کد مطلب: 

245659

۱۵ امتیاز را با اشتباهات داوری از دست دادیم

کاپیتان پیشین استقلال و سرمربی فعلی شهرداری بندرعباس از روزهای بازی و شرایط کنونی فوتبال ایران گفت.
۱۵ امتیاز را با اشتباهات داوری از دست دادیم

به گزارش ایسنا، آرش برهانی، با بیان اینکه از زمان کودکی عاشق دیوانه‌وار فوتبال بودم و تمام دغدغه‌ام در زندگی فوتبال بود، اظهار کرد: هر روز دنبال آن بودم تا زنگ مدرسه به صدا در بیاید و به بازی فوتبال بپردازم و از هر وقت آزادی برای فوتبال بازی کردن استفاده می‌کردم.

با ۱۴ سال سن در لیگ یک توپ می‌زدم

وی با اشاره به اینکه فوتبال خود را از تیم میلاد کرمان آغاز و سپس در تیم شهرداری کرمان زیر نظر زنده‌یاد مهدی محمدی از زیرگروه کشور تا لیگ یک به بازی پرداخت، افزود: مدیون اعتماد مهدی محمدی هستم که در سن ۱۴ سالگی به بنده اعتماد کرد و در لیگ یک کشور مرا به بازی گرفت.

برهانی با بیان اینکه تنها راه درآمد زندگی‌ام فوتبال و تیم شهرداری کرمان بود، خاطرنشان کرد: هر چیزی را که دوست داشتم با همان درآمد توانستم بخرم از موتورسیکلت گرفته تا تلویزیون و به‌نوعی اتاقم به خانه مجزایی تبدیل‌شده بود.

تمامی تیم‌های اماراتی خواهانم بودند

وی با اشاره به اینکه از تیم شهرداری کرمان به تیم پاس پیوستم و درخشش در تیم پاس به‌ویژه در دیدار با العین در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در دو بازی رفت‌وبرگشت و زدن سه گل نظر تیم‌های لیگ اماراتی را به خود جلب کرد، بیان کرد: از ۱۴ تیم لیگ امارات ۱۲ تیم خواهان جذبم شدند و دو تیم باقیمانده هم توان مالی جذبم را نداشتند.

گرانقیمترین لژیونر ایرانی لقب گرفتم

ملی پوس اسبق تیم فوتبال ایران با بیان اینکه در تیم النصر عملکرد چندان خوبی نداشتم و تنها موفق به زدن سه گل در یک نیم‌فصل شدم، اضافه کرد: هولمان مربی تیم النصر خواهان جذب یک مهاجم سایه بود و از بین من و فرهاد مجیدی، باشگاه تصمیم گرفت که با بنده فسخ کند.

وی ادامه داد: قراردادم با النصر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود که ۶۰۰ هزار دلار را دریافت کرده بودم و برای فسخ قرارداد هم‌مقداری از پولم را بابت خرید بازیکن جدید بخشیدم و مانده آن را دریافت کردم و به تیم پاس برگشتم.

برهانی با اشاره به اینکه باشگاه النصر از این رفتارم تعجب کرده بود و به همین دلیل تاکنون عکس بنده در باشگاه النصر نصب‌شده است، افزود: آن زمان این پول پربرکت بود و شاید گران‌ترین لژیونر آن زمان فوتبال ایران بودم و حتی در اردوی آلمان علی کریمی از رقم قراردادم تعجب کرده بود و بازیکنانی نظیر مسعود شجاعی، رضا عنایتی، جواد کاظمیان ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار رقم قراردادشان بود و تنها فرهاد مجیدی یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دریافت کرده بود.

وی با بیان اینکه برای من رقم قرارداد مهم نبود و تنها به دنبال بازی کردن و پیشرفت بودم، عنوان کرد: همواره سعی کردم بدون حاشیه و بازار گرمی به فوتبالم ادامه دهم و این مسیر را تا آخرین روز بازی کردن ادامه داد.

