکه از شهرهای بسیار قدیمی کشور کرواسی نیز محسوب می‌شود. در اسناد تاریخی مربوط به سال ۱۱۰۲ نام این شهر بیان شده که در آن زمان به جای “Hum” به این شهر “Cholm” می‌گفتند.

در سال ۱۵۵۲، شهر هوم صاحب یک برج مراقبت و ناقوس شد. همچنین به خاطر قدمت تاریخی این شهر، موزه‌ای نیز برای بازدید کنندگان تأسیس شده است. در کشور کرواسی مردم بر این عقیده‌اند که این مکان احتمالاً کوچک‌ترین شهر جهان است.

۲- ادامستوون، جزایر پیت‌کرن

آنچه در مورد شهر ادامستوون منحصر به فرد تلقی می‌شود، این است که نه تنها پایتخت جزایر پیت‌کرن است بلکه تنها مکان مسکونی این جزایر نیز است. کل جمعیت این شهر در حدود ۵۰ نفر است و چندین جزیره در پیت‌کرن وجود دارد، اما همه مناطق خارج از ادامستوون غیر مسکونی هستند.

این شهر به عنوان دومین پایتخت کوچک در کل جهان شناخته می‌شود و تنها یک فروشگاه عمومی دارد که فقط سه روز در هفته باز است! از ظواهر امر پیداست که مردم این شهر تمایل دارند تا افراد بیشتری ساکن این جزایر شوند، اما تاکنون کسی تمایل نشان نداده است.

۳- سنت آساف، ولز

این شهر اگرچه جمعیت بیشتری دارد، اما هنوز هم به عنوان دومین شهر کوچک بریتانیا با جمعیتی در حدود ۳۰۰۰ نفر شناخته می‌شود. مردم این شهر تمایل دارند تا نام شهر خود را با عنوان “شهر موسیقی” تبلیغ کنند. این کار با میزبانی جشنواره بین المللی موسیقی ولز که بسیاری از مردم محلی و گردشگران از آن استقبال می‌کنند، اتفاق می‌افتد. سنت آساف همچنین به کلیساهای زیبایش معروف است.

۴- سنت دیویدز، ولز

سنت دیویدز بالاتر از سنت آساف به عنوان کوچک‌ترین شهر بریتانیا شناخته می‌شود. این شهر کوچک در اطراف یک کلیسای بسیار بزرگ و زیبا که در قرن ششم بنا شده، ساخته شده است. این مکان قدیمی‌ترین کلیسای تاریخ مسیحیت است و گفته می‌شود سنت پاتریک برای تغییر دین مردم ایرلند به مسیحیت کلیسا را ایجاد کرده است.

امروزه سنت دیویدز از خیابان‌های باریک، کافه‌ها، هتل‌ها و گالری‌های هنری و رستوران‌های زیبایی تشکیل شده و جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد.

۵- واتیکان، ایتالیا

شهر واتیکان با اینکه شهرت زیادی دارد، اما تنها حدود یک هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند. این شهر یک دولت مستقل با ۱۱۰ هکتار وسعت دارد. واتیکان نه تنها در لیست کوچک‌ترین شهرها بلکه به عنوان کوچک‌ترین کشور در کل جهان از نظر وسعت و جمعیت شناخته می‌شود.

واتیکان میزبان معروف‌ترین هنرمندهای جهان است و به همین خاطر گردشگران زیادی به آنجا سفر می‌کنند.

۶- نگرولمود، پالائو

پایتخت پالائو یکی از کم جمعیت‌ترین پایتخت‌های جهان است و تنها حدود ۴۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند. بد نیست بدانید که این شهر به تازگی و در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت انتخاب شد.

پالائو کشوری است که از حدود ۳۴۶ جزیره تشکیل شده و شهر نگرولمود در بزرگ‌ترین جزیره آن واقع شده است. این شهر بسیار ناشناخته است و هیچ گردشگری را مجذوب خود نمی‌کند، مگر آنکه کسی بخواهد از ساختمان‌های دولتی آن بازدید کند!

۷- فونافوتی، تووالو

جزیره اصلی و پایتخت تووالو، فونافوتی نام دارد که یکی از کوچک‌ترین شهرهای دموکراتیک جهان است. کل شهر تنها ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و بسیار کوچک است. این سرزمین از تعدادی جزیره مرجانی تشکیل شده که در جنوب خط استوا قرار دارند.

تووالو از جمله شهرهای ناشناخته با جاده‌های کم است. جاده‌ها قبل از اینکه در سال ۲۰۰۲ آسفالت شوند از خاک و مرجان بودند! به خاطر آب و هوای گرمسیری این منطقه، بهتر است گردشگران پیش از سفر اطلاعات خود را در مورد آب و هوای آن کامل کنند.

۸- سان مارینو

سان مارینو کشور کوچکی است که توسط ایتالیا محصور شده است. این شهر حدود ۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد. از آنجا که این شهر در بالای کوه قرار دارد، بسیار زیبا است و سالانه بازدید کنندگان زیادی دارد. اغلب ساکنان شهر سان مارینو درآمد خود را از صنعت توریسم به دست می‌آورند و به همین خاطر آن‌ها از حضور بازدیدکنندگان بسیار خوشحال می‌شوند.

سان مارینو به خاطر اینکه یکی از کوچک‌ترین ایالت‌های مستقل در اروپا و جمهوری‌های جهان است، مشهور است.

۹- وادوز، لیختن اشتاین

پایتخت لیختن اشتاین حدود ۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد. برجسته‌ترین بنای این شهر، قلعه وادوز است. این قلعه در بالای تپه‌ای قرار دارد که از آنجا هر نقطه از شهر قابل مشاهده است.

مانند دیگر شهرهای معرفی شده در این لیست، این شهر از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است و علیرغم نداشتن فرودگاه یا حتی ایستگاه راه آهن موفق به جذب توریست‌های زیادی شده است. نزدیک‌ترین فرودگاه به شهر وادوز ۱۲۰ کیلومتر دورتر و نزدیکترین ایستگاه هم حدود یک و نیم کیلومتر فاصله دارد؛ بنابراین بهترین راه برای سفر به این شهر پیاده روی از ایستگاه راه آهن تا شهر است! البته، می‌توان از اتوبوس نیز برای طی این مسیر استفاده کرد.

۱۰- کاتوویتس، لهستان

در سال ۲۰۰۶ این شهر کوچک با جمعیتی حدود ۳۳۸ نفر ثبت شده است. مانند بسیاری از شهرهای لهستان، تاریخ کاتوویتس بسیار طولانی است. در این شهر کلیسای دومینیکن مربوط به قرن پانزدهم و کلیسای یوزف کلمنس پیلسودسکی برای توریست‌های علاقه‌مند به تاریخ می‌تواند جذاب باشد.

یک بخش خاص از شهر کاتوویتس در دهه ۱۶۰۰ به طور کامل توسط سربازان سوئدی تخریب شده است. همچنین در جنگ جهانی اول و دوم نیز این منطقه مورد حمله قرار گرفت و سپس از نو ساخته شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2021-07-23 03:54

افزودن دیدگاه جدید