کد مطلب: 

206845

با کشیدن روزانه تنها یک سیگار به استقبال سکته‌های قلبی و مغزی بروید‎!

این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که با بدی‌ها و تبعات منفی سیگار آشنایی نداشته باشد. در این میان افراد سیگاری که هر روز با اخباری در خصوص عوارض سیگار مواجه می‌شوند به فکر کم کردن مصرف آن می افتند؛ اما مسئله این است که چنین راهکاری تا چه حد مؤثر است؟ آیا کاهش سیگار برای دور کردن خطرات کشنده آن کافی است؟
با کشیدن روزانه تنها یک سیگار به استقبال سکته‌های قلبی و مغزی بروید‎!

به گزارش بی بی سی، خلاف تصور بسیاری از آنهایی جدا شدن از سیگار برایشان سخت و گاهی غیرممکن است کم کردن این ماده دخانی هیچ نقشی در کاهش عوارض آن ایفا نمی کند. بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، تنها یک نخ سیگار در روز کافی است تا خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی و سکته مغزی تا حدود 50 درصد افزایش یابد. محققان بر این باور هستند احتمال بروز مشکلات قلبی و مغزی در افرادی که تنها روزانه یک نخ سیگار می کشند با کسانی که مصرف 20 برابری دارند یکسان است.

در واقع، زمانی که مردان تنها یک سیگار در طول روز بکشند 48 درصد احتمال ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را در خودشان افزایش داده اند؛ مقداری که با گروهی که جزء افراد پرمصرف محسوب می شوند هیچ تفاوتی ندارد. زنانی هم که در روز یک بار سراغ سیگار می روند دو برابر بیش از دیگرانی که به هیچ وجه رابطه ای با سیگار ندارند در معرض ابتلا به گرفتگی عروق و سکته قلبی قرار دارند.

این خطرات در شرایطی سلامت انسان را تهدید می کنند که عموم سیگاری ها تصور می کنند با کاهش مصرف آن خود را برابر بسیاری از بیماری ها ایمن می کنند؛ ولی واقعیت این است که آنها هم چنان آسیب پذیرترین گروه مردم برابر بیماری های خطرناک و سخت درمانی هم چون سرطان ریه هستند. هرچند استفاده از سیگارهایی با نیکوتین کمتر و کم کردن تعداد نخ سیگار مصرفی در طول یک روز راهی خوب برای شروع ترک است؛ اما نباید فراموش کرد خطرات این ماده زمانی کاملاً دور می شود که مصرف آن به کلی کنار گذاشته شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-27 12:03

افزودن دیدگاه جدید