کد مطلب: 

208484

۲۱ میلیون دختر ناخواسته

دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد، تمایل والدین به داشتن پسر در کشور هند باعث متولد شدن ۲۱ میلیون دختر "ناخواسته" شده است، زیرا زوج‌ها تا زمانی که یک پسر متولد کنند همچنان بچه دار می‌شوند.
۲۱ میلیون دختر ناخواسته

به گزارش فرادید، به طور سنتی پدر و مادر‌های هندی فرزندانی می‌خواهند که نان آور و وارث خانواده باشند. دختران اغلب به عنوان یک بار مالی در کشور محسوب می‌شوند.

اگرچه تعیین جنسیت عملی غیر قانونی است، اما آخرین سر شماری نشان می‌دهد سقط جنین‌های غیر قانونی بر پایه جنسیت در این کشور همچنان اتفاق می‌افتد.

دولت در گزارش اقتصادی سالانه گفت: بسیاری از زوجین تا زمانی که یک پسر به دنیا آورند همچنان به فرزند آوری ادامه می‌دهند.

"خانواده‌هایی که پسر دار می‌شوند در مقایسه با خانواده‌هایی که دختر به دنیا می‌آورند بیشتر احتمال دارد به روند فرزند آوری خاتمه ببخشند."
 
در هند زوج‌ها، به ویژه زنان تحت فشار بیشتری در این باره قرار دارند و در برخی روستا‌ها دختران حتی به مدرسه فرستاده نمی‌شوند و در سنین پایین مجبور به ازدواج می‌شوند.

این گزارش خاطر نشان می‌کند، اولویت هندی‌ها برای داشتن فرزند پسر باعث "پیشرفت آن‌ها در تلقیح مصنوعی" شده، به خصوص در میان خانواده‌های ثروتمند.

بر طبق مطالعات متعدد، انتخاب جنسیت و سقط جنین مبنی جنسیت عملی غیر قانونی می‌باشد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ در مجله پزشکی بریتانیا The Lancet نشان می‌داد در سه دهه اخیر در هند بیش از ۱۲ میلیون جنین دختر سقط شده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-23 10:33

افزودن دیدگاه جدید