هم از استقلال پیشنهاد داشتم هم پرسپولیس

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص نحوه پیوستن به این تیم با وجود پیشنهاد از هر دو تیم سرخابی، افزود: هم از پرسپولیس پیشنهاد داشتم و هم از استقلال که از طریق یکی از دوستان مشترک با آقای کاشانی مذاکره کردم و گفتم تا شب فکر خود را خواهم کرد و اطلاع می‌دهم، زیرا از استقلال هم پیشنهاد داشتم که در مسیر برگشت مشاهده کردم از اخبار ساعت ۱۸:۴۵ اعلام شد "برهانی به پرسپولیس" پیوست، شوک زده شدم و سریعاً به دوست مشترکم تماس گرفتم و این موضوع را انتقال دادم و حتی از اعلام کردم ناصرخان (ناصر حجازی) با بنده صحبت کرده درحالی‌که تا آن موقع زنده‌یاد حجازی هیچ صحبتی با بنده نداشت و این موضوع را بیان کردم تا دوست مشترکم با آقای کاشانی در رودربایستی گیر کند و ساعت ۲ بامداد بود که قرارداد خود را با رقم ۲۵۰ میلیون تومان با استقلال امضا کردم درحالی‌که پرسپولیس حاضر بود ۲۰ میلیون تومان بیشتر بدهد.

وی با بیان اینکه از کودکی عاشق استقلال بودم و همواره آرزو داشتم برای آبی پوشان توپ بزنم، افزود: روزی شاهد بازی استقلال و سایپا در ورزشگاه آزادی بودم که همان‌جا کردم در ورزشگاه آزادی برای استقلال بازی کنم و بتوانم دروازه حریفان را باز کنم.

نحوه جدایی ام از استقلال برایم سنگین بود

برهانی در خصوص نحوه جدایی‌اش از استقلال و پیوستنش به پیکان، اظهار کرد: ۳۴ سال سن داشتم و هفت یا هشت ماه قبلش در این فکر بودم دیگر باید یک تا دو سال آینده زا فوتبال خداحافظی کنم و اینکه در یک بازی شهرآورد این امر رخ دهد و در این فکر بودم که در رسانه‌ها متوجه شدم از تیم کنار گذاشته شدم و این موضوع برایم سنگین بود و آسیب جدی دیدم.

وی ادامه داد: در فکر خداحافظی از فوتبال بودم که از جانب دوستانم شنیدم که باید زودتر خداحافظی کنم و دیگر تیمی مرا نمی‌خواهد درصورتی‌که سه پیشنهاد استانی و یک پیشنهاد از تهران داشتم و تیم پیکان را هدایت مجید جلالی و حضور بازیکنانی نظیر سیاوش یزدانی، صادق بارانی، پیام نیازمند، مهدی شیری و چهره‌های جوان دیگر پذیرفتم، اما هر روز که سر تمرین حاضر می‌شدم برایم قابل‌هضم نبود که سر تمرین استقلال نباشم و هرچقدر مجید جلالی صحبت کرد، اما نتوانستم تمرکز لازم را داشته باشم و دیگر تصمیم گرفتم از فوتبال خداحافظی کنم.

یکسری افراد نگذاشتند چهره‌های مطرح در استقلال بمانند

بازیکن اسبق تیم استقلال تهران در خصوص جدایی بازیکنان مطرح استقلال و نحوه برخورد با آن، گفت: بازیکنی نظیر میلاد میداودی نمی‌خواست از استقلال جدا شود، اما متأسفانه یکسری افراد اطراف تیم بودند که عامل جدایی وی شدند یا وحید طالب لو تلاش کرد بماند، اما برخی نگذاشتند و ماجرای جدایی وی را باید یک فاجعه دانست؛ همچنین جدایی امیرحسین صادقی بابت مسائلی همچون بازوبند کاپیتانی کنار گذاشته شدند یا حنیف عمران زاده به‌واسطه تغییر نسل کنار گذاشته شد، اما علیرضا منصوریان، سرمربی وقت یک مدافع ۳۳ ساله را جذب کرد!

فرصتی برای عرض اندام در تیم ملی نداشتم

وی در خصوص دلایل عدم موفقیتش در عرصه ملی یا آمار گلزنی بالایش در این رده، افزود: بنده با نسلی همبازی بودم که علی دایی، علی کریمی، جواد نکونام، مهدی مهدوی کیا، غلامرضا عنایتی، رسول خطیبی و فریدون زندی را شامل می‌شد و به‌نوعی بازی کردن در میان این چهره‌ها کار ساده و راحتی نبود.

