کد مطلب: 

217530

فوران سیبری و مرگ بزرگ چیست؟

«مرگ بزرگ» که 250 میلیون سال پیش رخ داد و زندگی در زمین را نابود کرد؛ «انفجار آتش‌فشانی» مهیبی بوده است که پیش از حکومت دایناسورها بر کره خاکی رخ‌داده است.
فوران سیبری و مرگ بزرگ چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، «مرگ بزرگ»، قوی‌تر از آنچه باعث انقراض دایناسورها در 65 میلیون سال پیش شد، بوده است که موسوم به انقراض پرمین-تریاس permian-Triassic است. این رخداد 250 میلیون سال پیش رخ‌داده که بزرگ‌ترین آن‌ها Siberian Flood Basalts است که 96 درصد از زندگی دریایی و 70 درصد از گونه‌های زمینی را منقرض کرد.

حالا دانشمندان معتقدند این رخداد در طول یک‌میلیون سال باعث مرگ لایه اوزن شده و بیش از 10 میلیون سال هم طول کشیده تا حیات مجدداً به زمین برگردد.

مایکل برادلی محققی که در این زمینه مقاله نوشته است می‌گوید: میزان تخریب و نابودی توسط Siberian Flood Basalts بسیار بیش‌ازحد تصور بوده و این مقیاس از انقراض توسط این پدیده باعث انفجارها و فوران‌های دیگر در زمین شده است که باعث ارسال حجم عظیمی از هالوژن‌ها ازجمله کلرید، برومین و ایودین (ید) به جو زمین در طول یک‌میلیون سال شده است و بعدا 10 میلیون سال طول کشیده تا مجددا زمین به حالت قبل بازگردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-08-28 22:28

افزودن دیدگاه جدید