کد مطلب: 

254641

رشد شاخص کل بعد از شکستن مقاومت خود تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد

شروع معاملات امروز بازار سهام با فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و شاخص کل در پایان معاملات بعد از ریزش حدود یک درصدی به یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد رسید.
رشد شاخص کل بعد از شکستن مقاومت خود تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد

به گزارش ایران پژواک، در حالی که نمادهای شاخص‌ساز در جریان معاملات امروز روندی نزولی داشتند اما نمادهای کوچک روند بهتری داشتند و شاخص هم‌وزن مثبت بود. همچنین دیروز در بازگشایی بازار جهانی غوغایی به پا بود. جایی که مس تا مرز ۸۴۰۰ دلار در هر تن صعود و نفت نیز در کانال ۶۳ دلار بر هر بشکه نوسان کرد اما این افزایش قیمت تاثیر زیادی بر روند شاخص‌سازان نداشت.

کارشناسان عقیده دارند مشکل بازار سهام تغییر دامنه نوسان نبود و مشکل اصلی بورس نبود خریدار موثر است و در این شرایط کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را خواهد گرفت. در جریان معاملات امروز با وجود افت کم شاخص کل اکثر نمادهای شاخص‌ساز با فشار فروش همراه شدند و سازمان بورس با کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را گرفته است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند احتمالا شاخص کل بعد از شکستن مقاومت خود تا محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد خواهد کرد.

از طرفی ریسک بازار سهام به شدت بالا رفته و سوم اسفند نیز اگر تحریم‌ها لغو نشود ایران از پروتکل الحاقی خارج می‌شود و این موضوع ریسک بورس را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-02-16 16:35

افزودن دیدگاه جدید