کد مطلب: 

250242

چرا حذف عادل فردوسی‌پور در همه عرصه‌ها دنبال می‌شود؟

از حدود یک‌سال و نیم پیش که عادل فردوسی‌پور و برنامه باسابقه‌اش از کنداکتور تلویزیون کنار رفتند، تا هفته پیش که رسما اعلام شد او اجازه ساخت برنامه اینترنتی هم ندارد، اتفاقات بسیاری رخ داده است.
چرا حذف عادل فردوسی‌پور در همه عرصه‌ها دنبال می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، ماجرای عادل فردوسی‌پور و صداوسیما، حالا وارد فاز تازه‌ای شده است. مجری محبوب برنامه «نود» که نزدیک به دوسال است از آنتن تلویزیون دور است، آن‌طور که در هفته گذشته اعلام شد، حتی اجازه اجرا و ساخت برنامه در بستر وی او دی‌ها و شبکه‌های اینترنتی را هم ندارد. این اتفاق در همان روزهای ابتدایی که خبر از تسلط یک سازمان زیرمجموعه صداوسیما بر نمایش خانگی داده شد، پیش‌بینی شده بود و بسیاری از این نوشته بودند که این تسلط باعث می‌شود تلویزیون اجازه ساخت برنامه‌های پرمخاطب بر بستر نمایش خانگی را صادر نکند. 

پس از این ماجراها بود که یک رسانه از مجوز نگرفتن برنامه عادل فردوسی‌پور نوشت. خبری که در ساعات اولیه مدیران ساترا ترجیح دادند به آن واکنشی نشان ندهند اما پس از اینکه این خبر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های تند کاربران این شبکه‌های روبه‌رو شد، بالاجبار توسط علی سعد، سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا به آن پاسخ داده شد.

علی سعد در بخشی از توضیحی که دراین‌باره در توئیتر خود ارائه داد، نوشت: «شرط طرح برنامه‌ها در شورای موافقت کلی انتشار، عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی است که در مورد برنامه ۹۹ که به درخواست فیلیمو و کافه بازار مطرح شده بود، به دلیل عدم دریافت مکتوب استعلام مراجع مسئول، عملا موضوع قابل طرح و بررسی توسط شورای مذکور نبود.»

این توضیحات هم به سرعت واکنش‌هایی را در پی داشت و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواستار توضیح شفافی از سوی ساترا درباره موانع حقوقی، قضایی و امنیتی‌ که بر سر راه برنامه‌سازی عادل فردوسی‌پور در شبکه نمایش خانگی وجود دارد، شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-10-21 21:24

افزودن دیدگاه جدید