کد مطلب: 

204582

رستاخیز اربعین؛ خداوند میزبان زائران حسین (ع) است

ابوالفضل فاتح در یادداشتی به مناسبت اربعین حسینی نوشته است: اربعین جنگ احزاب نیست که صلح انسانیت و مهمانی خداست و جهان فرصتی یافته تا در پی قرون متمادی محرومیت و غفلت، به زیارت حسین (ع) نائل شود.
رستاخیز اربعین؛ خداوند میزبان زائران حسین (ع) است

شاید بسیاری از رسانه های جهان که سرگرم زخارف دنیا شده اند از این اجتماع عظیم نور چشم پوشیده و از انعکاس شکوه و زیبایی های شگفت انگیز و سخاوت معجره آسای آن خود را محروم کرده باشند،  اما بی تردید شبکه ی دلهای تنیده با معنویت و فلسفه حسین (ع) ، سلطه رسانه های مسلط را در هم تنیده و پژواک خود را به جهان ساطع می سازد و از این رو دیر نیست که موکب های حسینی از درب هر خانه ای که مسکن شیفتگان حسین (ع) است آغاز شود و هر اربعین رودخانه ی پیوسته ای از نور و عشق، سرزمین های دور و نزدیک را در برگیرد.

متن کامل یادداشت به این شرح است:

بسمه تعالی

اخبار راهپیمایی شگفت انگیز اربعین حسینی دلهای یکایک مومنان را ستانده است. جمعیتی عظیم، فوج فج به زیارت ثارالله وارد شده و به عینه مشاهده می کنند، خداوند چگونه به خونخواهی کسی برخاست که  تنها  کشته شد.

اربعین از ایام الله است. عراق جدید و ایران عزیز و بیداری شیعیان و نقش رسانه ها همه هست، اما آنچه اربعین را اربعین ساخته است مشیت الهی و انقلابی است که خداوند به خونخواهی حسین (ع) در دلها ایجاد کرده است. ایام الله روزی است که سلطنت خدا، عظمت خدا و دست خدا آشکارتر و متفاوت تر از همیشه خود را نمایان می سازد.

اگر رمضان مهمانی خداست، اگر حج مهمانی خداست، اربعین هم مهمانی خداست و میزبان زائران حسین (ع)، خداوند است. و چه مهمانی باشکوه و پر مسمی و با معنویتی است مهمانی خدا. همان مهمانی که پیامبر اعظم (ع)، علی مرتضی (ع)، فاطمه زهرا (س) و یکایک اهل بیت علیهم السلام همه حاضر و ناظرند و حسین (ع) را اشاره می کنند.

شاید مردم شناسان و جامعه شناسان از فهم ابعاد و ماهیت روابط حاکم بر این  «فرا ابر رخداد» درمانده باشند، ،شاید رسانه های جهان که سرگرم زخارف دنیا شده اند از این اجتماع عظیم نور چشم پوشیده و از انعکاس شکوه و زیبایی های شگفت انگیز و سخاوت معجره آسای آن خود را محروم کرده باشند،  اما بی تردید شبکه ی دلهای تنیده با معنویت و فلسفه حسین (ع) ، سلطه رسانه های مسلط را در هم تنیده و پژواک خود را به جهان ساطع می سازد و از این رو دیر نیست که موکب های حسینی از درب هر خانه ای که مسکن شیفتگان حسین (ع) است آغاز شود و هر اربعین رودخانه ی پیوسته ای از نور و عشق، سرزمین های دور و نزدیک را در برگیرد.

اربعین جنگ احزاب نیست که صلح انسانیت است و جهان فرصتی یافته تا در پی قرون متمادی محرومیت و غفلت،  به زیارت حسین (ع) نائل شود. و اربعین همان رستخیز عظیم است که از زمین بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است.

ابوالفضل فاتح

پنج شنبه ۱۸ آبان ۹۶

مصادف با اربعین حسینی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-09 18:13

افزودن دیدگاه جدید