کد مطلب: 

214800

بازسازی چهره ژولیوس سزار با فناوری سه‌بعدی

تیمی از پژوهشگران هلندی با استفاده از فناوری اسکن سه‌بعدی یکی از مجسمه‌های باستانی باقی‌مانده از ژولیوس سزار توانستند علی‌رغم آسیب‌دیدگی شدید این مجسمه، چهره مشهورترین امپراتور روم را بازسازی کنند.
بازسازی چهره ژولیوس سزار با فناوری سه‌بعدی

به گزارش سیناپرس، ژولیوس سزار را می‌توان در زمره یکی از مشهورترین امپراتوران روم باستان محسوب کرد که صفحات تاریخ سرشار از مطالب متضادی از ویژگی‌های برجسته و رذایل اخلاقی منتسب به وی است. به‌تازگی تیمی از دانشمندان موفق شدند با کمک بازسازی سه‌بعدی جمجمه وی، نمایی دقیق از صورت و سر ژولیوس سزار ارائه دهند تا مشخص شود این امپراتور مشهور و پرآوازه رومی به چه شکلی بوده است.

کارشناسان و پژوهشگران موزه ملی باستان در کشور هلند، به‌تازگی تصویری از ژولیوس سزار منتشر کرده‌اند که بر اساس آن می‌توان دریافت، وی در زمان زندگی خود به چه شکلی بوده و این یافته‌ها همچنین نشان‌دهنده وجود عارضه‌ای عجیب در سر وی است.

مایا دی هولوسی  (Maja d'Hollosy) باستان‌شناس و متخصص  انسان‌شناسی جسمانی که مسئولیت مطالعه و بازسازی چهره و سر ژولیوس سزار را بر عهده داشت در این رابطه اعلام کرد: «مشهورترین امپراتور روم باستان در سرخود یک برآمدگی عجیب و غیرعادی داشت.»

وی در توضیح این موضوع افزود: «به اعتقاد پزشکان، این اتفاق می‌تواند در پی زایمان دشوار و سنگین رخ دهد»

عملیات بازسازی چهره ژولیوس سزار بر پایه اسکن سه‌بعدی یک مجسمه باقی‌مانده از این امپراتور، تهیه‌شده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این مجسمه به‌صورت بسیار آسیب‌دیده بوده و بخش‌هایی مانند بینی و چانه وی از بین رفته بود. به همین دلیل این بخش‌ها به‌صورت مجازی و سه‌بعدی بازسازی شدند.

مسئولان موزه ملی باستان در کشور هلند در این رابطه اعلام کردند که تصویر سه‌بعدی بازسازی‌شده ژولیوس سزار به‌طور رسمی به نمایش عمومی گذاشته‌شده و همه علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه آگوست سال جاری میلادی برای دیدن چهره ژولیوس سزار به این موزه مراجعه کنند.

ژولیوس سزار در سال 100 پیش از میلاد متولدشده و در تاریخ با عنوان قیصر نیز شناخته می‌شود. وی پادشاهی قدرتمند و دیکتاتور منش بوده و در ابتدا یکی از سه کنسول مسئول اداره امپراتوری روم به شمار می‌رفت که با تصرف سرزمین باستانی گل یا فرانسه امروزی توانست بر قدرت خود افزوده و با حذف و کنار زدن رقبا به قدرت مطلق امپراتوری روم  تبدیل شود. سرانجام ژولیوس سزار در سال 44 پیش از میلاد طی توطئه‌ای در مجلس سنای روم کشته شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-26 21:34

افزودن دیدگاه جدید