کد مطلب: 

224700

جزییاتی از ورود «هوای سرد برفی» سیبری به ایران

پدر علم هواشناسی ایران با پیش‌بینی ورود "هوای سرد برفی" از شمال سیبری به ایران از ۱۶ بهمن ماه جاری گفت: به احتمال زیاد این توده هوای سرد همراه با برف و یخبندان متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود.
جزییاتی از ورود «هوای سرد برفی» سیبری به ایران

به گزارش تسنیم، استاد حسین اردکانی درباره پیش‌بینی پدیده‌های خاص جوی مربوط به نیمه دوم اسفند ماه جاری اظهار کرد: در انتظار دومین هجوم هوای سرد سیبری به‌صورت mild or severe cold spell هستیم.

وی در توضیح پدیده جوی Mild or severe cold spell تصریح کرد: با گذر از بازه زمانی "چهارچهار" هوای گرم، مرطوب و بارانی، به‌تدریج از 15 بهمن ماه جاری هوای سردی از بسط و توسعه فشار زیاد سیبری از طریق شمال و شمال شرق کشور وارد ایران می‌شود.

این پیشکسوت صنعت هواشناسی کشورمان خاطرنشان کرد: بر این اساس، منتظر دومین دوره "هوای سرد برفی" در کشورمان هستیم که در ماه فوریه اتفاق می‌افتد و این توده هوای سرد برخلاف قبل که از شمال اسکاندیناوی به طرف مرکز اروپا، دریای سیاه، ترکیه و شرق دریای مدیترانه وارد کشورمان شده بود،‌ این توده هوای سرد این بار از طریق شمال سیبری در امتداد سلسله کوه‌های اورال و دریاچه اورال وارد کشورمان می‌شود.

استاد اردکانی: متذکر شد: به احتمال زیاد این توده هوای سرد همراه با برف و یخبندان متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود.

وی درباره زمان ورود و فعالیت این توده هوای سرد به کشورمان گفت: فعالیت آن در ایران از روز 16 بهمن ماه جاری به تدریج آغاز می‌شود و تا چندین روز ادامه خواهد داشت؛ این توده هوای سرد از شمال کشورمان به بیشتر استان‌های غرب، شمال غرب، شمال شرق و تمام استان‌های شمالی و جنوبی سلسله کوه‌های البرز نفوذ خواهد کرد.

پدر علم هواشناسی ایران یادآور شد: به واسطه ورود و فعالیت این توده هوای سرد لازم است کشاورزان کشورمان به‌ویژه کشاورزان و باغداران مرکبات‌ شمال کشور تمهیدات لازم برای مواجهه با این پدیده جوی را داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-01-31 18:00

افزودن دیدگاه جدید