علی دایی همیشه فیکس بود حتی مقابل لائوس

برهانی اضافه کرد: علی دایی همیشه نفر فیکس و ثابت خط حمله بود و حتی در بازی مانند لائوس که ۲۷ ساعت راه طی کردیم تا رسیدیم و علی دایی در بایرن‌مونیخ توپ می‌زد و فکر کردم حضور پیدا نمی‌کند به ناگاه روز بازی دیدم دایی رسیده و بازهم به بنده بازی نرسید.

شخصیت علی دایی مثال زدنی بود

وی با اشاره به اینکه علی دایی شخصیت بزرگ و چهره مشهوری بود که حتی مردم لائوس با او عکس می‌گرفتند و بازیکنان تیم لائوس پس از بازی عکس یادگاری با دایی می‌گرفتند و حتی در برخی بازی‌ها با مچ مصدوم و آمپول بازی می‌کرد و عرق و غیرت مثال‌زدنی داشت.

برهانی با بیان اینکه در برخی بازی‌ها که علی دایی مصدوم یا محروم بود مانند قطر بازی می‌کردم و حتی گل مهم و حساسی را زدم که منجر به صعودمان به دور نهایی انتخابی جام جهانی شد، تصریح کرد: با آمدن علی دایی در رأس تیم ملی بیشترین بازی ملی‌ام را انجام دادم و علی دایی علاقه خاصی به بازی بنده داشت، اما پس از جام جهانی نیز زمان آقای قطبی نیز مدتی گذشت و در زمان مربیگری کی روش تنها در یک اردو بودم و دیگر فرصت حضور نداشتم.

دایی هیچگاه وارد باندبازی نشد

وی در خصوص بازیکن‌سالاری در تیم ملی سال ۲۰۰۶، خاطرنشان کرد: در تیم ملی جام جهانی آلمان شخصیت‌های بزرگی حضور داشتند و هرکدام اسطوره‌ای برای خودشان هستند، اما شاهد بازیکن‌سالاری نبودم؛ یکسری رفتار‌ها از سوی برخی افراد در زمان فوتبالم دیدم که علی دایی کسی نبود که یک درصد آن کار‌ها را هم انجام دهد و شخصیت علی دایی مثال‌زدنی بود و هیچ‌گاه خود را وارد بازی‌های این‌چنینی نمی‌کرد و همواره به‌عنوآن‌یک بزرگ‌تر در اردو‌های تیم ملی حضور داشت و من مورد یا موضوع خاصی ندیدم.

حرف برای گفتن از استقلال زیاد دارم اما...

کاپیتان اسبق استقلال تهران در خصوص بازیکن‌سالاری در تیم استقلال تهران نیز گفت: استقلال بازیکن زیاد داشته و دارد از علیرضا منصوریان که آرزوی بچگی‌ام دیدن وی بود تا محمد نوازی و نسل جدید، اما نمی‌خواهم خیلی از صحبت‌ها را انجام دهم، زیرا استقلال یک خانواده است و بهتر است حرف‌ها درون خانواده مطرح و دفن شود وگرنه حرف برای گفتن زیاد است!

ادامه مسابقات لیگ برتر به صلاح نیست

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ادامه مسابقات لیگ برتر به صلاح است یا خیر، افزود: مهم‌ترین بحث ادامه لیگ حفظ سلامتی بازیکنان است و در شرایط فعلی کشورمان و نبود امکانات لازم در باشگاه‌ها و عدم درآمدزا بودن فوتبال، به نظرم تعطیلی لیگ برتر به صلاح است.

برهانی با اشاره به اینکه باشگاه‌ها هزینه انجام تست کرونا ندارند از طرفی حق پخش تلویزیونی و اسپانسر قابل‌توجهی هم که وجود ندارد پس لغو بازی‌ها در این شرایط منطقی‌ترین و انسانی‌ترین تصمیم است، تصریح کرد: نمی‌دانم چرا عده‌ای اصرار به ادامه مسابقات لیگ دارند و منطقشان سرکار رفتن سایر اقشار است درحالی‌که آن کار هم اشتباه است بلکه باید دولت در شرایط کنونی یارانه ۴۵ هزارتومانی را به ۲۰۰ هزار تومان به‌طور مثال ارتقا دهد تا مردم در خانه بمانند و یک کارگر برای پر کردن سفره خانواده‌اش مجبور نباشد در این شرایط به بیرون برود و کار کند، زیرا اگر کار نکند شرمنده خانواده و سفره خالی آن‌هاست.

