کد مطلب: 

254604

چرا بورس دوباره منفی شد؟

صعودهای کم جان بورس به سرعت تبدیل به نزول می‌شود و درجا زدن شاخص کل بازار سرمایه برای بسیاری از سهامداران فرسایشی شده است. امروز شاخص کل بازار سرمایه به یک میلیون و ۲۵۷ هزار واحد عقبگرد داشت و دوباره روزنه‌های امید سهامداران را بست.
چرا بورس دوباره منفی شد؟

به گزارش تجارت نیوز، درجا زدن شاخص بورس برای بسیاری از سهامداران فرسایشی شده است. بسیاری از آنها که دیگر به بازگشت سرمایه امید ندارند، به خروج از بازار ولو با زیان رضایت داده‌اند. برخی دیگر هم همچنان چشم به راه نشسته‌اند تا در بلندمدت زیان‌شان جبران شود.

این در حالی است که کارشناسان بازار سرمایه با اشاره به وضعیت ناپایدار و مبهم بازارهای ایران در شرایط فعلی معتقدند که سردرگمی بازارها در مقطع فعلی منطقی است و بازارها منتظر شفاف شدن چشم‌انداز اقتصاد ایران هستند.

آنها تاکید دارند که بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ وضعیت بهتری نسبت به امسال تجربه می‌کند و سرمایه‌گذاران به جای جابه‌جایی در بازارهای مختلف و تحمل ضرر و زیان بیشتر در یک بازار بمانند و اطلاعات خود را از آن بازار بالا ببرند.

این کارشناسان همچنین تاکید می‌کنند که سهامداران غیرمطلع بهتر است دارایی خود را به سبدگردان‌ها بسپارند تا متحمل زیان سنگین‌تری نشوند.

در ادامه نگاه برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را نسبت به وضعیت بازار سرمایه را می‌بینید:

«شما را بخدا جلوی این حقوقی ها رو بگیرید ،همش نوسان گیری، _۱تا+۳کنید ،فقط فکر مالیات دولت،و حقوقی ها هستند جان بچه هات حذف نکن ،خانواده ها متلاشی شدن، خدا خیرت بده»

«من توصیه میکنم مردم به جای سرمایه گذاری مستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند هم ریسک کمتری دارد وهم اینکه اعصابشان خراب نمیشود.»

«در این شرایط فقط فرصتی برای افزایش سهم و خرید بوجود آمده دیروز و هفته پیش صف خرید بود و فردا از پایین شروع و به سمت بالا رشد خواهد کرد با توجه به منفی ۲ درصد ضرر انگیزه بالایی برای خرید بوجود آمده و نوسان گیران بسختی موفق خواهند شد.»

«ریزش امروز حاصل توقف ۶۰ دقیقه ای گروه پالایشی بود ، بازاری که عمق کم داره همینقدر الکی میریزه»

«دوسال پیش یک آدم با مرام قدیمی همون اوایل رشد بازار گفت، فاتحه بورس هم خوانده شد، چون دولت وآقایان واردش شدند.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2021-02-15 16:26

افزودن دیدگاه جدید