کد مطلب: 

198740

خطر برخی مواد خوراکی برای معده خالی

غذا خوردن به مقدار کافی و منظم برای حفظ سلامتی و شادابی به تنهایی کافی نیست بلکه افراد باید روش های غذایی مشخصی را برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی در بدن دنبال کنند.
خطر برخی مواد خوراکی برای معده خالی

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه دیلی هلثی ،برخی خوراکی ها علیرغم دارا بودن ارزش غذایی؛گاهی در صورت استفاده با معده خالی ، مشکلات مختلفی را به وجود می آورد.
به عنوان نمونه می توان به گوجه فرنگی اشاره کرد که علیرغم سرشار بودن از مواد غذائی و ویتامین سی ، دارای مقادیر زیادی اسید تانیک  است  که موجب افزایش اسید معده شده و امکان ابتلا به زخم معده را فراهم می آورد،  ماست نیز حاوی مقادیر زیادی باکتری مفید است که به راحتی با افزایش اسید معده به ویژه به هنگام خوردن با معده ی خالی از بین می رود.

زیاده روی در خوردن شکر صنعتی با معده ی خالی گاهی به از بین رفتن کبد منجر می شود،موز نیز که حاوی مقادیر زیادی منیزیم و پتاسیم است در صورت خوردن با معده ی خالی  شاید به اختلال در نسبت این عناصر شیمیائی در خون منجر شود  خوردن قهوه با معده خالی نیز موجب افزایش ترشح اسید معده شده و درنوع خود موجب سوزش معده و دشواری هضم در طول روز می شود.
افزون بر همه موارد بالا ، نوشیدن چای با معده ی خالی نیز امکان دارد به جلوگیری از ترشح مایعات گوارشی هضم کننده  و کاهش اسید صفرا در معده که به عملیات هضم غذا کمک می کند، شود.

نوشیدنی های گاز دار نیز به غشاهای مخاطی آسیب زده و موجب کاهش گردش خون در معده  و دشواری عملیات هضم و ایجاد  یبوست می شود .
افزایش استفاده از ادویه جات در صورت استفاده با معده ی خالی ممکن است  به ترشح اسید و از بین رفتن غشای مخاطی معده منجر شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-06 14:20

افزودن دیدگاه جدید