کد مطلب: 

219374

باران در راه ایران؛ از یک‌شنبه بارش‌ها شدت می‌گیرد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت آب‌و هوایی کشور طی سه روز آینده را تشریح کرد.
باران در راه ایران؛ از یک‌شنبه بارش‌ها شدت می‌گیرد

به گزارش ایسنا، احد وظیفه درباره وضعیت آب‌وهوایی کشور طی سه روز آینده، گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده، ‌گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده با گذر امواج ترازهای میانی جو همراه با شمالی شدن جریانات برای نوار شمالی کشور افزایش ابر، بارش‌های گسترده، وزش باد و کاهش نسبی هوا انتظار می‌رود. همچنین در روز جمعه پیش‌بینی می‌شود که در سواحل دریای خزر، شمال غرب، البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی شاهد بارش‌ها باشیم.

وظیفه با بیان اینکه روز شنبه گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق فوق به مناطقی از مرکز و غرب کشور نیز گسترش می‌یابد، ادامه داد: روز یکشنبه گستردگی این شرایط تا دامنه جنوبی زاگرس هم می‌رسد و بارش‌ها شدت بیشتری خواهند گرفت. باید توجه کرد که در روزهای شنبه و یکشنبه نیز برای نوار شمالی کشور کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه سلسیوس و بارش باران در ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز شنبه به علت افزایش گرادیان فشاری در شمال شرق و شرق کشور انتظار وزش باد و در مناطق مستعد انتظار خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی درباره وضعیت آب‌وهوایی تهران طی سه روز آینده گفت: وضعیت هوایی پایتخت از روز پنجشنبه تا شنبه قسمتی ابری، همراه با افزایش تدریجی ابر و در بعدازظهر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوای تهران در روز پنجشنبه (۱۹ مهرماه) حداکثر ۲۸ و حداقل ۱۸ درجه سانتیگراد و در روز (۲۰ مهرماه) حداکثر ۲۹ و حداقل ۱۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در روز شنبه دمای هوای تهران به حداکثر ۲۵ و حداقل ۱۷ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-10-11 18:20

افزودن دیدگاه جدید