کد مطلب: 

207962

کم‌بارشی پاییز و اوایل زمستان جبران می‌شود

حسین اردکانی استاد علم هواشناسی با بیان اینکه تا انتهای بهمن یک سیستم بسیار خوب دیگر کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: الگوها نشاندهنده بارش‌های مناسب در فصل بهار است و حتی بارش‌ها بالاتر از نرمال خواهد شد و جبران کم‌بارشی پاییز و اوایل زمستان صورت می‌گیرد.
کم‌بارشی پاییز و اوایل زمستان جبران می‌شود

به گزارش تسنیم، حسین اردکانی؛ پدر علم هواشناسی ایران به تشریح پیش‌بینی‌های اخیر خود و نامه‌ای که برای جامعه هواشناسان ایران به نگارش درآورده پرداخت و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که چندی قبل انجام داده‌ام و جزییات آن در نامه‌ای موجود است، تا انتهای بهمن ماه یک سیستم بسیار خوب دیگر وارد کشور می‌شود.

او ادامه داد: بررسی الگوهای بارشی نشان می‌دهد که در طول فصل بهار نیز بارندگی خوبی را در کشور شاهد هستیم و حتی میزان بارش‌ها از نرمال نیز بالاتر خواهد بود که جبران کمبود بارش‌ها در پاییز و اوایل زمستان خواهد شد.

این استاد علم هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: برف بسیار خوبی را در روزهای ابتدایی بهمن شاهد بودیم و بارندگی روزهای انتهایی بهمن ماه و ماههای آتی نیز باعث کاهش مشکلات ذکر شده خواهد شد و فکر نمی‌کنم شاهد بروز مشکلات در حوزه بارش‌ها باشیم چرا که تا حدود زیادی جبران کم بارشی صورت می‌گیرد.

اردکانی تصریح کرد: ما فصل پاییزو حتی اوایل زمستان شاهد کمبود بارش‌ها و خشکی بودیم اما بنده از قبل، پیش‌بینی بارش‌های دی و بهمن ماه را انجام داده‌ام و این موضوع را در قالب نامه‌ای به جامعه هواشناسان و متولیان امر ارائه کرده‌ام.

وی اظهار کرد: بنده در نامه‌ای که جامعه هواشناسان نوشته‌ام، تاکید کرده‌ام که سه سیستم بارشی تا اواخر بهمن ماه کشور را فرا می‌گیرد و این موضوع را قطعاً شاهد بوده‌ایم و بارش‌ها تا پایان بهمن نیز انجام می‌گیرد.

این استاد علم هواشناسی با بیان اینکه بهار در اصطلاح هواشناسی از دهم اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: در بهار هواشناسی که تا اوایل خرداد ماه به طول می‌انجامد نیز شاهد بارش‌‌های مناسبی خواهیم بود و جبران کم‌بارشی‌ها صورت می‌گیرد.

اردکانی تاکید کرد: مردم هیچگونه نگرانی نداشته باشند و بارندگی‌‌های ماههای آتی باعث بهبود نسبی وضعیت و تا حدودی ذخیره شدن آب پشت سدها را در پی خواهد شد.

او گفت: این پیش‌بینی‌ها از الگوهای جهانی برآورد شده است و امیدواریم شاهد بارش‌های مناسب در کشور باشیم؛ این پیش‌بینی‌های ذکر شده تا فصل بهار بوده و برای تابستان کمی زود است که پیش‌بینی صورت گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-16 20:39

افزودن دیدگاه جدید