کد مطلب: 

258145

کشف راهی آسان برای یادگیری توسط مغز شما

اگر هر از چند گاهی به مغز خود استراحت بدهید، مطالب جدید را بهتر و راحت تر یاد می گیرید. نقش تولید مثل عصبی در هنگام استراحت کوتاه مدت می تواند نحوه یادگیری دانش جدید را بهبود بخشد.
کشف راهی آسان برای یادگیری توسط مغز شما

به گزارش ایران پژواک، گروهی از دانشمندان به سرپرستی لئوناردو جی کوهن، محقق ارشد در انستیتوی ملی اختلالات مغز و اعصاب و سکته مغزی در انستیتوی ملی بهداشت (NINDS)، مطالعه ای روی مغز افراد در حین آموزش انجام دادند و دریافتند که وقفه های کوتاه هنگام یادگیری برای دریافت اطلاعات جدید بسیار مفید هستند. یافته های این متخصصان مغز و اعصاب در مجله Cell Reports منتشر شده است.

در این گزارش آمده است که یک مغز در حال استراحت، به طور مکرر و به سرعت خاطرات اطلاعات یا شیوه های تازه آموخته شده را به یاد می آورد. هرچه بیشتر شخص اطلاعات جدید را در هنگام استراحت دریافت کند، بهتر آن را جذب می کند و به کار می برد، بنابراین در هنگام یادگیری یک موضوع سخت، هر از چند گاهی به مغز خود استراحت بدهید. در مطالعه ای بر روی ۳۳ داوطلب سالم انجام شده است، دانشمندان فعالیت مغزی را شناسایی کردند که با آموختن مهارت جدید در فرد رخ می دهد. در نهایت به این نتیجه رسیدند که وقفه های کوتاه کلید یادگیری موثر است. در طول استراحت، مغز داوطلبان به سرعت و به طور مکرر، تجربه یادگیری را از طریق آموزش دریافت می کنند، و بهتر آن را جذب می کند.

در ادامه گزارش آمده است: "درک نقش تولید مثل عصبی در هنگام استراحت کوتاه مدت، نه تنها می تواند نحوه یادگیری دانش جدید را بهبود بخشد، بلکه حتی به بیماران در بهبود مهارت های از دست رفته پس از یک ضربه عصبی مانند سکته مغزی نیز کمک می کند."

دانشمندان معتقدند که اهمیت خواب شبانه در یادگیری بسیار مهم است، که طی آن اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت منتقل می شوند. با یادگیری با وقفه های کوتاه مدت، مغز قادر به پردازش ۲۰-۲۵ برابر سریعتر اطلاعات جدید و بهبود عملکرد است. دانشمندان می نویسند: "این نشان می دهد که در هنگام بیداری پس از استراحت کوتاه مدت، مغز خاطرات لازم را برای تسلط بر یک مهارت جدید بهم متصل می کند."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-06-14 05:49

افزودن دیدگاه جدید