کد مطلب: 

212181

مرشد پیر سرشناس دختر 16 ساله را به خلوتگاه برد

آسارام باپو، گوروی هندی، که مدعی است میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان دارد در دادگاه در ارتباط با اتهام تجاوز مجرم شناخته شده و به حبس ابد محکوم شده است.
مرشد پیر سرشناس دختر 16 ساله را به خلوتگاه برد

به گزارش رکنا، دادگاهی در شهر جوداپور در ایالت راجستان رای داد آسارام باپو به دختری ۱۶ ساله در سال ۲۰۱۳ در آشرام (دیر) خود تجاوز کرده است. انتظار می‌رود آسارام باپو خواهان تجدیدنظر در رای صادره شود.

این گورو (مرشد) ۷۷ ساله هندی، در سراسر جهان نزدیک به ۴۰۰ آشرام دارد که در آنها یوگا و مراقبه تدریس می‌کرد.

آسارام باپو مدعی است ۴۰ میلیون هوادار دارد. تدابیر امنیتی در شهر جوداپور به خاطر نگرانی از بروز خشونت‌ از سوی هواداران این گورو تشدید شده‌اند. قرار است مجازات آسارام باپو طی ساعات آینده اعلام شود.

در جریان محاکمه، ۹ شاهد از سوی هواداران گورو مورد حمله قرار گرفتند که سه نفر از آنها جان خود را از دست دادند و یکی از شاهدان ناپدید شده است.

وکیل دختری که به او تجاوز شده به تلویزیون ان‌دی‌تی‌وی گفته است انتظار می‌رود گوروی سرشناس هندی به حبس ابد محکوم شود. او گفته است "هیچ‌چیزی نمی‌تواند غرامت ناشی از این ضربه روانی به دحتر و خانواده‌اش را جبران کند."

آسارام باپو در سال ۲۰۱۳ پس از آن که دو نفر از هوادارانش او را متهم به تجاوز به دخترشان کردند بازداشت شد.

پلیس می‌گوید این دو نفر دخترشان را برای دریافت آموزش‌های معنوی به آشرام فرستاده بودند و به آنها گفته شده بود دخترشان "تحت نفوذ قدرت‌های غیرطبیعی است و باید او را به جوداپور نزد گورو ببرند."

به گفته پلیس آنها به جوداپور نزد گورو رفتند و آسارام باپو دخترشان را به اتاقی برد و زمانی که پدر و مادر بیرون اتاق مشغول دعا خواندن بودند، به دخترشان تجاوز کرد.

پلیس می‌گوید این گورو هندی دختر را تهدید کرده بود که اگر حرفی بزند، خانواده‌اش را خواهد کشت.
این دختر روز بعد ماجرا را به پدر و مادرش گفت و هنگامی که آنها نزد آسارام باپو رفتند او از پذیرش آنها خودداری کرد.

آسارام باپو کیست؟

آسومال هارپالانی در سال ۱۹۴۱ در روستای برنای در منطقه سند در پاکستان فعلی به دنیا آمد. پس از چندپارگی هند، خانواده او به شهر احمدآباد در گجرات مهاجرت کردند.

در دهه ۶۰ میلادی او با گوروهای مختلف به معنویت روی آورد و یکی از این گوروها او را آساران نامید.

او در سال ۱۹۷۲ اولین آشرام (دیر) خود را در کرانه رود سابرمتی در شهر موتیرا در گجرات بنا نهاد.

طی چند دهه بعد نفوذ و شهرت او در هند و سراسر دنیا افزایش یافت و وب‌سایت آسارام مدعی است ۴۰ میلیون از دستورات او پیروی می‌کنند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و شمار دیگری از سیاستمداران برجسته هندی در سال‌های گذشته در مراسم او شرکت کرده‌اند.

آساران باپو در سراسر هند املاکی به ارزش میلیون‌ها دلار دارد. پلیس در حال تحقیق در باره اتهام‌های با فساد و جعل اسناد از سوی اوست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-25 23:07

افزودن دیدگاه جدید