کد مطلب: 

252831

جنجال «قرمز» در لیگ برتر

از دیروز که برنامه جدید لیگ برتر اعلام شد بسیاری از مربیان لیگ برتری به سازمان لیگ حمله کرده و حتی به آنها تهمت زدند که دارد به نفع تیم خاص کار می‌کند.
جنجال «قرمز» در لیگ برتر

به گزارش خبرانلاین، در ادامه سریال حرف گوش کردن‌های سازمان لیگ و اینکه دستور هر تیمی را اجرا می‌کنند و به هر تلفنی پاسخ مثبت می‌دهند، اتفاق جالبی در فضای مجازی رخ داد. دیروز سازمان لیگ تاریخ دربی را اعلام کرد (۲۲ دی) و بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن را هم به درخواست پرسپولیس ۲۴ ساعت عقب انداخت تا صدای استقلالی‌ها درآید. جالب اینکه تاریخ بازی استقلال و آلومینیوم هم که قبل از دربی است اعلام شد تا این ‌بار صدای پرسپولیسی‌ها درآید! حالا چرا؟ پرسپولیسی‌ها می‌گویند طبق برنامه استقلال باید قبل از دربی با گل‌گهر در سیرجان بازی می‌کرد که بازی سنگین‌تری نسبت به بازی با آلومینیوم است ولی حالا با یک پیش‌دربی سبک‌تر به مصاف ما می‌آید.

در این بین تیم های فولاد، ذوب‌آهن، پیکان، نساجی و .... هم نسبت به برنامه ریزی سازمان لیگ اعتراض دارند. سبزپوشان اصفهانی که در هفته های اخیر ۱۹ بازیکن کرونایی داشت، بازیش با پرسپولیس لغو شد. در همان روزها و پیش از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیسی‌ها برای اینکه در جریان مسابقه قرار بگیرند، درخواست دادند تا این بازی برگزار شود اما ذوب‌آهنی ها معتقد بودند بازیکنان کرونایی آنها بیش از حد نصاب است و در این بازی حاضر نخواهند شد. در همان روزها رسول کربکندی سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در مصاحبه ای در تاریخ  ۱۹ آذر ۱۳۹۹ با ایسنا گفت: «ما اصلا نمی‌توانیم بگوییم که بازیکنانی که تا دیروز در جمع بازیکنان مبتلا به کرونا بازی کردند، ناقل نیستند. کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی سخت می‌گیرد و شاید مسئولان دلشان برای پرسپولیس بسوزد و بازی مقابل ما را لغو کنند. در مجموع به صلاح آن‌ها نیست.»

سخنگوی و عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۹ گفت: «علیرغم اینکه بعضی از تست‌های کرونای تیم ما منفی شده بود اما ممکن بود نفرات دیگر ناقل باشند. نباید بازی با پرسپولیس برگزار می‌شد.»

کربکندی در حالی این صحبت ها را مطرح می کرد که به تازگی در مصاحبه خود عنوان کرده مسئولان سازمان لیگ فقط شرایط یک تیم را در نظر می‌گیرند و به بقیه توجهی ندارند. او در این باره گفته:« با این رفتارهایی که مسئولان انجام می‌دهند ذهنیت هایی که در خصوص جانبداری از یک تیم خاص در جامعه وجود دارد تقویت می‌شود و ظاهراً باید یک سری مسائل را قبول کنیم. چون پرسپولیس در زمین نامناسب بازی کرده باید بازی هفته بعدش یک روز به تاخیر بیافتد؟ ظاهراً مسئولان در برنامه ریزی شان فقط یک تیم را در نظر می‌گیرند و به فکر سود ضرر سایر تیم‌ها نیستند.»

همچنین محمود فکری سرمربی استقلال از پیش از اینکه سرخپوشان تهرانی برای مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند، بارها در مصاحبه ای اعلام کرده بود در صورتی در دربی حاضر می شوند که تعداد بازی های این دو تیم برابر باشد. این مصاحبه ها در حالی انجام شد که فکری بارها برای پرسپولیسی ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت کرد و گفته بود باید از این تیم حمایت شود. سرمربی استقلال در ۲۷ آبان ۱۳۹۹ گفت:«اگر بحث بازی‌های آسیایی پرسپولیس مطرح باشد، باید کمک کنند تا این تیم در فضای خوبی برای مسابقه آسیایی خود آماده شود.»

سرخپوشان برای حضور در فینال لیگ قهرمانان بازی هایش مقابل نساجی، دوب آهن و سپاهان لغو شد و آبی ها هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. فکری همچنین در مصاحبه دیروزش گفت: «همان زمان که پرسپولیس از فینال برگشت می‌توانست با ما بازی کند. اگر قرار باشد ما بازی بیشتری داشته باشیم، پس چه فرقی می کند؟ شاید زور ما کم است و استقلال زور کمتری دارد. قول دادند ما بازی نکنیم تا برابر پرسپولیس حاضر شویم.»

این اظهارات اما با واکنش باشگاه پرسپولیس و همینطور بعضی پیشکسوتان این باشگاه همراه شد. آنها اعتقاد دارند تیم های لیگ برتری این روزها بیش از آنکه تمرکزشان را روی تیم های خود بگدارند، سعی دارند با حمله به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال،ناکامی و ضعف های خود را برگردن یک تیم خاص بیندازند. به نظر می رسد این قصه سر دراز دارد و بعید است این جنگی که به راه افتاده حالا حالاها آرام بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-12-28 15:10

افزودن دیدگاه جدید