وی مهم‌ترین فاکتور پیشگیری از شیوع کرونا را فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه دانست و عنوان کرد: اگر ۴۰ کیلوگرم طلا هم برای جام لیگ برتر در نظر بگیریم، اما سلامتی مهم‌تر است و باید به فکر حفظ جان افراد باشیم.

سیاسی به نیمکت شهرداری بندرعباس نرسیدم

برهانی در خصوص چگونگی پیوستنش به شهرداری بندرعباس و شایعه ارتباط با برخی مسئولان سیاسی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌وجه سیاسی نیامدم و وارد بازی سیاسی نشده و نمی‌شوم و هیچ‌گاه به شایعات توجه نمی‌کنم بلکه در مراسم معرفی برترین‌های فوتبال ایران با شهردار بندرعباس و مدیرعامل باشگاه شهرداری بندرعباس صحبت کردیم و قرار بر حضورم در شهرداری بندرعباس شد.

وی با بیان اینکه دوست داشتم در مقاطع بالاتر فوتبال ایران مربیگری کنم و با توجه به سابقه تیم شهرداری بندرعباس تصمیم گرفتم پیشنهاد هدایت این تیم را قبول کنم، افزود: تیم شهرداری بندرعباس پتانسیل بالایی داشت و، ولی یکسری افراد در بندرعباس به دنبال ایجاد حواشی بودند که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم هم‌چین افرادی در هرمزگان هم باشم.

برخی افراد منافع جیبشان را به منافع تیم شهرداری ترجیح می‌دانند

سرمربی سابق شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه عاشق هرمزگان و مردم خونگرم و مهمان نوازش هستم، بیان کرد: یکی از عواملی که هیچ‌گاه شهرداری بندرعباس هیچ‌گاه به جایگاه حقیقی‌اش دست نمی‌یابد این است که برخی افراد منافع جیبشان به منافع شهر و تیم شهرداری را ارجح می‌دانند و این افراد از صدتا غیربومی هم بدتر و لطمات جبران‌ناپذیری به پیکر شهرداری بندرعباس می‌زنند.

وی با بیان اینکه می‌خواستم یکسری مسائل به شهردار بندرعباس اعلام کنم، اما به دلیل فشار‌های وارده به شهردار بندرعباس از ناحیه شورای شهر و سایر مسئولان استان، تصمیم گرفتم این فصل دیگر با شهرداری بندرعباس همکاری نکنم، افزود: این افراد حاشیه‌ای در همه جای ایران هستند و به بندرعباس و کرمان اختصاص ندارد و اگر این افراد در فوتبال نباشند شاهد ارتقا و پیشرفت خواهیم بود.

برهانی با اشاره به اینکه در فصل قبل تا زمانی که عدم صعودمان به لیگ یک محرز نشده بود هیچ شکستی در بندرعباس نداشتیم، تصریح کرد: در بیرون خانه مساوی می‌کردیم، برخی اعضای شورای شهر مصاحبه و انتقاد می‌کردند که با یکی از منتقدین شورای شهر بندرعباس صحبت کردم و متوجه شدم از فوتبال چیزی نمی‌داند درحالی‌که سال قبل آن ۴ بازیکن بومی در تیم شهرداری بندرعباس حضور داشت، اما بنده با افتخار به ۷ تا ۸ بازیکن بومی بازی دادم و اگر این فصل بودم تعدادشان را بیشتر می‌کردم.

وی با بیان اینکه حق امثال علیرضا اسلامی، هادی دهقانی، علی خبر و وحید افتاری لیگ برتر است، اظهار کرد: فواد نجایی را با وجود تحمل تمامی انتقادات بازی دادم و اکنون می‌بینیم که چه بازیکن باکیفیتی است گرچه ناراحتم چرا به معین رنجبریان بیشتر اعتماد نکردم یا سعید رهرو به دلیل برخی مشکلات نتوانست تمرکز لازم را داشته باشد و حسن رمون زاده تازه از بند مصدومیت رهاشده بود.

