کد مطلب: 

243875

تیام: امیدوارم قصه جدیدی با استقلال بنویسم

مهاجم اسبق باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: ورزشگاه آزادی و طرفداران استقلال که هر بار سکو‌های این ورزشگاه را پرمی‌کردند هیچ وقت فراموش‌شدنی نیست.
تیام: امیدوارم قصه جدیدی با استقلال بنویسم

به گزارش خبرورزشی، «کاسیم پاشا» یا «قاسم پاشا» باشگاهی است در سوپرلیگ ترکیه که در محله بیوغلو در جنوبی‌ترین نقطه استانبول فعالیت می‌کند. یکی از ۵ باشگاه بزرگ این شهر که هیچ وقت در رقابت با تیم‌هایی مثل گالاتاسرای، فنرباغچه، بشیکتاش و باشاک شهیر نتوانسته خودی نشان بدهد. از روزی که سران باشگاه با قراردادی ۲/۳ میلیون دلاری موفق شدند مامه بابا تیام، ستاره سنگالی و سابق استقلال را به خدمت بگیرند تا حدودی نام آن‌ها در میان فوتبال‌دوستان ایرانی هم مورد توجه قرار گرفت. تیام که جدایی جنجالی از استقلال داشت این روز‌ها در حالی فوتبال خود را در سوپرلیگ ترکیه پیگیری می‌کند که همچنان ارتباط نزدیکی با برخی هم‌تیمی‌های خود در تهران و طرفداران این باشگاه دارد. فرصتی پیش آمد تا در این روز‌های بحرانی ناشی از ویروس کرونا با این بازیکن گپ و گفت کوتاهی داشته باشیم.

جز در خانه ماندن کاری نمی‌توانیم انجام دهیم
ترکیه هم مثل تمام کشور‌های درگیر ویروس کرونا با این بحران دست و پنجه نرم می‌کند و نزدیک به سه هفته می‌شود که در قرنطینه هستیم. جز ماندن در خانه کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم گرچه با تدابیری که باشگاه اندیشیده سعی کردیم تمرینات فردی را انجام و آمادگی‌مان را حفظ کنیم، چون گفته می‌شود از اواسط ماه میلادی آتی دوباره سوپرلیگ ترکیه آغاز می‌شود.

چالش هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کنم
انتقال به کاسیم پاشا بعد از دو دوره حضور در فوتبال آسیا برایم چالشی هیجان‌انگیز محسوب می‌شد، چون واقعاً دلم برای بازی در سطح اول فوتبال اروپا تنگ شده بود. فوتبال ترکیه با این حجم از سرمایه‌گذاری و طرفداری که دارد، بدون شک طی مدتی کوتاه به یکی از قطب‌های مهم فوتبال در اروپا تبدیل خواهد شد و خوشحالم که فرصت دوباره‌ای نصیبم شد تا به فوتبال اروپا برگردم.

هت‌تریک در آزادی فراموش‌نشدنی است
ورزشگاه آزادی و طرفداران استقلال که هر بار سکو‌های این ورزشگاه را پرمی‌کردند هیچ وقت فراموش‌شدنی نیست. بدون اغراق می‌گویم جو حاکم بر این ورزشگاه را من در هیچ جای دیگر ندیدم و فکر می‌کنم هر بازیکنی رؤیای این را داشته باشد که در چنین جوی به میدان برود. بازی با ذوب‌آهن در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا با آن همه تماشاگر و هت‌تریک مگر به این سادگی از ذهن پاک می‌شود که من بخواهم آن روز فراموش‌نشدنی را از یاد ببرم.

ویروس کرونا دنیای متفاوتی را رقم زد
از روز اول که ویروس کرونا در ایران شیوع پیدا کرد خیلی نگران مردم خونگرم ایران به خصوص دوستان استقلالی‌ام بودم. متأسفانه این ویروس دنیای متفاوتی برای مردم جهان رقم زد و امیدوارم که هرچه سریع‌تر اقدامات در راستای از بین رفتن این بیماری به نتیجه برسد. سعی کردم در این مدت هر کاری که از دستم برمی‌آمد را برای مردم سنگال و نزدیکانم در مقابله با این بیماری انجام بدهم.

موفق شدم به تیم ملی برگردم
حضورم در کاسیم پاشا با اهداف زیادی همراه بود که اولین هدفم بازگشت به فهرست تیم ملی سنگال بود. در حال حاضر از ۲۶ بازی که از لیگ ترکیه گذشته در ۱۸ هفته به میدان رفتم و شش بار موفق به گلزنی و چهار بار هم پاس گل دادم که عملکرد خوبی بود تا سرمربی سنگال دوباره نام من را در جمع دعوت‌شده‌ها قرار بدهد.

می‌خواهم زوج سادیو مانه در جام جهانی باشم
رؤیای بزرگی دارم آن هم اینکه در جام جهانی ۲۰۲۲ با سنگال حضور داشته باشم و زوج سادیو مانه در ترکیب تیم ملی کشورم لقب بگیرم. البته این رؤیای کوچکی نیست و نیاز دارد تا در بالاترین سطح و بهترین عملکرد قرار داشته باشم که امیدوارم در سوپرلیگ ترکیه بتوانم سرمربی سنگال را مجاب کنم این شانس را به من بدهد. رقبای خیلی سرسختی دارم که باید حسابی آماده مبارزه و جنگ شوم.

امیدوارم قصه جدیدی با استقلال بنویسم‌
نمی‌دانم در آینده چه سرنوشتی در انتظار همه ما قرار دارد، اما دوست دارم اگر فرصتی مهیا شد دوباره قصه‌ای جدید با استقلال و طرفدارانش داشته باشم. دوست ندارم به روز‌های جدایی از استقلال فکر کنم، چون هرچه بود تمام شد و رفت. هر چند کوتاه، اما روز‌ها و هفته‌های فراموش‌نشدنی را در تهران با مردم ایران و استقلالی‌ها گذراندم و همیشه دوست دارم دوباره این تجربه تکرار شود. لطف طرفداران این باشگاه هیچ وقت از من دریغ نشد و این برای من ارزش بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-21 23:30

افزودن دیدگاه جدید