کد مطلب: 

239191

فیلم/ حوزه‌هایی در شبکه‌ی ملی که نیازمند کار بیشتر است را به دولت اعلام کردیم

رئیس مرکز ملی فضای مجازی، گفت: باید شبکه‌ی ملی اطلاعاتی داشته باشیم که بتوانیم در داخل نیازهای شهروندان را به صورت تاب‌آور و با کیفیت خوب، ارزانتر، امن‌تر و پایدارتر ارائه دهیم.
(+فیلم) حوزه‌هایی در شبکه‌ی ملی که نیازمند کار بیشتر است را به دولت اعلام کردیم

دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا درباره‌ی میزان تحقق و تکمیل شبکه‌ی ملی اطلاعات در لایه‌ی زیرساخت و محتوا، گفت: همانطور که سیستم ارتباطی کشور توسعه پیدا می‌کند و تکنولوژی های جدید و اپلیکیشن های جدید می‌آید و کاربردهای جدید و خدمات جدید ارائه می‌شود، شبکه‌ی ملی اطلاعات هم باید متناسب با این تغییرات، تغییر کند.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم چند درصد کار تکمیل شده درست نیست و نمی‌توان درصد گفت. این یک کار مستمر و دائم است و اینکه تصور بشود که ما شبکه‌ی ملی را در این تاریخ تمام کردیم از نظر ما در مرکز ملی فضای مجازی منتفی است. ما در حقیقت بحثمان این است که باید شبکه ای داشته باشیم که در داخل نیازهای خودمان را بتوانیم به صورت تاب‌آور و با کیفیت خوب، ارزانتر، امن‌تر و پایدارتر به شهروندان ارائه دهیم.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: این شهروندان ما هستند که هر روز خدمتی، محتوایی یا اپلیکیشنی را در فضای مجازی نیاز دارند و ما معتقدیم که در شبکه باید نیازهایشان با شرایطی که عرض کردم تامین شود؛ بنابراین تعیین درصد اصلا صحبت درستی نیست، لذا از بنده سوال نکنید که چند درصد کار انجام شده است.

وی ادامه داد: می‌دانیم که در بعضی از حوزه‌ها باید کار بیشتری انجام شود، آن حوزه‌ها را ما در شورای عالی فضای مجازی تعیین کردیم، که انشالله دولت با جدیت بیشتری توجه می‌کند و بخش خصوصی را هدایت می‌کند. در بعضی حوزه ها ما خیلی خوب هستیم و شاید از حد متوسط جهانی بالاتریم و در حوزه‌هایی که یک مقداری عقب هستیم انشالله برطرف می‌کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به موضوع ضعف پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی درباره این موضوع بحث شده و قرار است وزارت ارتباطات ظرف سه هفته طرح خود را بفرستد و امیدواریم بتوانیم در یک زمان‌بندی، به سطح قابل‌قبولی در حوزه پیام‌رسان برسیم.

فیروزآبادی درباره نقش دولت در تسهیل فعالیت پیام‌رسان‌ها و تامین مالی آن‌ها گفت: در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده که مسوولیت این موضوع با دولت است، هرچند تصدی‌گری با دولت نیست، اما وضعیت نابه‌سامانی که در پیام‌رسان‌ها وجود دارد باید برطرف شود.

وی درباره تکلیف وضعیت موتورهای جست‌وجو به وزارت ارتباطات با وجود ناکارآمدی جویشگرهایی مانند پارسی‌جو اظهار کرد: این وظیفه آن‌ها نیست، بلکه مسوولیت است و باید مسوولیت بپذیرند. آن‌ها گفته بودند از پروژه‌های تحقیقاتی در موتور جست‌وجو حمایت می‌کنیم، اما این‌که این ابزار بتواند کلیت نیاز مردم را تامین کند، اتفاق نیفتاد و در حادثه اخیر شاهد بودیم مردم نمی‌توانستند آدرس داروخانه، بلیت پرواز، بانک و فرودگاه را پیدا کنند.

فیروزآبادی در پاسخ به‌سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر فعالیت جویشگرهای بومی با تکیه بر امکانات گوگل، بیان کرد: زمانی که موتور جست‌وجوی بومی نداشته باشیم، این سرویس‌ها خوب است.

فیلم از مونا ارشادی فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-12-22 11:17

افزودن دیدگاه جدید