۱۵ امتیاز را با اشتباهات داوری از دست دادیم

سرمربی سابق شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه ۱۵ امتیاز مسلم را با اشتباهات داوری از دست دادیم، اظهار کرد: در بازی برابر شهرداری بابلسر در زمین تیم حریف داور چند گل مسلم ما را مردود و دو پنالتی ناحق برای حریف گرفت و کمیته داوران آن داور را یک سال محروم کرد و از آن بازی استرس تیم بالا رفت و مشکلات افزوده و این مسائل مزید بر علت شد.

بودجه مان دو میلیارد بود، سه میلیارد بدهی دادیم!

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتمان بدهی باقیمانده هفت تا هشت سال گذشته به کادرفنی آرژانتینی شهرداری بندرعباس بود که بر دوش امینی زاده گذاشته شد، افزود: وی مجبور شد برای ممانعت از سقوط و انحلال تیم فوتبال سه میلیارد تومان به فیفا بپردازیم و به‌نوعی تیم شهرداری بندرعباس تا ماه‌ها بدون پول بماند و حتی تزریق پنج تا ده میلیون به بازیکنانم هم می‌توانست ما را شانس صعود به لیگ یک قرار دهد درحالی‌که بودجه تیم شهرداری دو میلیارد تومان بود.

برهانی با اشاره به اینکه تمامی مشکلات شهرداری را درک و کاری از دستمان برنمی‌آمد، خاطرنشان کرد: در ابتدای فصل هم همین مشکلات مالی باعث شد دو تا سه بازیکن را نتوانیم ثبت کنیم و حتی یک بازیکن را به‌عنوان سهمیه آزاد جذب کنیم و به‌نوعی دستمان بسته شد و دو بازیکن هم نتوانستند رضایتم را در ادامه کار جلب کنند.

پول خرید یخ هم نداشتیم

وی با بیان اینکه سرپرست تیم شهرداری بندرعباس حتی پول خرید یخ هم نداشت، چون دیگر باشگاه پولی نداشت و حتی اردوی خود را با ۲۵ میلیون تومان سپری کردیم درحالی‌که سال‌های قبل بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه اردو تیم فوتبال شهرداری بندرعباس بود، عنوان کرد: اگر امسال در شهرداری بندرعباس بودم با توجه به تجربه‌ای که کسب کردم به‌طور حتم سالی موفق برای شهرداری بندرعباس رقم می‌خورد و این در حالی بود که شهردار و مهدی جهانبخش (معاون شهردار بندرعباس) موافق حضورم بودند، اما برخی فشار‌های خارج فوتبالی مانع این امر شد.

فوتبال شهرداری بندرعباس بسیار سیاسی است

سرمربی سابق شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه همان افرادی که علیه بنده مطلب می‌نوشتند زمانی که امسال شهرداری در خطر سقوط بود هیچ مطلبی ننوشتند، خاطرنشان کرد: فوتبال شهرداری بندرعباس بسیار سیاسی است و تا زمانی که این فشار‌ها از روی دوش شهردار بندرعباس برداشته نشود نمی‌توان به موفقیت خوش‌بین بود.

وی با بیان اینکه من ۱۸ سال فوتبال در سطح اول ایران بازی کردم و هرسال آن‌یک تجربه بود، چطور می‌شود آقایان می‌گویند برهانی تجربه ندارد، اضافه کرد: کرمان سه تیم در لیگ دسته دوم، سه تیم در لیگ دسته اول و یک تیم در لیگ برتر دارد، اما آیا به آن فکر شده است چرا هرمزگان با وجود پیشکسوتان ارزشمندی همچون مهدی فلامرزی از اسطوره‌های فوتبال ایران یک تیم تنها در لیگ دسته دوم دارد و بس؟!

سالم‌ترین فصول تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از لحاظ هزینه‌ای بود

برهانی در پایان با اشاره به اینکه در بندرعباس صادقانه کار کردم و اگر هزینه‌ها را مقایسه کنید خواهید دید یکی از سالم‌ترین فصول تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از لحاظ هزینه‌ای بوده است، افزود: امیدوارم شهردار بندرعباس و محمد رحیمی مدیر تیم فوتبال شهرداری بندرعباس بتوانند نماینده هرمزگان را در آینده‌ای نزدیک راهی لیگ دسته اول کنند و با توجه به سابقه فوتبالی هر دو نفر این امر خارج از دسترس نیست، اما باید یکسری افراد از دور و بر تیم دستشان قطع شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-06-19 20:46

افزودن دیدگاه جدید