کد مطلب: 

226107

نشانه‌های هشداردهنده در سکته مغزی

سکته مغزی در شرایطی رخ می‌دهد که مغز میزان خون کافی به دلیل انسداد یا پارگی عروق دریافت نمی‌کند.
نشانه‌های هشداردهنده در سکته مغزی

به گزارش شفقنا به نقل از ایسنا، تشخیص به موقع سکته مغزی جان بیمار را نجات می‌دهد هرچند لازم است افراد از علائم هشداردهنده این عارضه آگاه باشند. بنابر اعلام سایت تخصصی “مدیکال دیلی” از جمله علائمی که در تشخیص سکته مغزی موثر است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افتادگی صورت 

احساس ضعف و بی‌حسی ناگهانی در یک طرف صورت که به افتادن عضلات آن منجر می‌شود یکی از علائم سکته مغزی است. در این شرایط بخشی از مغز که با عضلات صورت مرتبط است اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند.

ضعیف شدن عضلات دست

بیمار زمانی که دچار سکته مغزی شده باشد قادر نیست اجسام را با دست‌های خود نگه‌دارد یا به دلیل احساس بی‌حسی و ضعف از انجام هر گونه فعالیتی باز می‌ماند.

بروز مشکل در صحبت کردن

یکی از نشانه‌های اصلی سکته مغزی این است که بیمار قادر نیست کلمات را واضح  و شیوا بیان کند. در این شرایط و برای اطمینان از ابتلای فرد به سکته مغزی می‌توان از او خواست تا یک جمله ساده را بیان کند تا نحوه صحبت کردن بیمار مشخص شود.

سر درد شدید 

درصورتیکه بیمار به دلیل پارگی عروق مغز دچار سکته “هموراژیک” شده باشد، احساس سردرد شدید و ناگهانی خواهد داشت. این سردرد همچون سردردهای معمولی نیست و بیمار میزان درد بیشتری را تجربه می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-09 12:41

افزودن دیدگاه جدید