کد مطلب: 

257749

پیش‌بینی بورس ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار در هفته جاری با توجه به افت‌هایی که در هفته‌های گذشته تجربه کرده بود روند بهتری را داشته است. از دلایلی هم که ارزش معاملات روند رو به رشدی را تجربه کرده و در روز گذشته به پنج هزار میلیارد تومان رسید، خروج ۷۵۰ میلیارد از صندوق‌های با درآمد ثابت و احتمال ورود آن به بازار سرمایه بوده است.
پیش‌بینی بورس ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش ایران پژواک، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه عمده نمادهای شاخص‌ساز معاملات روان و متعادلی را داشتند و در نهایت شاخص کل در کانال یک میلیون و   ۱۴۵ هزار واحد بسته شد و ارزش معاملات هم به چهار هزار میلیارد تومان رسید.

مهدی ساسانی، کارشناس بازار سرمایه درباره تحلیل بازار گفت: بازار در هفته جاری با توجه به افت‌هایی که در هفته‌های گذشته داشت، روند بهتری را داشته و یکی از دلایلی هم که ارزش معاملات و روند صعودی را داشته خروج ۷۵۰ میلیارد از صندوق‌های با درآمد ثابت و  احتمال ورود آن به بازار سرمایه بوده است.

این کارشناس بازار در خصوص شرایط ماندگاری تعادل در بازار گفت: اگر در روزهای پیش رو نمادها در کف‌های قیمتی که الان دارند ثابت شوند، بازار در هفته آینده متعادل‌تر شده و روند صعودی آن تثبیت می‌شود. وی افزود: برای هفته جاری پیش‌بینی می‌کنم با توجه به عرضه‌های بالا در بازار روند متعادل باشد اما صعود قاطعی نداریم و البته به دلیل سیگنال‌های مثبت ریزش شدیدی را هم نخواهیم داشت.

ساسانی همچنین درباره گروه‌هایی که در بازار می‌توانند روند صعودی داشته باشند گفت: گروه‌هایی که شاخص کل با آنها افت کرد در حال حاضر می‌توانند در روند صعودی بازار و رشد دوباره شاخص کل کمک کنند مثل گروه بانکی‌ها، فلزات اساسی و معدنی‌ها که با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و سیگنال‌های مثبت روند قابل قبولی را طی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (2 رای)
سیتنا 4
2021-05-31 21:41

افزودن دیدگاه جدید