کد مطلب: 

204319

چرا احتمال مرگ زنان پس از سکته قلبی بیشتر از مردان است؟‎

در زندگی امروز ما سکته قلبی پدیده ای است شناخته شده که فارغ از سن و جنسیت افراد را درگیر می کند. با این وجود، عوارض چنین مشکل شایعی برای همه یکسان نیست و عوامل مختلفی تبعات گاه جبران ناپذیر سکته قلبی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
چرا احتمال مرگ زنان پس از سکته قلبی بیشتر از مردان است؟‎

به گزارش شفقنا زندگی، بدون تردید مرگ پس از سکته قلبی شدیدترین اتفاقی است که می تواند دامن فرد بیمار را بگیرد. به همین علت، پزشکان در صدد هستند با شناخت عوامل مؤثر در  بروز این اتفاق احتمال مرگ بیماران را کاهش دهند. در راستای عملی ساختن این هدف، پزشکان به تازگی دریافته اند خطر مرگ پس از سکته قلبی زنان را بیش از مردان تهدید می کند.

بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، احتمال مرگ زنان در 12 بعد از سکته قلبی 50 درصد بیش از مردان است.

دانشمندان آلمانی بر این عقیده هستند، یکی از مهم ترین عوامل چنین اتفاقی فشارهای اجتماعی است که زنان متحمل می شوند؛ چراکه آنها پس از طی دوره نقاهت وظیفه دارند تعادل میان زندگی خانوادگی و کار را حفظ کنند. در واقع، این جامعه است که از زنان انتظار دارد هر چه زودتر روند عادی زندگی را پی بگیرند و هر یک از نقش های پیشین خود را ایفا کنند.

از طرف دیگر، سکته قلبی در زنان کمتر به دلیل بسته شده رگ های خونی اتفاق می افتد؛ عاملی که به سرعت می تواند درمان شود و بهبود بیمار را به دنبال داشته باشد. در واقع، بروز این حمله در زنان بیشتر به علت بیماری عروق کرونری است. در چنین موقعیتی، احتمال موفقیت در فرایند تخلیه شریان های قلبی از رسوبات بسیار ناچیز است. علاوه بر این، بالا بودن میزان ابتلا به دیابت در زنان عاملی است که خطر مرگ پس از سکته قلبی در آنها را افزایش می دهد.

به همین خاطر، زنان باید بیش از پیش نشانه های سکته قلبی را جدی بگیرند و در صورت بروز هر گونه مشکل در زمانی کوتاه به بیمارستان مراجعه کنند. اطرافیان و خانواده نیز وظیفه دارند در صورت بروز چنین اتفاقی بخشی از وظایف بیمار را به عهده بگیرند تا قدری از فشار روانی و اجتماعی که بر زنان وارد می شود بکاهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-28 15:34

افزودن دیدگاه جدید