کد مطلب: 

243340

کاهش وابستگی به نفت راهکار خروج از جنگ تحمیلی اقتصادی

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: زمانیکه ما وابستگی به نفت نداشته باشیم ترامپ هم نمی تواند بازی سیاسی که با نفت شروع کرده را با ما ادامه دهد و آنها هم در سیاست هایشان تجدید نظر می کنند. بنابراین برای برون رفت از جنگ تحمیلی اقتصادی ما نباید وابستگی به نفت داشته باشیم.
کاهش وابستگی به نفت راهکار خروج از جنگ تحمیلی اقتصادی

پروانه مافی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال در خصوص راهکار عبور از جنگ تحمیلی اقتصادی، گفت: گشایش های اجتماعی و اقتصادی می تواند برای عبور از جنگ تحمیلی اقتصادی راهگشا باشد. ما کشوری هستیم که به راحتی می توانیم برای کشور بودجه ای را بنویسیم که مبتنی بر نفت نباشد. یعنی میزان درآمدها و ثروت هایی که در کشور داریم می تواند تبدیل به پول شود و کشور را با آن اداره کنیم و ما را بی نیاز از نفت می کند.

او ادامه داد: اگر این مباحث بتواند اجماع داخلی و شرایط انسجام داخلی را بوجود بیاورد ما نیازی به فروش نفت نداریم. زمانیکه ما  وابستگی به نفت نداشته باشیم ترامپ هم نمی تواند بازی سیاسی که با نفت شروع کرده را با ما ادامه دهد و آنها هم در سیاست هایشان تجدید نظر می کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای برون رفت از جنگ تحمیلی اقتصادی ما نباید وابستگی به نفت داشته باشیم. اخذ مالیات از درآمدها، خانه های خالی، اخذ مالیات از دارایی های پنهان مانند سکه، ارز و طلا و... می تواند در شرایط فعلی راهگشا باشد. از وزیر اقتصاد انتظار داریم که با آوردن لایحه های دو فوریتی و سه فوریتی به مجلس، درآمدهایی پنهانی که بیش از درآمد نفت است و می توان کشور را با آن اداره کرد.

مافی در پاسخ به اینکه آیا دریافت مالیات از درآمدهای پنهان مردم، موجب نارضایتی نمی شود؟ گفت: در دنیا به همین شکل است. برای مثال در کانادا که تقریبا سیاست سوسیال دموکراتیک را در کشورش پیاده کرده، در کسب درآمد برای همه هست اما زمانیکه درآمد از یک حدی بالا می رود تا حدود 60 درصد مالیات بر درآمد گرفته می شود. اخذ مالیات از پردرآمدها موجب می شود فاصله طبقاتی میان افراد غنی و ضعیف کاسته شود.

او ادامه داد: باید از خودروهای لوکس هم مالیات گرفت و مشکل ما در اخذ مالیات است و سازمان مالیاتی ما باید یک سازمان مالیاتی زنده، فعال، پویا و با راهکارهای کارآمد باشد. بسیاری از کشورها، با مالیات کشور خود را اداره می کنند و ما هم در کشور این ظرفیت را داریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-21 12:43

افزودن دیدگاه جدید