کد مطلب: 

217159

طعنه سنگین شفر به مامه تیام در برنامه تلویزیونی

سرمربی استقلال با حضور در برنامه ورزش و مردم به گفت‌وگو درباره شرایط استقلال پرداخت.
طعنه سنگین شفر به مامه تیام در برنامه تلویزیونی

به گزارش سیتنا، شفر با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره آخرین وضعیت استقلال گفت: بابت عملکرد استقلال در گذشته و حالا بسیار خوشحالم و همه می دانند که استقلال تیم بزرگی در آسیا است. ما یک راه بزرگ را طی می کنیم تا به موفقیت های تاریخی برسیم و باید از تیم و هواداران تشکر کنم. ما سخت کار کردیم اما مشکلاتی بابت بازیکنان جدید خود داشتیم. همه می دانند که ما در پایان بهترین فصل، 5 بازیکن را از دست دادیم و حالا باید تیم جدیدی را درست کنیم که به زمان نیاز دارد.

وی افزود: بازیکنان از باشگاه های دیگری آمدند و سبک بازی آنها با سبک بازی ما تفاوت دارد. بازیکنان جدید باید یاد بگیرند که استقلال به دنبال پاس بلند نیست و روی زمین کار می کند. من امیدوارم و مطمئنم که هواداران به بازیکنان جوان و با تجربه جدید زمان کافی می دهند و می توانیم به سطح فصل گذشته باز گردیم.

شفر شاکی از ستاره‌هایی که رفتند!

شفر در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای جانشینی جپاروف، ابراهیمی وحسینی دارد، گفت: سال گذشته که من آمدم، این بازیکنان در سطح بالایی نبودند. ابراهیمی، نورافکن، حسینی و سرور جپاروف بازیکنان خوبی هستند اما آن زمان بعضی بازی نمی کردند و برخی نیز شرایط خوبی نداشتند. در 10 ماه گذشته بازیکنان بازی به بازی بهتر و بهتر و بهتر شدند و دیدید که امید ابراهیمی بهترین بازیکن ایران در جام جهانی بود. مجید حسینی نیز چنین شرایطی داشت. امیدنورافکن هافبک و دفاع چپ بازی می کرد و باشگاه شالروا او را خواست و قراردادی با این بازیکن امضا کرد که برای نورافکن خوب بود و برای ما خوب نبود. در قرارداد حسینی نیز مشخص بود که او می تواند برود و البته این مشکلات برای گذشته است و من نمی خواهم در مورد گذشته حرف بزنم.

طعنه به تیام

او درباره گلزن سنگالی سال قبلش هم گفت:«تیام  یک بازیکن خوش شانس برای استقلال بود. بازیکن سنگالی بود و من را به دلیل حضور در آفریقا می شناخت. او خیلی خوب بازی کرد اما مشکل کوچکی میان باشگاه و تیام وجود داشت. اشتباه این بازیکن این بود که مدیر برنامه های زیادی داشت و به برخی از آنها که در بلژیک و دیگر کشورها حضور داشتند اعتماد کرد و اکنون در امارات است؛ کشوری که شاید ۲ هزار هوادار دارد و البته این تصمیم تیام است و ما نمی توانیم درباره او نظر بدهیم. اگر در استقلال می ماند، بازی با السد یک شانس بزرگ برای او بود. تیام بازیکن خوبی است و این تصمیمی است که گرفته و شاید بعد از دو ماه پشیمان شود.»

امید نورافکن!

سرمربی استقلال در واکنش به کلیپ پخش شده از امید نورافکن و آرزوی موفقیت این بازیکن برای استقلال، بیان کرد: برای من خیلی مهم است که وقتی بازیکن و مربی از یکدیگر جدا می شوند، دوباره بتوانند با یکدیگر چهره به چهره شوند. امید بسیار بسیار بازیکن خوبی است و برای او آرزوی موفقیت دارد. فوتبال بلژیک بسیار خوب است بازیکنان زیادی در سطح اول اروپا دارد. بهترین آرزوها را برای او دارم و مطمئنم راه خود را به خوبی طی می کند.

