کد مطلب: 

251549

میلاد سرلک یا کمال کامیابی‌نیا؟ مسئله این است!

یحیی گل‌محمدی برای انتخاب زوج احمد نورالهی در خط میانی تیمش برای روز پنج‌شنبه دچار تردید شده است؛ میلاد یا کمال؟
میلاد سرلک یا کمال کامیابی‌نیا؟ مسئله این است!

به گزارش ایران پژواک، یکی دیگر از دغدغه‌های شیرین یحیی گل‌محمدی درآستانه دیدار روز پنج شنبه برابر نفت مسجدسلیمان انتخاب یک هافبک تدافعی برای بازی در کنار احمد نورالهی است. کمال کامیابی‌نیا در دیدار هفته اول مقابل سایپا روی اشتباه داور مسابقه از زمین اخراج شد و بازی هفته دوم برابر صنعت نفت آبادان را از دست داد. در غیاب این بازیکن، میلاد سرلک شماره ۱۰ جدید پرسپولیس جانشین کمال شد و نمایش خوبی هم درخط میانی تیمش ارائه داد. او هم یکی ازبازیکنان تأثیرگذار پرسپولیس دربازی با صنعت نفت آبادان بود.

حالا از تمرینات پرسپولیس خبر می‌رسد که یحیی گل‌محمدی برای انتخاب زوج احمد نورالهی درخط میانی تیمش برای روز پنج شنبه دچار تردید شده است؛ میلاد یا کمال؟ این دو بازیکن تفاوت‌های زیادی در سبک بازی با یکدیگر دارند. کمال کامیابی‌نیا بیشتر یک هافبک جنگنده و تخریبی است که اجازه بازی‌سازی را از هافبک‌های تیم مقابل می‌گیرد. او جلوی خط دفاعی بازی می‌کند و نقش جارو برقی (به قول مورینیو) را برای جمع کردن توپ‌های سوم و برگشتی دارد.

شاید در مقیاسی کوچک او را کلود ماکلله پرسپولیس خواند. هافبک فرانسوی سابق رئال مادرید که در تیم کهکشانی‌ها نقش هافبک جنگنده و دونده را بازی میکرد. این دست از هافبک‌های دفاعی خیلی درگیر بازی‌سازی یا فاز تهاجمی نیستند و اغلب به امور دفاعی می‌پردازند. شکل فوتبال آنها نیز معمولا خشن و فیزیکی است. کارت‌های زرد و قرمز زیادی (نسبت به سایر بازیکنان) میگیرند و شاید بتوان آنها را بازیکن کارگر تیم خواند.

ارزش چنین بازیکنانی در فوتبال امروز دنیا بسیار بالاست. هر تیم بزرگی که جام میخواهد باید یک کلود ماکلله داشته باشد. در نقطه مقابل اما میلاد سرلک بازی می‌کند. هافبکی سر بالا و شوتزن که پا به توپ حرکت میکند و میل به بازی‌سازی دارد. او به راحتی توپ را به گردش در می‌آورد و از تکنیک مناسبی بهرهمند است. سرلک برای توپ‌ربایی تلاش میکند اما اساساً یک هافبک جنگنده صرف با قابلیتهای کمال کامیابی‌نیا نیست. هرچند از قدرت بسط بازی و بازی‌سازی بالاتری بهره میبرد.

شاید با همان مقیاس بالا میلاد سرلک را بتوان با ایلکای گوندوغان هافبک دفاعی منچسترسیتی مقایسه کرد. گوندوغان نیز صرف نظر از مشارکت در امور دفاعی و درگیری با بازیکنان حریف نیم نگاهی به بازی‌سازی و راه انداختن وینگرها و مهاجمان تیمش دارد. این قبیل بازیکنان اغلب پا به توپ دیده می‌شوند و تلاش بیشتری برای دیده شدن دارند.

البته نوع فوتبال میلاد سرلک شباهت‌هایی هم به احمد نورالهی دیگر هافبک دفاعی پرسپولیس دارد. بازی کردن این دو کنار هم شاید چرخ تهاجمی پرسپولیس را روانتر کند اما در سازماندهی دفاعی چه طور؟ یحیی گل‌محمدی هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است اما احتمال زیادی هم وجود دارد که به ترکیب تیم برنده خودش دست نزند!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-11-23 23:31

افزودن دیدگاه جدید