کد مطلب: 

251097

آمار شگفت‌انگیز سیدجلال حسینی، کاپیتان پرافتخار پرسپولیس

سیدجلال حسینی کاپیتان سرخ‌پوشان از ۲۰۰ بازی رسمی با پیراهن پرسپولیس عبور کرد.
آمار شگفت‌انگیز سیدجلال حسینی، کاپیتان پرافتخار پرسپولیس

به گزارش ایران پژواک، کاپیتان پرافتخار تیم پرسپولیس در بازی مقابل سایپا در هفته نخست لیگ بیستم برای دویست و یکمین بار در بازی‌های رسمی با پیراهن سرخ به میدان رفت‌.

عبور از مرز ۲۰۰ بازی

۱۵۳ بازی در لیگ برتر، ۱۷ بازی در جام حذفی و ۳۱ بار حضور در دیدارهای آسیایی با پیراهن پرسپولیس، سیدجلال حسینی را به رکورد ۲۰۱ بازی با پیراهن سرخ رسانده است.

۶ گل برای شماره ۴

او در این مدت ۶ گل نیز به ثمر رسانده که شامل ۴ گل در لیگ برتر و ۲ گل در لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

سیدجلال، در نزدیکی آقا کریم

در حال حاضر کریم باقری با ۱۷۹ بازی در لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس از این حیث رکورددار است. بعد از او نیز علی علیپور با ۱۵۴ و سیدجلال حسینی با ۱۵۳ بازی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. با این حساب عبور کاپیتان سیدجلال از رکورد علیپور قطعی بنظر می‌رسد و او تلاش می‌کند تا به رکورد کاپیتان پیشین سرخ‌ها یعنی کریم باقری نیز برسد.

پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر

۴ قهرمانی با پرسپولیس، ۳ قهرمانی با سپاهان و یک قهرمانی با سایپا در لیگ برتر سیدجلال حسینی را به پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ حرفه‌ای تبدیل کرده است.

کاپیتان فاتح ۸ جام

سیدجلال حسینی با پیراهن پرسپولیس ۸ قهرمانی در کارنامه دارد؛ ۴ بار قهرمانی در لیگ برتر، ۳ قهرمانی در سوپرجام و یک قهرمانی در جام حذفی. مدال نقره آسیا و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ را هم به افتخارات سیدجلال با پیراهن پرسپولیس اضافه کنید. او سه نیمه نهایی لیگ قهرمانان را با پرسپولیس تجربه کرده است.

جامی برای کامل شدن ویترین افتخارات سیدجلال

کاپیتان سرخپوشان حالا در پی آن است که این بار با بالا بردن جام قهرمانی آسیا در ۲۹ آذرماه بر فراز دستانش، نام خود را برای همیشه و بیش از پیش در تاریخ باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران ثبت کند. شاید در ویترین افتخارات سیدجلال، جای خالی این قهرمانی حس شود و البته او و هم‌تیمی‌هایش فرصت کسب این جام را در پیش رو دارند.

۶ بار انتخاب به عنوان مرد سال

سیدجلال حسینی دو رکورد ویژه دیگر هم دارد و تاکنون ۶ مرتبه به عنوان مدافع برتر سال فوتبال ایران معرفی شده است؛ او همچنین تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر است که با پیراهن ۳ تیم مختلف، قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده است.

نخستین بازی با پیراهن پرسپولیس

سیدجلال حسینی، پیش از آغاز لیگ دوازدهم به پرسپولیس پیوست. او نخستین بار مقابل صنعت نفت آبادان در هفته اول رقابت‌های لیگ ۱۲ با پیراهن پرسپولیس در یک بازی رسمی به میدان رفت. نکته جالب اما اینجاست که در این دیدار و با توجه به نیمکت نشینی علی کریمی و مهدی مهدوی کیا، این سیدجلال حسینی بود که به واسطه بازی‌های ملی پرشمار، بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. این بازی با گل دقیقه ۸۹ جواد کاظمیان و با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان خاتمه یافت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-11-13 23:12

افزودن دیدگاه جدید