کد مطلب: 

208805

زهرا نعمتی: چالش ممنوع‌الخروجی از موی سر به خانم‌های ورزشکار نزدیک‌تر است

زهرا نعمتی از مشکلات ورزشکاران خانم برای خروج از کشور می‌گوید.
زهرا نعمتی: چالش ممنوع‌الخروجی از موی سر به خانم‌های ورزشکار نزدیک‌تر است

به گزارش خبرآنلاین، فیلم عرق سرد؛ ماجرای مشکل بزرگ خروج از کشور برای بانوان قهرمان و چالش هایی که به همراه داشته، یکی از پر سر و صدا ترین فیلم های جشنواره فجر امسال بود. خیلی از خانم های سرشناس ورزشکار کشورمان به تماشای این فیلم نشستند. یکی از آنها زهرا نعمتی قهرمانی نامی تیرندازی است.

او که همین چند روز قبل برترین ورزشکار سال جهان شد، یکی از چهره های سرشناس است که می گوید: «من فیلم عرق سرد را دیدم، راستش این فیلم بخشی از واقعیت زندگی خانم های ورزشکار بود که هر لحظه باید یا ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند. من به جرات می توانم بگویم هیچ خانم ورزشکاری نیست که بگوید این چنین اتفاقی را تجربه نکند و دغدغه اش نباشد. این اتفاقی است که هر لحظه ممکن است گریبانگیر یکی از خانم های ورزشکار شود. اصلا چرا فقط خانم های ورزشکار که فکر می کنم این یکی از چالش های بزرگ هر خانم نخبه ای است.»

او ادامه می دهد: «خیلی وقت ها خیلی از خانم ها صدای شان در نیامده و بازگو نکردند که چه سختی و مشکلی را داشتند و فکر می کنم یک مسئله غیرقابل گریز است برای هر خانمی با مختصاتی که گفتم. این یک اهرمی است برای آقایان که می توانند در مواقع سختی خودشان از آن استفاده کنند.»

اما در این شرایط و با تعریفی که در قانون برای اذن همسر در اجازه خروج از کشور همسر وجود دارد، چه راهکاری را می توان در نظر گرفت؟ چه کاری از دست مسئولین بر می آید و قانون گذاران چه باید بکنند؟ آیا باید برای این خانم های نخبه امتیازی ویژه در نظر گرفت یا باید مسئله خیلی کلی تر طرح شده و برایش تصمیم گیری شود.

این بار یک قهرمان به این پرسش پاسخ می دهد:«ببینید نمی دانم شاید حل کردن این مسئله و مشکل خیلی کار دشواری باشد اما ما از مسئولان محترم و قانون گذاران می خواهیم یک سری از مسائل اینچنینی را در قانون اصلاح کنند. شاید تغییر کلی قانون کار دشواری باشد یا اصلا امکانش وجود نداشته باشد چون از طرفی هم خانم ها خیلی پوئن ها دارند که با تغییر قانون ممکن است به چالش کشیده شوند.

مثلا همین مهریه خانم ها، یک ابزار متقابل است که در قانون برای خانم ها وجود دارد. برای همین می دانم که مسئولین و قانون گذاران باید مسئله را خیلی ریشه ای بررسی کنند و برایش تصمیم سازی کنند. ولی من خواهشی که دارم، در بخش اجازه خروج همسر که بتواند یک خانم از کشور خارج شود و به طور خاص برای خانم های نخبه که برای ماموریت های ملی باید مثلا به همایش ها، کنفرانس ها، جشنواره ها یا مسابقات ورزشی ملی اعزام شوند و نقش یک سفیر ملی را دارند، این اهرم فشار بر آنها را قانون گذاران بر دارند و اجازه بدهند آنها بتوانند برای ماموریت های شان اعزام شوند.

البته خوشبختانه در این زمینه گام های خوبی هم برداشته شده است و فکر می کنم خود دوستان هم به اهمیت مسئله پی بردند و تمهیداتی انجام گرفته که خانم های نخبه برای فعالیت های ملی شان اقلا با چنین مشکلی روبرو نشوند و پشت سد چنین اهرم فشاری نمانند.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-28 08:20

افزودن دیدگاه جدید