کد مطلب: 

215450

پر استفاده‌ترین زبان‌های دنیا کدامند؟

اهمیت یادگیری زبان‌های بین‌المللی و پرکاربرد در دنیای کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست. بر اساس تحقیقات انجام شده بالغ بر ٧ هزار زبان مختلف در عصر حاضر روی کره زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پر استفاده‌ترین زبان‌های دنیا کدامند؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احتمال قریب به یقین، اکثر شما‌هایی که این مطلب را می‌خوانید حداقل یک بار کلاس‌های آموزش زبان را تجربه کرده‌اید. اهمیت یادگیری زبان‌های بین‌المللی و پرکاربرد در دنیای کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست. بر اساس تحقیقات انجام شده بالغ بر ٧ هزار زبان مختلف در عصر حاضر روی کره زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته گستره‌های مختلفی دارند، از جمعیت یک قاره تا یک دهکده ۵٠ نفری در قلب آفریقا! اگر می‌خواهید پراستفاده‌ترین زبان‌های دنیا را بشناسید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

انگلیسی

ناگفته پیداست که رتبه نخست فهرست پرکاربردترین زبان دنیا در ید قدرت زبان انگلیسی قرار دارد. انگلیسی زبان کسب و کار، اینترنت و زبان دوم مردم بسیاری از کشور‌ها به حساب می‌آید. تعداد کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی است امروزه ۳۸۰میلیون نفر است. انگلیسی در بسیاری از کشور‌ها زبان میانجی است و مهمترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل به شمار می‌آید.

اسپانیایی

جالب است بدانید اسپانیایی دومین زبانی است که به شکل گسترده در ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری انگلیسی زبان استفاده می‌شود. اسپانیایی، زبان اصلی مردم برای زندگی روزمره، کسب و کار و تجارت در بیش از ٢٠ کشور دنیاست. زبان اسپانیایی با ۴۷۰میلیون نفر گوینده به عنوان زبان مادری، دومین زبان پرتکلم دنیا است.

چینی

با جمعیت سرسام‌آور کشور چین، طبیعی است که یکی از رتبه‌های بالای فهرست پراستفاده‌ترین زبان‌ها به این کشور اختصاص پیدا کند. چینی ماندارین هم اکنون زبان اصلی حدود ۸۸۰ میلیون نفر از مردم دنیاست و یکی از ۶ زبان رسمی سازمان ملل محسوب می‌شود. در آینده‌ای نه چندان دور اقتصاد چین جایگاه ایالات‌متحده را در رهبری اقتصادی جهان تصاحب می‌کند پس اگر قصد یادگیری ماندارین را دارید عجله کنید!

فرانسوی

بسیاری آن را زبان هنر لقب داده‌اند، شاید به خاطر شیک بودن و نوع خاص تلفظ لغاتش. اما خب زبان فرانسوی منهای همه این‌ها یکی از مهمترین زبان‌های دنیا برای یادگیری است. بسیاری از اهالی شمال و غرب آفریقا به این زبان تکلم می‌کنند که البته بی‌ارتباط به سوابق استعماری فرانسه نیست. فرانسوی زبان دوم حدود ۱۹۰ میلیون نفر از مردم دنیاست و ۲۰۰ میلیون نفر دیگر هم آن را به عنوان یک زبان دوم اکتسابی استفاده می‌کنند. اگر کسی به مطالعه تاریخ و تمدن اروپا علاقه داشته باشد، یادگیری زبان فرانسه در‌های جدیدی را به روی او خواهد گشود.

عربی

اغراق نیست اگر بگوییم زبان عربی برای غربی‌ها یادآور واژه نفت است. امروزه عربی زبان ۲۵۰میلیون از مردم دنیاست. عربی یکی از زبان‌های زنده دنیا و از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد است. این زبان امروز دارای لهجه‌ها و گویش‌های گوناگون است و نوع مدرن و استاندارد آن به عنوان زبان رسمی نوشتار در همه کشور‌های عرب پذیرفته شده است.

روسی

١٨۵میلیون نفر از مردم دنیا به زبان روسی تکلم می‌کنند. منهای اهالی روسیه، ساکنان سایر کشور‌های جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی نیز زبان روسی را به عنوان دومین زبان پذیرفته و از آن استفاده می‌کنند. روسی یکی از زبان‌های رسمی کشور‌های بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و همچنین یکی از ۶ زبان رسمی سازمان ملل متحد است.

آلمانی

زبان آلمانی مورد استفاده بیش از ۱۲۰میلیون نفر از مردم دنیاست. این زبان علاوه بر آلمان در کشور‌های اتریش و لیختن‌اشتاین نیز زبان رسمی محسوب می‌شود و در سوییس، بلژیک و لوکزامبورگ یکی از زبان‌های رسمی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-12 18:23

افزودن دیدگاه جدید