کد مطلب: 

256719

پیروز قربانی: دلیل بازی ریسکی استقلال مقابل الدحیل را هنوز نفهمیدم

کاپیتان سابق استقلال از خاطرات قهرمانی لیگ هشتم و اتفاقات و حواشی آن روزها صحبت کرد.
پیروز قربانی: دلیل بازی ریسکی استقلال مقابل الدحیل را هنوز نفهمیدم

به گزارش سیتنا، روز گذشته 6 اردیبهشت سالروز قهرمانی دراماتیک استقلال در لیگ هشتم بود که آبی های پایتخت در شرایط نا امیدی نسبت به کسب جام توانستند از برتری فولاد مقابل ذوب آهن استفاده کرده و جام قهرمانی را با تک گل فابیو جانواریو بالای سر ببرد.

به همین بهانه سراغ پیروز قربانی، کاپیتان آن روزهای استقلال رفتیم تا خاطرات آن روز فراموش نشدنی را با هم مرور کنیم.

قربانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا با وجود اینکه مایل نیست در مورد گذشته صحبت کند در خصوص آن روز و آن بازی اظهار داشت: واقعاً روز خاص و قهرمانی دلچسبی بود. پیروزی و کسب جام همیشه دل نشین است ولی بعضی روزها بیشتر در خاطر آدم می‌ماند و آن قهرمانی هم واقعاً روز خاصی بود و خوشحالم که توانستیم به هدفی که داشتیم برسیم و جام را بالای سر ببریم. در این بازی یک نکته خاص و حائز اهمیت وجود داشت و آنهم حقانیت بازیکنان بود چرا که در آن مقطع یک عده سعی داشتند بازیکنان را به کم کاری متهم کنند و در نهایت بازیکنان سربلند شدند.

وی در مورد اختلافات مدیریت و کادرفنی وقت استقلال و حواشی هفته‌های پایانی گفت: این مسائل وجود داشت و مدیریت و کادرفنی اختلاف داشتند و بازیکنان به آتش این اختلاف می‌سوختند و در همین دعوا هم بازیکن را قربانی می‌کردند و اتهام کم کاری می‌زدند. اتفاقاتی مثل اعتراض جباری به تعویضش هم که در آن مقطع رخ داد یک مساله فوتبالی عادی بود که در هر تیمی رخ می‌دهد و ارتباطی به کم کاری و این مسائل ندارد.

قربانی در مورد اینکه نقشش به عنوان کاپیتان تیم برای دور نگه داشتن بازیکنان از این حواشی چه بود توضیح داد: اصلاً بحث کاپیتان و غیر کاپیتان نبود و ما یک مجموعه کاملاً حرفه‌ای بودیم و با هم رفیق بودیم و مسائل این چنینی را هم با رفاقت حل می‌کردیم و بالا و پایین در تیم نداشتیم.

وی در مورد نتیجه بازی ذوب آهن- فولاد هم گفت: من اصلاً فکرش را نمی‌کردم که قهرمان شویم. بعد از تساوی مقابل سایپا فکر می‌کردم کار تمام است ولی خدا را شکر ذوب آهن موفق شد فولاد را شکست دهد و ما هم به قهرمانی برسیم. در طول بازی ما را در جریان نتیجه آن دیدار قرار می‌دادند ولی واقعاً باورمان نمی‌شد که داریم قهرمان می‌شویم.

کاپیتان سابق استقلال در مورد بازی مقابل پیام هم خاطرنشان کرد: اصلاً بازی راحتی نداشتیم چرا که پیام برای نیافتادن می‌جنگید و واقعاً چیزی برای از دست دادن نداشتند و با جان و دل آمده بودند نتیجه بگیرند و همین موضوع کار ما را سخت می‌کرد و هر چه میزدیم به در بسته می‌خورد. حتی موقعیت پنالتی هم گیرمان آمد ولی آرش هم با آن پنالتی زدنش موقعیت را از دست داد و در نهایت قسمت این بود با شوت جانواریو پیروز شویم.

قربانی در رابطه با شایعاتی مبنی بر مشکوک بودن نتیجه بازی ذوب آهن - فولاد هم گفت: این صحبت‌های مسخره فقط در فوتبال ایران مطرح می‌شود چرا که ما وقتی می‌خواهیم ضعف فنی خودمان را گردن دیگران بیاندازیم چنین مسائلی را مطرح می‌کنیم و دلیل عقب ماندگی مان هم همین است. بارسلونا با آن عظمتش 8 گل از بایرن خورد مگر به کسی تهمت تبانی و کم کاری زدند؟

وی در رابطه با شرایط این  روزهای استقلال هم توضیح داد: استقلال در آسیا با وجود عملکرد خوب در فاز هجومی، در فاز دفاعی عملکرد خوبی ندارد و این به دفاع تیمی بر می‌گردد که مشکل دارد و این مشکل دردسرساز شده است. من واقعاً دلیل آن مدل بازی مقابل الدحیل در دیدار رفت را متوجه نشدم. وقتی شما صدرنشین هستی و حریف نیاز به امتیاز دارد دلیل ریسکی بازی کردن چیست؟ آیا این ریسک جواب داد؟ نتیجه واگذار شد و صدرنشینی را از دست دادیم و حالا شرایط سخت شده است. ولی به نظرم با توجه به امتیازاتی که جمع کردیم استقلال اگر دوم هم بشود یکی از تیم های دومی است که صعود می‌کند.

پیشکسوت فوتبال در مورد ویدیویی که از آزار یک کودک طرفدار فوتبال در فضای مجازی پخش شده گفت: واقعاً آدم با دیدن این چیزها متاسف می‌شود. یک آیه در قرآن وجود دارد که اشاره دارد انسان می‌تواند گاهی از حیوانات هم پست تر شود و کسی که این کار را کرده واقعاً از حیوان هم پست تر است. از این بدتر رفتار برخی افراد است که چنین مسائل را قاطی کل کل های فوتبالی و قرمز و آبی می‌کنند. من از زدن هیچ حرفی واهمه ندارم ولی برخی می‌خواهند خود را به حماقت بزنند تا ضعف هایشان با تایید گرفتن از چند نفر پوشیده شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 4
2021-04-27 21:28

افزودن دیدگاه جدید