کد مطلب: 

256443

محسن نامجو؛ از خود افشاگری تا خود تخریبی

فایل صوتی محسن نامجو هم اعتبار ویدئوی عذر خواهی او را بی اعتبار کرد هم به جایگاه شخصی او ضربه سختی وارد کرد.
محسن نامجو؛ از خود افشاگری تا خود تخریبی

به گزارش ایران آرت، محسن نامجو پس از ماه ها رو در رویی با چالش اتهام آزار جنسی به چند زن، سرانجام دیروز ویدئویی منتشر کرد و با اعتراف ضمنی به اشتباهاتی که داشته از زنان به طور کلی عذر خواهی کرد و وعده داد در جهت احقاق حقوق زنان بکوشد. اما ساعتی نگذشت که یک فایل صوتی از او منتشر شد که نامجو می گوید درد دل خصوصی او با یک دوست بوده و محتوای این فایل وضعیت نامجو را وخیم تر از همیشه کرد.

در ویدئوی خود افشاگرانه محسن نامجو که حدود هشت دقیقه است، او اعتراف کرده وقتی یک سال پیش با اتهام تجاوز جنسی روبرو شده پیش از هر چیزی ترسیده است، و از سر همین ترس در ویدئوی سپتامبر همه چیز را نفی کرد. بعدتر دوستان نزدیکش او را ترک کردند، نامجو اعتراف می کند در ویدئوی قبلی شفاف نبودن است؛ او می گوید با ادامه فشار در شبکه های مجازی به تراپی و درمان خود پرداخته و متوجه واقعیات شده و این ویدئو عذرخواهی حاصل این پروسه است. این هنرمند از همه خواست به ترمیم بیندیشند و از طرفدارانش خواست به کسی ناسزا نگویند و در فضای صلح و آرامش به کمک جامعه زنان بیایند.

ویدئوی عذرخواهی محسن نامجو در حالی انتشار یافت که به گفته رسانه های رسمی، او دستکم از سوی سه چهره شناخته شده لونا شاد، بشرا دستورزاده و پانیدا متهم به آزار جنسی شده بود.

اما نامجو در این ویدئو از کسی نام نمی برد و به یک عذر خواهی کلی و مبهم از زنان بسنده می کند، همین رفتار نامجو سبب شده این سه زن چنین عذرخواهی را نپذیرند و خواهان شفافیت شوند.

همین ویدئو نامجو از سوی برخی با استقبال مواجه شد چهره های مانند سامان سالور و آیدا کیخایی این حرکت او را ستایش کردند. شمار تشکر کنندگان بیش از این ها بود مانند هانیه توسلی، شیوا ابراهیمی، سمیرا حسینی ... اما یک فایل صوتی موجب شد آنها کامنت قدردانی خود را حذف کنند.

در حالی که طرفداران محسن نامجو ویدئوی او را به اشتراک می گذاشتند، یک فایل صوتی از این موزیسین منتشر شد که نه تنها اعتبار ویدئوی عذر خواهی را زیر سوال برد بلکه شخصیت فردی او را نیز به محاق برد.

محتوای این فایل صوتی ۱۵ دقیقه ای چنین است که محسن نامجو خطاب به فردی از پشت پرده این اتهامات می گوید و حتی اتهام زنندگان را تخریب شخصیتی می کند، او در میان تعریف کردن تجارب خود از رابطه با دو سه زن، پا را فراتر از این گذاشته و با لحنی باورنکردنی دستاوردهای بزرگ زنان هنرمند آوازه خوان ایران را به سخره می گیرد. نامجو که در ویدئو خود را فروتن و متواضع می خواند در فایل صوتی یک خود بزرگ بین محض است که برای زندگی خود ارزشی بیش از زندگی دیگران قائل است.

نامجو در گفتگو با یک رسانه ضمن تایید این فایل صوتی می گوید آن را دو هفته پیش با یک دوست در میان گذاشته و این حرف های خصوصی اش نباید منتشر می شد!

تضاد اشکار ویدئو و فایل صوتی، آتش انتقادات به محسن نامجو را تندتر کرد و مخاطبان معتقد هستند او علیه زنان می اندیشد و از سر استیصال و کاستن از اتهامات در یک ویدئو عذرخواهی ظاهری و دروغین کرده است.

اکنون دایره منتقدین به محسن نامجو از اتهامات جنسی فراتر رفته و جمعی از زنان و دختران آوازه خوان از بی انصافی او به موقعیت زنان موسیقی ایران گلایه ها دارند که شماری از آن رسانه ای هم شده است.

به نظر می رسد محسن نامجو که در ماه‌های اخیر پریشان حال می نماید به جای چنین کارهای رسانه ای، برای دستیابی به آرامش باید صادقانه با چهره هایی معلوم و مشخص که به او اتهام زده اند روبرو شود و برای برطرف شدن نقد و گلایه ها و چنان که خود می خواهد احقاق حقوق ضایعه شده تلاش کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-04-19 02:23

افزودن دیدگاه جدید