کد مطلب: 

243190

آقای صداوسیما؛ شخصیت‌های تاثیرگذار را برگردان!

اصرار به خانه‌نشینیِ مردم از دو مسیر امکان‌پذیر خواهد بود؛ اولاً استفاده از اقدامات برخوردی و سلبی، ثانیاً بهره برداری از اقدامات فرهنگی اجتماعی در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی اجتماعی برای مردم همراه با اجرای تدابیر حکیمانه به منظور غنی سازی اوقات فراغت افراد در خانه.
آقای صداوسیما؛ شخصیت‌های تاثیرگذار را برگردان!

یکی از مخاطبان انصاف نیوز که بنا بر ملاحظاتی خواست تا نامش درج نشود، در یادداشت ارسالی درباره‌ی ضرورت بازگرداندن شخصیت‌های تاثیرگذار به صداوسیما در این روزهای کرونایی، نوشت:

در وضعیت فعلی که خانه‌نشینی تنها انتخابِ مردم است، جامعه نیاز به وفاق و همدلی، به‌ویژه در حوزه برنامه‌های رسانه ملی دارد. به نظر می‌رسد برخی افراد در سازمان صدا و سیما وضعیت بحرانی کشور و جامعه ایرانی را درک نکرده و کماکان، اصرار بر خط کشی‌های مبتنی بر سلیقه و حب و بغض‌های فردی و جناحی خود دارند.

وقتی رهبری معظم و مراجع عظام شیعه، با تدبیر و شجاعت مثال زدنی، تصمیم به تعطیلی حرمین شریفین از جمله حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) در مشهد مقدس و حضرت معصومه (س) در قم، برای حفظ سلامت جسمی و پیشگیری از شیوع بیماری در اجتماع می‌گیرند، ضروری است، خط کشی‌های گروهی و جناحی به نفع سلامت اجتماعی و روانی خانواده‌ها تغییر جهت پیدا نماید.

در چنین شرایطی، اصرار به خانه‌نشینیِ مردم از دو مسیر امکان‌پذیر خواهد بود؛ اولاً استفاده از اقدامات برخوردی و سلبی، ثانیاً بهره برداری از اقدامات فرهنگی اجتماعی در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی اجتماعی برای مردم همراه با اجرای تدابیر حکیمانه به منظور غنی سازی اوقات فراغت افراد در خانه.

در حال حاضر، اقدامات سلبی و برخوردی پیش‌بینی شده و در حال اجراست، ولی اقدامات فرهنگ‌ساز و ایجابی از طریق رسانه‌های جمعی و فضای مجازی خصوصاً رسانه ملی که مهمترین بستر ارتباطی موجود و در دسترس عموم مردم هست، پیش بینی و عملیاتی نشده است. لذا صدا و سیما بایستی نسبت به بهره برداری از ظرفیت‌ِ چهره‌های مشهور و پرمخاطب فرهنگی – اجتماعی (که در طول سالیان پس از انقلاب رشد نموده‌اند و به نوعی، فرزندان انقلاب محسوب می‌شوند) اقدام نماید.

مثلاً؛ شخصیتی‌های تاثیر گذار و فعال در عرصه ورزشی مانند عادل فردوسی‌پور، عرصه فرهنگ و رسانه مانند محمدرضا شهیدی فرد و منصور ضابطیان و سایرین، که علیرغم برخوردهای جهت دار و نادرست، نه تنها، پشت به نظام نکرده، بلکه در تمام این مدت، سکوت اختیار کرده و به سمت تخریبِ نظم و امنیت عمومی و خدشه دار کردن ذهنیت جامعه حرکت نکرده‌اند.

در مقابل، نمونه‌هایی مانند مزدک میرزایی که تاب و تحمل این مباحث را نیاورد و به شبکۀ سعودیِ ایران اینترنشنال پیوست و عملا اقدام به دهن کجیِ فاحشی به سازمان صدا و سیما نمود.

حال، صدا و سیما و در مقیاس بالاتر نظام جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند این پیام را به مردم ایران بدهد که همه افراد به یک چشم دیده نمی‌شوند و فرصت دوباره به افرادی داده می‌شود که در بحران‌های فردی، امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند.

در پایان، می‌توان با استفاده از احساسِ مسئولیت اجتماعی این افراد نسبت به جامعه، اقدام به تولید و پخش برنامه‌های فاخر، جذاب و سرگرم کننده نمود. باید باور کنیم که مردم ایران برای ماندن در خانه نیاز به برنامه های فاخر و جذاب دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-31 20:13

افزودن دیدگاه جدید