کد مطلب: 

257472

نیمار ایران من بودم نه قایدی!

پیام صادقیان یکی از با استعدادترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، این روزها با صحبت‌های سید جلال حسینی تبدیل به یکی از سوژه‌های روز رسانه‌ها و فضای مجازی شده است.
نیمار ایران من بودم نه قایدی!

به گزارش ایران پژواک، سیدجلال حسینی در مصاحبه ای مدعی شد که فوتبال پیام صادقیان نابود شد چون پرسپولیسی بود! پیام صادقیان هم به این صحبت‌ها در صفحه شخصی خودش واکنش نشان داد و ... در همین راستا توانستیم به سختی و از طریق یک دوست مشترک با پیام صادقیان ارتباط برقرار کنیم.

جلد روز شنبه روزنامه خبرورزشی را استوری کردی که مصاحبه سید جلال تیتر یک آن بود. توضیحی می‌دهی؟

بله، سید جلال حسینی را همه می‌شناسند. بازیکنی که با قدرت ۱۱۵ بازی ملی انجام داد و همیشه هم در پرسپولیس هوای جوان ترها را داشته و دارد. او و کریم باقری اخلاق خاصی دارند و کاپیتان ذاتی هستند. تفاوت پرسپولیس با خیلی تیم‌ها همین داشتن آدم‌های بزرگ است. اینکه یحیی گل محمدی، افشین پیروانی، حمید مطهری، داوود فنایی و نیمکت پرسپولیس همه از جنس پرسپولیس هستند.

جواب سؤال ما را ندادی؟

حق با سید جلال حسینی است. من اگر پرسپولیسی نبودم آن برخوردها نمی‌شد و به راحتی پیام صادقیان را می‌بخشیدند ولی حکم به محرومیت من دادند. نمی‌خواستند پیام صادقیان پرسپولیسی بیشتر دیده شود. من حرف‌های سید جلال را مثل مردم تأیید می‌کنم. همان مردمی‌که از او حمایت کردند و جلوی فدراسیون رفتند.

جلوی فدراسیون پرسپولیسی‌ها علی کریمی و سید جلال حسینی را تشویق کردند که...؟!

به هرحال یک جایی باید اعتراض خود را علنی می‌کردند. نمی‌شود که هر بلایی بخواهند سر پرسپولیس بیاورند. علی کریمی هم یک چهره محبوب در فوتبال ایران است. معلوم است فوتبالی‌ها او را تشویق می‌کنند.

پیام صادقیان خودش چقدر در سرنوشت خودش تأثیر داشت؟ می‌توانستی خیلی خیلی بازیکن بزرگی در فوتبال ایران شوی. شاید یکی مثل علی کریمی؟

نه! لطفا علی کریمی را با هیچ کسی یا بازیکنی مقایسه نکنید. علی کریمی یکی بود و دومی ‌هم نخواهد داشت. من اولین بازیکنی بودم که در فوتبال ایران لقب نیمار گرفتم و حتی از بوروسیا دورتموند هم پیشنهاد داشتم. شاید خودم می‌توانستم لقب خیلی از بازیکنان شوم اما اجازه ندادند. اجازه ندادند چون در پرسپولیس خیلی دیده شدم. این دیده شدن بعضی‌ها را اذیت می‌کرد. حالا می‌بینم لقبی که قبلا به من داده شده را به بازیکن دیگری می‌دهند. بازیکنانی که هر حادثه یا اتفاقی هم رقم بزنند آب از آب تکان نمی‌خورد ولی همه می‌خواستند پیام صادقیان پرسپولیسی را پایین بکشند. بله، باز هم می‌گویم حق با سید جلال حسینی است.

منظورت از لقب و این حرف‌ها مهدی قایدی است؟

من حرف‌هایم را قبلا زده‌ام. نیمار لقبی بود که اول به من دادند. وقتی یک لقبی به یکی داده می‌شود متعلق به اوست. مثل جادوگر که برازنده علی کریمی است و اگر به بازیکن دیگری داده شود خنده دار می‌شود!

بگذار جور دیگری بپرسیم که بی تعارف بگو پیام صادقیان با خودش چه کرد؟ بازیکنی که پاس گل استثنایی اش به محمدرضا خلعتبری در بازی با ملوان همه را انگشت به دهان کرد و حتی علی پروین سختگیر را هم به تحسین واداشت تا بگوید «این پسر از من هم بهتر پاس می‌دهد!»

بهتر است بگویید بقیه با پیام صادقیان چه کردند؟ چرا در بهترین سال فوتبالی‌ام از لیست جام جهانی ۲۰۱۴ خط خوردم؟ چه کسانی خط دادند که پیام صادقیان نباشد؟ تصورش را بکنید اگر من در آن مقطع و اوج فوتبالم به جام جهانی برزیل می‌رفتم و بازی می‌کردم چه اتفاقاتی برایم می‌افتاد اما اجازه ندادند.

منظورت این است که به کارلوس کی‌روش خط دادند؟

من ممنون دار خداداد عزیزی هستم. وقتی از لیست جام جهانی برزیل در آخرین لحظه خط خوردم محبت کرد و به من زنگ زد. شاید من هم جوان بودم و خیلی متوجه آن صحبت‌ها نشدم ولی حماسه ساز ملبورن مرا خوب درک کرد. خودم اما جوان بودم و نمی‌توانستم بی عدالتی‌ها را تحمل کنم. مطمئن باشید اگر اجازه می‌دادند به جام جهانی بروم خیلی شرایط من عوض می‌شد و...

