کد مطلب: 

253440

بالاخره این هند پنالتی بود یا نبود؟

پس از پایان بازی در استودیو برنامه فوتبال برتر، کارشناسان فوتبالی این برنامه به نقد و بررسی صحنه جنجالی مشکوک به پنالتی برای استقلال پرداختند.
بالاخره این هند پنالتی بود یا نبود؟

به گزارش ایران پژواک، پس از پایان دربی 94 با تساوی 2-2، سیروس دین محمدی، فیروز کریمی، خداداد عزیزی و رضا شاهرودی در استودیو برنامه فوتبال برتر که به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش می‌شد، به نقد و بررسی عملکرد دو تیم پرداختند؛ در بخشی از این گفتگو میان کارشناسان فوتبالی، موضوع بررسی صحنه برخورد توپ به دست وحید امیری در دقیقه 10 بازی مطرح شد که فیروز کریمی تحلیل جالبی در این‌باره داشت و سایر کارشناسان نیز نظرات خود را در این‌باره بیان کردند.

این صحبت‌ها که پس از کارشناسی محسن ترکی روی صحنه‌ها بازی انجام شد و ترکی صحنه هند امیری را پنالتی برای استقلال ندانست، با موضع‌گیری سیروس دین‌محمدی آغاز شد؛ او در واکنش به صحبت‌های ترکی گفت: من یک سوالی از آقای ترکی دارم، این‌که اگر توپ بیرون از محوطه جریمه به دست بازیکن پرسپولیس می‌خورد، بازهم خطا نمی‌گرفتند؟ صددرصد خطا می‌گرفتند. به نظر من اگر بیرون محوطه بود خطا می‌گرفتند اما چون درون محوطه جریمه بود، اعلام پنالتی نکرد.

در این لحظه خداداد عزیزی به میان صحبت‌های دین‌محمدی آمد و گفت که نظر ترکی این بوده چون فاصله توپ با مدافع کم بوده و دست در حال عادی قرار داشته، برای همین اعلام پنالتی نشده است. در واقع او (محسن ترکی) گفت قانون هند عوض نشده اما چون دست در حال طبیعی بوده، هندی رخ نداده است. در این لحظه میان سیروس دین‌محمدی و خداداد عزیزی موضوع توپ به دست یا دست به توپ مطرح شد که بارها در برنامه‌های فوتبالی نیز درباره آن صحبت شده است. دین‌محمدی همچنین مدعی شد که توپ اگر به دست مدافع نمی‌خورد، شاید ارسال می‌شد و یک موقعیت جدی هم در این صحنه خلق می‌شد.

در میان صحبت‌های عزیزی و دین‌محمدی، فیروز کریمی وارد بحث شد و صحبت‌های جالبی را مطرح کرد؛ او گفت: این مسئله را آقای ترکی بهتر توضیح می‌دهند اما تمام دست‌ها در تمام حالات که توپ به آن می‌خورد، در شرایط عادی است؛ حتی موقعی که بازیکن در حال زمین خوردن است و دو متر هم دست او باز است، شرایط عادی این بوده که دست باز باشد وگرنه با مغز به زمین سقوط می‌کند! در این صحنه بازیکن آمده سانتر کند که توپ به دست مدافع خورده است.

کریمی یادی از محمد فنایی پیشکسوت داوری کرد و ادامه داد: حالا شدت آن می‌گویند زیاد است یا کم بوده و باید این صحنه را به آقای فنایی نشان بدهند؛ در این لحظه عزیزی به میان صحبت‌های کریمی آمد و گفت «هر چه کارشناسان بگویند کسی قناع نمی‌شود» که کریمی صحبت‌های خود را این‌طور تکمیل کرد: اگر آقای فنایی بودند، الان راحت می‌توانست میزان فشار وارده به توپ و بدن را تشخیص بدهد چون ایشان سلطان فشار بود! (باخنده) چون هر صحنه‌ای که پیش می‌آمد، ایشان می‌گفت فشار کم بوده یا فشار در این صحنه زیاد بوده است، البته که هنوز هم نمی‌دانم معیار فشار ایشان چه بود و چیست. (باخنده)

خاتمه بخش این قسمت از گفتگوی کارشناسان برنامه فوتبال برتر، کنایه خداداد عزیزی به تبلیغات مکرر اسپانسر برنامه بود و با گلایه از تکرار مداوم تبلیغات آن با سیروس دین‌محمدی به شوخی پرداخت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-01-11 23:29

افزودن دیدگاه جدید