کد مطلب: 

253949

انتصاب دهنوی چه سیگنالی برای بورس دارد؟

اعضای شورای عالی بورس در جریان جلسه امروز خود انتصاب علی دهقان دهنوی را به عنوان رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار تایید کردند. اما این انتصاب چه سیگنالی برای بازار سهام دارد؟
انتصاب دهنوی چه سیگنالی برای بورس دارد؟

به گزارش ایران پژواک، حسن قالیباف‌اصل که در موقعیت دشوار آزادسازی سهام عدالت و فروش صندوق‌های سهام دولتی (ETF)، ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار را پذیرفته بود، یک هفته پیش استعفا کرد. امروز علی دهقان دهنوی ریاست این سازمان را بر عهده گرفت.

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با انتصاب دهنوی به عنوان رئیس جدید سازمان بورس گفت: رئیس جدید سازمان بورس فردی دولتی است و به نظرم شناخت و سابقه چندانی راجع به بازار سرمایه ندارد و احتمالا به جای اینکه بر مبنای اصول بازار جلو برود بیشتر بر مبنای اصول سیاسی حرکت خواهد کرد. این انتصاب کاملا سیاسی است و می‌تواند نتایج مثبتی برای بازار سهام داشته باشد.

این کارشناس در رابطه با پیامدهای این انتصاب گفت: دولت سعی دارد به جای اینکه یک متخصص در بازار سرمایه سکان امور را در دست بگیرد سمت را به کسی بسپارد که بازار را مدیریت کند. انتصابات سیاسی می‌تواند عملکرد روشنی برای سهامداران خرد مشخص کند، همچنین می‌تواند باعث افزایش مشارکت افراد و بازیگران بزرگ برای بازار باشد.

این کارشناس در ادامه گفت: این انتصاب به نوعی مدیریت سیاسی بازار سرمایه است و اگر همراهی‌های سیاسی را همراه داشته باشد می‌تواند سیگنال مثبتی از طرف دولت به سهامداران مخابره کند و شاید نشان‌دهنده انتخاب مدیر سیاسی در راستای مدیریت و جمع کردن بازار سهام باشد. از طرفی با نزدیک بودن انتخابات، این انتصاب می‌تواند شرایط خوبی برای گروه‌های درگیر انتخابات ایجاد کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-01-26 22:20

افزودن دیدگاه جدید