کد مطلب: 

252750

مهدی مهدی‌پور: دربی؟ نه! تمرکز ما روی بازی با گل‌گهر است

هافبک دفاعی تیم استقلال گفت: افتخار می‌کنم پیراهن آبی استقلال را می‌پوشم. می‌خواهم در استقلال پیشرفت کنم و آرزوهای فوتبالی زیادی دارم که می‌خواهم در این تیم به آن برسم.
مهدی مهدی‌پور: دربی؟ نه! تمرکز ما روی بازی با گل‌گهر است

به گزارش خبرورزشی، شماره ۹ استقلال یک شماره خاص بوده که همواره مهاجمان گلزن این تیم پوشیده‌اند. زنده‌یاد غلامحسین مظلومی مشهورترین شماره ۹ استقلال پیش از انقلاب بود. او از تیم تاج مسجدسلیمان به تاج تهران پیوست و با سه دوره آقای گلی در لیگ تخت جمشید رکورددار آن مسابقات بود (‌دوره اول ۱۵ گل، دوره دوم ۱۰ گل، دوره چهارم ۱۹ گل) همچنین با ۶۵ گل زده بیشترین گل در کل ادوار تخت جمشید متعلق به آن مرحوم است. شادروان مظلومی با ۵ گل زده در دربی به همراه علی جباری مشترکاً بیشترین گل زده را بین استقلالی‌ها دارد. 

شماره ۹ معروف دیگر آبی‌ها علی سامره است. او فوتبال خود را از شهر خود و تیم مس رفسنجان شروع کرد و بعد از بازی در تیم فجرسپاسی در سال ۱۳۷۹ به تیم استقلال پیوست. سامره در همان فصل اول حضورش در استقلال و در لیگ آزادگان توانست با استقلال عنوان قهرمانی و آقای گلی مسابقات را کسب کند. سامره ۲ بار نیز در دربی تهران گل زد. او با گلزنی در ثانیه ۴۱ در دربی تهران از سوی هواداران لقب علی ۳۰ ثانیه را دریافت کرد. آرش برهانی آقای گل تاریخ باشگاه استقلال هم یک شماره ۹ بود! مهاجمی که با وجود خراب کردن موقعیت‌های زیاد همیشه در کورس آقای گلی بود و در ۹ سال حضورش در استقلال توانست رکورددار گلزنی در تاریخ استقلال شود. برهانی ۹ سال پیاپی در استقلال حضور داشت و در ۲۹۲ بازی ۱۰۷ گل برای استقلال به ثمر رساند که ۳ گل آن در دربی‌ها بود. حالا شماره ۹ معروف استقلال به یک هافبک میانی رسیده است. مهدی مهدی‌پور در فصل نقل و انتقالات به استقلال پیوست تا خط هافبک آبی‌ها قدرتمندتر از پیش شود. 

او یک هافبک دفاعی است یا بازیساز؟ جواب هر دوست! مهدی‌پور یک هافبک میانی توپ‌نگهدار است که قدرت مالکیت بالایی در زمین دارد. او گاهی در زمین خودی مشغول دفاع کردن است و گاهی در حال تغذیه و توپرسانی به همبازیان خودش و به نظر هم می‌رسد آرام‌آرام در حال جا افتادن در جمع آبی‌ها باشد. هافبکی شوتزن و کاشته‌زن که از همین ابتدای حضور در استقلال، در خط میانی این تیم فیکس شده و پشت ضربات کرنر و ایستگاهی تیمش می‌ایستد. روز گذشته فرصتی دست داد که دقایقی با مهدی مهدی‌پور همکلام شویم‌؛ 

قبل از هر چیز می‌خواهیم بپرسیم چرا شماره ۹؟ این شماره را معمولاً مهاجمان می‌پوشند و بهترین فورواردهای تاریخ باشگاه استقلال نظیر مرحوم غلامحسین مظلومی، علی سامره و آرش برهانی شماره ۹ پوشیده‌اند اما تو یک هافبک هستی.
من شماره ۹ را دوست دارم و باشگاه هم لطف کرد و آن را به من داد. آقاآرش آقای گل تاریخ باشگاه است که امروز مربی ماست و علی‌آقا سامره هم یک مهاجم شش‌دانگ در استقلال بود. از شم گلزنی زنده‌یاد مظلومی هم خیلی از قدیمی‌ها شنیده‌ام. امیدوارم وارث خوبی برای پیراهن این عزیزان باشم. 

بازی در استقلال چه فرقی با سایر تیم‌ها دارد؟
استقلال و هوادارانش همیشه بهترین بازی را از ما بازیکنان می‌خواهند. تقاضای طرفداران این است که فوق‌العاده باشیم و در تمام بازی‌ها برای برد به زمین برویم. 

این انتظارات فشار زیادی به شما بازیکنان وارد می‌کند. این‌طور نیست؟
شغل ما فوتبال است و وقتی به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای قرارداد می‌بندیم، باید این فشارها را تحمل و انتظارات کادر فنی و هواداران را برآورده کنیم. 

