کد مطلب: 

237057

عنایتی: هر چه تیم استراماچونی تغییر کرده تیم ملی صفر بوده است!

بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی کشورمان به خبرورزشی گفت: با ویلموتس ادامه دهیم اوضاع بدتر از این هم می‌شود!
عنایتی: هر چه تیم استراماچونی تغییر کرده تیم ملی صفر بوده است!

به گزارش خبرورزشی، غلامرضا عنایتی از اینکه استقلال روند رو به بالایی در جدول دارد خوشحال است و می‌گفت «اتفاقی که در تیم استقلال رخ داده کاملاً بر خلاف اتفاقات تیم ملی است.» او درباره دیاباته، قائدی و مشکلات مالی استقلال هم با ما حرف زد.

انتظار تحول این چنینی استقلال را داشتید؟
واقعاً مشخص می‌شود تیمی که برنامه داشته باشد بالاخره به نتیجه می‌رسد، اتفاقی که در تیم ملی برعکسش را شاهد بودیم.

باخت به عراق؟
هم عراق و هم بحرین. ما در هر دو بازی اخیر هیچ برنامه‌ای نداشتیم و تیم مانند یک عده بازیکن که توپی را وسط انداخته‌اند و می‌خواهند برای سرگرمی بازی کنند به میدان رفت. این برای تیمی که مثلاً تیم اول قاره است، خیلی بد است! دیگر هیچ تیمی در آسیا از ما نمی‌ترسد! من ۲۲ سال است در فوتبال هستم ولی هرگز تیم ملی را تا این اندازه بی‌برنامه ندیده بودم.

برخی بر این باورند که ویلموتس اگر همین امروز برود تا ۵ ماه بعد هر مربی‌ای بیاید فرصت دارد تدبیر بهتری برای ادامه بازی‌ها داشته باشد؟
من نه انتقاد جانبدارانه‌ای از کسی می‌کنم نه حمایت جانبدارانه! ولی واقعاً در همه بازی‌هایی که با هدایت ویلموتس از تیم ملی دیدم هر چه گشتم تا تغییر تاکتیکی در تیم ملی ببینم ندیدم ضمن اینکه همان تاکتیک قبلی را هم ندیدم. وقتی تیم در این وضعیت ادامه بدهد اوضاع از این هم بدتر می‌شود.

فکر می‌کنید بتوانیم صعود کنیم؟
کار خیلی خیلی سخت شده است. البته ما ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم معجزه کنیم و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ آن سه برد شیرین را هنوز به یاد داریم که کمتر کسی انتظارش را داشت ولی چرا باید خودمان را به این روز بیندازیم که در سخت‌ترین شرایط قرار بگیریم که مجبور باشیم هر ۴ بازی برگشت را ببریم. همیشه هم معجزه‌ها جواب نمی‌دهند.

برگردیم به تیم آبی پایتخت. در استقلال چه تحولی رخ داد؟
استقلال از بازی اولش هم بد بازی نمی‌کرد ولی در هفته‌های ابتدایی روی بدشانسی که نه، روی کم‌تمرکزی بازیکنان دو، سه بار در دقایق آخر وقت اضافه گل خورد ولی استراماچونی نشان داد برای تغییر آمده و اینقدر بر تاکتیکی که در نظر داشت اصرار کرد تا نتیجه اش را گرفت. آن هم در شرایطی که این همه مصدوم، بازیکن جدا شده، نفرات جدید و زمان اندکی در تیمش داشت. این پافشاری به او کمک کرد تا نتیجه بگیرد. فقط یک چیز در این شرایط نگران‌کننده است.

چه چیزی؟
اینکه یک مربی می‌تواند اطلاعات فوتبالی و تجربیاتش را در حد کمال در اختیار تیمش قرار دهد ولی مدیرعامل باشگاه باید بداند استراماچونی هرگز کنترلی روی تمرکز بازیکنش ندارد. وقتی شنیدم باز هم مشکلات مالی گریبانگیر تیم استقلال شده نگرانش شدم. استراماچونی در تلاش است تیم را بسازد ولی این مشکلات قطعاً روی کارش تأثیر منفی می‌گذارد.

پیشنهادتان چیست؟
مردم در صفحه شخصی من به شدت ابراز نگرانی می‌کنند ولی از دست من کاری برنمی‌آید، چون مسئولیتی در باشگاه ندارم. من هم هوادار استقلال هستم و فقط این را می‌دانم هر زمان استقلال و پرسپولیس سرحال باشند تیم ملی سرحالی هم داریم. این برای آقای فتحی باید خیلی مهم باشد که تیم تحت تأثیر مسائل مالی شرایط خوبش را از دست ندهد. بازیکنان خارجی و مربیان خارجی پولشان را می‌خواهند.

دیاباته را چطور مهاجمی دیدید؟
او را سال قبل که به دعوت باشگاه الامارات به آن کشور رفته بودم، دیدم. او درون ۱۸ قدم خیلی خوب است ولی شرطش این است که بتوانیم به خوبی از دیاباته استفاده کنیم. نمی‌خواهم از او تعریف کنم، چون می‌دانم مهاجم خوبی است که بتواند در کارش تداوم داشته باشد. البته از این پس فشار روی او بیشتر می‌شود، چون گلزنی کرده و مردم توقع دارند در هر بازی برای استقلال گلزنی کند. این شرایط را بار‌ها تجربه کرده‌ام و بی‌دلیل نمی‌گویم. برعکسش هم هست و گاهی مهاجم از فشار ناتوانی در گلزنی نمی‌تواند گل بزند که هر دو بد هستند، اما اگر مهاجم توانایی لازم را داشته باشد هر دو فشار را تحمل می‌کند.

زوجش با قائدی هم خوب شده است؟
عالی هستند. یکی ریزه و پا به توپ و دیگری قد بلند و تمام کننده. چپ و راست تیم هم که خوب است و نوید روز‌های خوبی را برای استقلال می‌دهد. جا دارد به دور از نگاه‌های جانبدارانه انتقادی دیگر به تیم ملی کنم که چرا وریا غفوری که در ۴، ۵ بازی اخیر عالی کار می‌کند را در ترکیب تیم ملی نداشتیم؟

قائدی را چطور دیدی؟
باید به او تبریک بگویم که ازدواج کرد. این بهترین اتفاق برای او بود تا زندگی شخصی اش سر و سامان بگیرد. تأثیرش را هم در فوتبال این روزهایش می‌بینیم. پیراهن بزرگان استقلال را بر تن دارد و با این روند می‌تواند جایگزین شایسته‌ای برای آن‌ها باشد.

به این استقلال می‌توان امیدوار بود؟
اگر مشکلات مالی و حواشی نباشد چرا نباشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-11-16 21:39

افزودن دیدگاه جدید