کد مطلب: 

243905

رهبری‌فرد: استقلالی‌ها حق دارند چون جام‌های پرسپولیس در خانه علی پروین است!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به خبرورزشی گفت: این آقا که عضو «علی‌البدل» هیئت مدیره بوده، باید به کار خودش برگردد. حالا نمی‌گویم من و مجتبی محرمی را مدیرعامل باشگاه کنند، اما حداقل می‌توانیم علی‌البدل باشیم و با این پست‌ها حال کنیم!
رهبری‌فرد: استقلالی‌ها حق دارند چون جام‌های پرسپولیس در خانه علی پروین است!

به گزارش خبرورزشی، بهروز رهبری‌فرد همچنان خوش‌مصاحبه است و حرف‌هایش جذاب. در مورد اتفاقات اخیر پرسپولیس و کرکری‌های استقلالی‌ها با رهبری‌فرد مصاحبه‌ای اختصاصی انجام دادیم که از نظرتان می‌گذرد.

رسول‌پناه موفق می‌شود؟
به نظر من این آقا که عضو «علی‌البدل» هیئت مدیره هم بوده، باید به کار خودش برگردد. داشتم به این فکر می‌کردم که چرا من هیچ وقت عضو علی‌البدل هیئت مدیره نمی‌شوم؟ باید چه کار کنم و چه راهی را بروم یا چه کسی را ببینم که به من هم شانس بدهند تا علی‌البدل شوم! این دوستان، برای من محترم هستند، اما از کجا وارد باشگاه می‌شوند؟ حالا نمی‌گویم من و مجتبی محرمی را مدیرعامل باشگاه کنند، اما حداقل می‌توانیم علی‌البدل باشیم و با این پست‌ها حال کنیم!

به نظر شما مدیران پرسپولیس توان عبور از مشکلات باشگاه به خصوص شکایت برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون را دارند؟
از نظر من که قطعاً نه. دلایل خودم را دارم، اما قبل از هر چیز این را بگویم که مدیران پرسپولیس باید مثل گنده‌لات‌های قدیم تهران رفتار کنند؛ آن‌ها ابتدا با یکدیگر هماهنگ می‌کردند که اگر شکایت نمی‌کنی، برویم دعوا! باشگاه هم اطلاعیه بدهد هر کسی از ما به فیفا شکایت نمی‌کند، سرمربی تیم شود. اگر این کار را کنند، دیگر مدیران باشگاه به دردسر نمی‌افتند. دلیلم این است که ما نمی‌توانیم در فیفا از خودمان دفاع کنیم و هر کسی، هر شکایتی کند، برنده می‌شود. پس بهترین راه این است با مربیانی قرارداد ببندیم که قول بدهند هیچ وقت از ما شکایت نمی‌کنند. این‌طوری نه سیخ می‌سوزد و نه کباب.

یعنی فکر می‌کنی مدیران قبلی مقصر هستند؟
این موضوع که قدیمی شده. هر کسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شود، مجبور است همه تقصیر‌ها را به گردن نفرات قبلی بیندازد. یک بازی در مدیریت فوتبال وجود دارد به نام «کی بود، کی بود، من نبودم» و هر کسی بیاید، این بازی را بلد است. مدیران کنونی باشگاه هیچ کدام‌شان در حدی نیستند که مشکلات را حل کنند. اگر این‌طور بود، اصلاً شانس حضور در هیئت‌مدیره را به آن‌ها نمی‌دادند! شما ببینید چه سریالی برای انتخاب مدیرعامل پرسپولیس طی ۵ سال گذشته به راه افتاد. این همه تغییرات را کجای دنیا می‌بینید؟ هر مدیر فقط ۲۰۰ روز فرصت دارد تمام مشکلات باشگاه را حل کند!

انگار فرقی هم بین مدیر باسابقه ورزشی و مدیر غیرورزشی وجود ندارد.
اگر منظورتان محمدحسن انصاری‌فرد است، باید بگویم او همیشه اول به دنبال منافع خودش بود و بعد منافع باشگاه پرسپولیس. یک موضوعی مرا همیشه آزار می‌دهد؛ چرا هواداران نگران مدیران باشگاه هستند؟ هر مدیری از باشگاه رفت، هواداران ابراز نگرانی کردند در حالی که انصاری‌فرد از پرسپولیس رفت و مدیرعامل راه‌آهن شد، حبیب کاشانی مدیرعامل سایپا شده و گرشاسبی هم مدیریت پیکان را برعهده گرفت. کدام یک از آن‌ها خانه‌نشین شدند؟ طرفداران پرسپولیس باید هوادار تیم باشند نه مدیران باشگاه، چون تجربه نشان داده مدیران پرسپولیس با یک باد می‌آیند و با یک نسیم می‌روند. پرسپولیسی‌ها نباید تا این حد احساساتی باشند. هیچ مدیری دلش به حال باشگاه نمی‌سوزد. کسی که فوتبالی است، برای درآمدزایی و پر کردن جیب خودش به باشگاه می‌آید و کسی که غیرفوتبالی است، برای رسیدن به شهرت و مجلس و شورای شهر و... من دوست دارم هواداران‌مان مثل طرفداران باشگاه‌های مهم دنیا، فقط از تیم محبوب‌شان حمایت کنند نه مدیران باشگاه.