این فشارها روی مربیان شاید بیشتر از شما بازیکنان هم باشد.
حتماً، بنویسید کادر فنی ما از جنس استقلال است. من بازیکن هر روز می‌بینم آقای فکری به سختی کار می‌کند تا استقلال بهترین عملکرد را داشته باشد. خوشحالم کسی سرمربی استقلال است که ۱۴ سال در بالاترین سطح در این تیم بازی کرده است. 

به نکته جالبی اشاره کردی و می‌خواهیم بپرسیم چه فرقی بین یک مربی که ۱۴ سال بازیکن یک تیم بوده با بقیه وجود دارد؟
همه مربیان برای من قابل احترام هستند اما لازم می‌دانم اشاره کنم آقای فکری کاپیتان استقلال بوده که جام قهرمانی را بالای سر برده است. او حالا موفقیت و تجربه‌هایش را با ما به اشتراک می‌گذارد. 

یک جورهایی هم با او هم‌پستی هستی. محمود فکری هم در پُست هافبک دفاعی و اواخر فوتبالش دفاع آخر برای استقلال بازی کرد.
می‌دانیم او چه بازیکن بزرگی بوده است. چه جام‌هایی کسب کرده و صحبت‌های آقای فکری برای من درس است و سعی می‌کنم استفاده کنم. 

مهدی مهدی‌پور شاید این فرصت را هم داشت که پرسپولیسی شود. گل‌محمدی تو را می‌خواست اما استقلالی شدی.
افتخار می‌کنم پیراهن آبی استقلال را می‌پوشم. می‌خواهم در استقلال پیشرفت کنم و آرزوهای فوتبالی زیادی دارم که می‌خواهم در این تیم به آن برسم. 

می‌توانیم بپرسیم آرزوهایت در استقلال چیست؟
(‌می‌خندد) کسی آرزوهایش را تعریف نمی‌کند بلکه دنبال آن می‌دود و تلاش می‌کند به رؤیاهایش برسد. 

بسیار خوب، این حرف را قبول داری که استقلال هنوز مشکل دارد و نتوانسته بهترین نمایش خود را ارائه دهد؟
کدام مشکل؟! ما مشکلی احساس نمی‌کنیم. شما جدول را هم نگاه کنید، متوجه می‌شوید عقب نیستیم و با یک بازی کمتر جزو بالانشین‌ها هستیم. قبول دارم که باید بهتر شویم و مطمئن باشید بهتر هم خواهیم شد. این تیم کمی دیگر زمان می‌خواهد تا نشان دهد چه پتانسیل بالایی دارد. 

دربی برای استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها بسیار مهم است. فکر می‌کنی نتیجه این دربی آن هم با پرسپولیس چه شود؟
لطفاً بنویسید اولین بازی بعدی ما با گل‌گهر سیرجان است. یک بازی بسیار مهم که ۳ امتیاز حساس هم دربر دارد. ما در استقلال بازی به بازی جلو می‌رویم و تمام تمرکز ما فعلاً روی گل‌گهر سیرجان است، نه دربی!

بازی کردن در استقلال خیلی سخت است. معمولاً تازه‌واردها استرس می‌گیرند ولی به نظر می‌رسد تو آرام باشی. توضیحی می‌دهی؟
بله، یک آرامش درونی دارم که در این لحظات به کمک من می‌آید. از فوتبال بازی کردن لذت می‌برم تا اینکه بخواهم دچار استرس شوم. 

علی کریمی یک مهره فوق‌العاده برای خط میانی استقلال بود که هنوز هم خیلی‌ها جای او را در تیم خالی می‌دانند. این صحبت‌ها به تو استرس نمی‌دهد یا فشار مضاعفی وارد نمی‌کند؟
علی کریمی دوست صمیمی من است. او یک هافبک فوق‌العاده است که عملکرد خوبی در تیم داشته و این صحبت‌ها طبیعی است. من اتفاقاً به این مسائل یا به قول شما فشارها مثبت نگاه می‌کنم. تلاش می‌کنم با تمرینات بهتر و تمرکز بیشتر هر چه زودتر با کمک مربیان و همبازیانم به یک بازیکن مؤثر و ایده‌آل در استقلال تبدیل شوم. 

البته علی کریمی شروع خوبی در استقلال نداشت و طول کشید تا تبدیل به یک بازیکن کلیدی شود. 
گفتم که کریمی هافبک شش‌دانگ و خوبی است و در استقلال هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. 

بی‌تعارف چند درصد شانس قهرمانی در لیگ برتر دارید؟
همان‌طور که گفتم ما بازی به بازی جلو می‌رویم و تلاش می‌کنیم به موفقیت برسیم. استقلال هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ بیستم است و این فصل هم می‌دانم رقابت بسیار سختی بین چند تیم در جریان است. متأسفانه ما به دلیل شیوع ویروس کرونا از نعمت حضور تماشاگران در استادیوم بی‌بهره هستیم ولی انرژی مثبت هواداران را هر روز دریافت می‌کنیم. طرفدارانی که تشنه موفقیت و قهرمانی هستند و ما هم تمام وجود خود را می‌گذاریم تا به خواسته این عزیزان جامه عمل بپوشانیم. این یک هدف بزرگ برای همه ما استقلالی‌هاست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-12-26 15:23

افزودن دیدگاه جدید