​یک روز در استودیوی شبکه اول سیما و قبل از شروع برنامه «ورزش و مردم» با کارلوس کی‌روش خصوصی گفت‌وگو می‌کردم. بحث به فانتزی بازهای ایرانی برای جام جهانی کشیده شد. به خاطر علاقه ای که به سبک بازی علی کریمی داشتم از سرمربی سابق تیم ملی درباره او پرسیدم. به من گفت که تنها بازیکن ایرانی که می‌تواند به تو بزند، چند نفر را دریبل زده و در محوطه جریمه حریف جادو کند علی کریمی است اما حیف که سن اش بالا رفته است و نمی‌توانم در جام جهانی برزیل روی او حساب کنم. گفتم محمدرضا خلعتبری که جواب داد نه! اسم چند بازیکن دیگر را هم آوردم که جوابش همان «نه» بود اما وقتی اسم تو را آوردم می‌دانی چه گفت؟

(با کنجکاوی) چه گفت؟!

شاید نتوانم اصل جمله را بگویم اما نگفت نه!

راحت باش اصل جمله اش را بگو؟

ببخشید پیام جان اما گفت این پسر عالی اما عصبی است. عذرمی‌خوام این حرف کارلوس کی‌روش است. او گفت بعد از علی کریمی فقط پیام صادقیان خصوصیات یک فوتبالیست فوق تکنیکی و پلی میکر واقعی را دارد اما گاهی اوقات کارهایی می‌کند که کارت می‌گیرد یا اخراج می‌شود و...

من عصبی نبوده و نیستم اما عصبی‌ام می‌کردند. احساس می‌کردم علیه من هستند و دوست نداشتند پیام صادقیان در این فوتبال بزرگ تر شود. برخورد خوبی با پیام صادقیان فوتبالیست نشد. استعداد یک بخش کار است و حمایت هم بخشی دیگر. اگر برخوردهایی که با من شد با نیمار برزیلی هم می‌شد نابود می‌شد. من پیام صادقیان اهل شو بازی کردن یا دروغ گفتن نبوده و نیستم. من دوست داشتم خودم باشم و ظاهر و باطنم یکی بود که خیلی‌ها آن را دوست نداشتند.

به شخصه فوتبالت را خیلی دوست داشتم و یک روز همان اوایل ظهور پیام صادقیان در پرسپولیس در سعادت آباد وقتی تو را همراه با امین حاج محمدی دیدم گفتم که می‌توانی شبیه‌ترین بازیکن به علی کریمی باشی. مراقب خودت باش پیام جان و...

شما لطف دارید. من از زندگی خودم ناراضی نیستم. همه ایران هم می‌دانند چقدر علی کریمی را دوست دارم و عاشق منش و رفتارش هستم. به هرحال هرچه بود گذشت و من هم تصمیم گرفتم فوتبال را کنار بگذارم.

شاید هنوز هم پیام‌هایی از مردم با پیشوند و پسوند «حیف» دریافت می‌کنی. این طور نیست؟

مردم و به ویژه هواداران پرسپولیس به من لطف دارند. دوره بازی من با دلایلی که سید جلال به بخشی از آن اشاره کرد کوتاه اما خاطره انگیز شد. هنوز وقتی هواداران و پرسپولیسی‌ها پیام‌های محبت‌آمیز می‌دهند کیف می‌کنم و لذت می‌برم.

یکی از کسانی هم هستی که در فضای مجازی همواره برای استقلالی‌ها کُری می‌خوانی و...؟

من با تمام وجود پرسپولیسی هستم. دوست دارم این تیم همیشه آن بالای بالا باشد و اگر حرفی هم زدم جواب برخی از کُری خوانی‌های رقیب بوده است.

امسال فکر می‌کنی پرسپولیس بتواند پنجمین قهرمانی خودش را جشن بگیرد؟

یک چیزی می‌گویم لطفا و دقیق بنویسید. رقیب پرسپولیس فقط تیم دوم پرسپولیس است. همان تیمی‌که در بازی‌های درون تیمی‌ با تیم اصلی پرسپولیس بازی می‌کند. بقیه نمی‌توانند به ما برسند و تمام حسادت‌ها و مشکلات هم ناشی از همین موضوع است. استقلال تهران که دیگر رقیب ما نیست!

جدا؟!

بله، رقیب ما استقلال است اما اسمش استقلال تاجیکستان است که تیم خوبی است. برخلاف تصورات چند بازیکن ملی پوش دارد و قرار است یکی دو روز دیگربا تیم ملی عراق بازی دوستانه داشته باشد! سپاهان اصفهان هم رقیب ما نیست و داخل زمین زورش به پرسپولیس نمی‌رسد و تلاش می‌کند مثل بازی اخیر بازی را به بیرون زمین بکشاند!

به عنوان سؤال پایانی فکر می‌کنی نتیجه بازی پرسپولیس و ذوب آهن چه شود؟

انشالله با اختلاف یکی دو گل می‌بریم و ثابت می‌کنیم هیچ قدرتی نمی‌تواند با چوب لای چرخ پرسپولیس گذاشتن جلوی پنجمین قهرمانی ما را بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-05-23 20:19

افزودن دیدگاه جدید