ماجرای وریا

سرمربی استقلال در رابطه با عدم حضور وریا غفوری در جام جهانی بیان کرد: هیچ کس نمی تواند نظر کی روش را تغییر دهد. وقتی که خیلی صحبت شد و گفتند که وریا بازیکن خط حمله بوده است، نباید فراموش کنیم که او 85 درصد بازی ها را دفاع راست بوده است و شاید اگر به جام جهانی می رفت، بهترین بازیکن برای ضد حملات بود. اگر او در جام جهانی بود و برابر اسپانیا و پرتغال بازی می کرد، شاید ایران به مرحله بعدی می رفت. او بازیکن خوبی است و قلب بزرگی دارد و نسبت به این موضوع که او در پست خودش بازی نکرده است، لبخند می زند. در دوران آماده سازی تیم ملی دیدم که برخی از بازیکنان در پست های جدید بازی کردند. منتظری در یک دیدار هافبک بود اما این حرف ها برای گذشته است و اکنون مساله ای نیست. وریا بسیار خوب بازی می کند و برابر ذوب آهن نیز دو گل زد.

چرا سوپرجام بازی نکردند

شفر درباره عدم حضور در سوپرجام گفت: مشکل مشخص است و سوپرجام خیلی زود برگزار می شد. بازیکنان جام جهانی در تعطیلات بودند و ما بازیکنان جدید نیز نداشتیم. ما می توانستیم با تیمی بازی کنیم که 3 بازیکن بزرگسال داشت و دیگر بازیکنان زیر 21 سال بودند. سوپرجام یک بازی ویژه است و من حاضر هستم هر زمانی در این دیدار حاضر شوم اما ما آن زمان بازیکنان خود را نداشتیم. منتظری تنها بازیکن تیم ملی ما بود که در تمرینات حضور داشت و دیگر بازیکنان اگر بازی می کردند، شاید مصدوم می شدند. ما 10 روز دیگر برابر السد بازی داریم و نمی توانستیم با بازیکنان مصدوم برابر السد به میدان برویم. السد بسیار مهم تر از بازی سوپرجام برای مردم است. بازی دربی، بازی سال است و ما نمی توانستیم با آن شرایط در بازی شرکت کنیم.

شفر: گاهی با برانکو شوخی می کنیم

سرمربی استقلال درباره اختلاف نظر با برانکو تصریح کرد: من ارتباط بسیار خوبی با برانکو دارم و خوشحالم ایشان مربی سال شدند. از زمان حضور در آلمان او را می شناسم. هر زمان یکدیگر را می بینیم خیلی از این موضوع خوشحال هستیم و هیچ مشکلی وجود ندارد. شاید گاهی وقت ها با یکدیگر شوخی کنیم و من بسیار بسیار به او احترام می گذارم.

تفاوت ایران و آلمان

شفر در پاسخ به این سوال که مهم ترین تفاوت فوتبال ایران و آلمان چیست، گفت: آلمان سابقه بزرگی در فوتبال دارد. 1954 قهرمان جام جهانی شد. این فقط برای فوتبال آلمان نبود و به خاطر شخصیت و شرایط جدید آلمان بود و قدرت زیادی از آن جام جهانی گرفتند. شرایط اقتصادی برای آلمان آن زمان فوق العاده بود. بهترین تیم آن زمان فوتبال دنیا را شکست دادیم و از آن روز فوتبال آلمان شماره یک شد. جام جهانی 1974 یک جام جهانی بزرگ با مربیان برزگ و ورزشگاه های بزرگ بود. مهم این است ما 4 مرتبه قهرمان جهان شدیم. دو بار در سال و به صورت سالیانه جلسه ای برگزار می شود. تمام مربیان تیم ملی و بوندس لیگا باید حضور داشته باشند. سنتی از گذشته و از زمان بکن بائر است و این موضوع جلسه ای است که همه با هم هستند و همه درباره فوتبال حرف می زنیم تا ببینیم چه کاری برای بهتر شدن فوتبال آلمان باید انجام شود. یواخیم لو در فرانکفورت، هامبورگ و همه شهرهای آلمان خیلی از بازی ها را می بیند و بعد از بازی به رختکن می رود و درباره بازیکنان ملی صحبت می کند. برخی از مربیان باشگاهی نیز نزد او می روند و بازیکنان ملی از حضور سرمربی در ورزشگاه بسیار خوشحال می شوند. این بسیار بسیار برای فوتبال مهم و هیجان انگیز است. من در کامرون نیز همین کار را می کردم. برای تماشای بازیکنانم به مایورکا و چلسی می رفتم و از جنگل رد می شدم تا عملکرد بازیکنانم را تماشا کنم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-08-18 10:29

افزودن دیدگاه جدید