شما اولین نفری بودید که در شروع دوران مدیریت انصاری‌فرد گفتید او توانایی حل مشکلات باشگاه را ندارد...
بله اتفاقاً در آن زمان خیلی‌ها ناراحت شدند و با من تماس گرفتند یا در فضای مجازی به بنده توهین کردند. البته من به این مسائل عادت دارم. یک زمانی ۴۰ هزار تماشاگر به من فحش می‌دادند و حالا چهار نفر هم در فضای مجازی توهین می‌کنند که مهم نیست. من حرفم را می‌زنم و پای حرفم می‌ایستم. انصاری‌فرد مدیری بود که سه مرتبه به باشگاه آمده و هر بار، یک داستان عجیب ساخت و از پرسپولیس رفت. وقتی این تجربه را داریم، چرا باید به او امیدوار باشیم؟ بالاخره روابط و ضوابطی وجود دارد که احتمالاً بار دیگر انصاری‌فرد به باشگاه پرسپولیس برمی‌گردد، اما از همین حالا یادتان باشد که آن روز هم من منتقد او هستم!

چرا همیشه منتقدی؟
به خدا قسم این‌طور نیست. من فقط دوست دارم یک روند منطقی را ببینم. این‌ها که انتقاد نیست، اگر دهانم را باز کنم، خیلی حرف‌ها می‌زنم که بعضی‌ها دیگر در فوتبال نباشند. فعلاً سکوت کردم و چیزی که به ذهنم رسیده و مطمئناً با رعایت آن به پرسپولیس کمک می‌شود را می‌گویم؛ وگرنه آمار‌هایی دارم که اگر بگویم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اصلاً چرا من حرف بزنم، آمار یکی از مدیران عامل پیشین باشگاه پرسپولیس را از بازیکن اسبق استقلال که در یک تیم تهرانی مربیگری می‌کرد، بگیرید و خودتان متوجه کل داستان می‌شوید!

بگذریم. استقلالی‌ها می‌گویند پرسپولیسی‌ها نباید در این مقطع از فصل به عنوان قهرمان معرفی شوند و منتظر دریافت جام باشند. چه نظری در این مورد دارید؟
بالاخره پرسپولیس از هر نظر شایستگی قهرمانی را داشته و چه الان لیگ را تعطیل کنند و چه بازی‌ها ادامه یابد، پرسپولیس به جام می‌رسد. شاید بخشی از این موضوع به خاطر ضعف شدید برخی مدعیان دیگر باشد.

چطور؟
آن‌ها خودشان امتیاز از دست می‌دادند و به نوعی، به قهرمانی‌های پرسپولیس کمک کردند. حالا هم به ما جام می‌دهند، چون لیاقتش را داریم؛ مهم این است که چنین افتخاراتی همیشه در تاریخ باشگاه پرسپولیس می‌ماند. برخی استقلالی‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کنند که بگویند هیچ فیلمی از بازی ۶ بر صفر وجود ندارد، اما مگر می‌توانند این افتخار ما را از تاریخ شهرآورد‌ها پاک کنند؟ مهم این است که افتخارش به پرسپولیس می‌رسد، حالا استقلالی‌ها هرچه دل‌شان می‌خواهد بگویند! 

برخی از پیشکسوتان استقلال هم می‌گویند اگر پرسپولیسی‌ها جام می‌خواهند، به دفتر باشگاه استقلال بروند و جام‌های این تیم را قرض بگیرند!
واقعاً این حرف‌ها را زده‌اند؟ البته حق دارند، چون جام‌های پرسپولیس در باشگاه نیست بلکه در خانه علی پروین است! البته برخی جام‌ها به علی پروین هم نرسید.

پس کجاست؟
ما یک فصل بازی می‌کردیم؛ در آخرین بازی داور که سوت می‌زد، یک عکس با جام می‌گرفتیم و کاپ قهرمانی قبل از اینکه به رختکن ما برسد، از ورزشگاه خارج می‌شد. ما هم آنقدر دنبال پول‌مان بودیم که یادمان می‌رفت جام قهرمانی را پیگیری کنیم وگرنه بیشتر از این‌ها در ویترین باشگاه جام قهرمانی داشتیم!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-22 23:42

افزودن دیدگاه جدید