کد مطلب: 

196187

جزییات ممنوعیت یک ماهه صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان

دونالد ترامپ در فرمان اجرایی جدیدی در نخستین هفته حضورش در کاخ سفید سفر اتباع 7 کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان ، سومالی و لیبی را به خاک آمریکا به مدت 1 ماه ممنوع کرده است.
جزییات ممنوعیت یک ماهه صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان

به گزارش سیتنا، سایت عصر ایران توضیح داد: این تصمیم جنجالی ترامپ در راستای شعارهای ایام انتخابات اوست که خواستار ایجاد محدودیت و ممنوعیت در سفر اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا شده بود.

بر اساس تصمیم جدید که البته قرار بود ترامپ روز چهارشنبه امضا کند- اما امضای آن بنا به دلایل نامعلوم به تعویق افتاده – از لحظه امضای این فرمان اجرایی به مدت 1 ماه سفارت خانه های آمریکا در سراسر جهان برای اتباع 7 کشور فوق از جمله ایران روادید سفر به آمریکا را صادر نخواهند کرد و حتی ممکن است شهروندان ایرانی – و 6 کشور دیگر – که پیشتر ویزای آمریکا را دریافت کرده و در طی مدت 1 ماهه بخواهند وارد خاک آمریکا شوند از سوی پلیس مرزبانی آمریکا به کشورهایشان " دیپورت " شوند.

این تصمیم جدید و بی سابقه دولت ترامپ که حتی در بحرانی ترین دوران روابط ایران – آمریکا پس از انقلاب اسلامی – دوران 444 روزه دستگیری کارکنان سفارت آمریکا در تهران – به مورد اجرا درنیامده بود، زندگی صدها هزار شهروند ایرانی ساکن آمریکا و خانواده هایشان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تصمیم جدید در وضعیت شهروندان ایرانی که دارای " کارت سبز" (گرین کارت) سفر به آمریکا و یا دارای گذرنامه آمریکایی هستند، تاثیری نخواهد داشت و این شهروندان می توانند در طی همین مدت بدون مانع وارد آمریکا شوند.

همچنین این فرمان اجرایی ترامپ شامل ویزاهای سیاسی و دیپلماتیک و ویزاهایی که برای دیپلمات های ایرانی مقیم نیویورک (سازمان ملل) صادر می شود، نخواهد شد.

برای شهروندان ایرانی ساکن آمریکا نیز در صورتی که این شهروندان پاسپورت آمریکایی نداشته و فاقد گرین کارت باشند در صورت خروج از آمریکا در مهلت یک ماهه ممنوعیت ، دیگر به آنها اجازه ورود به خاک این کشور داده نخواهد شد. این وضعیت می تواند به ویژه برخی دانشجویان ایرانی ساکن آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد و ورود و خروج آنها به آمریکا را غیر ممکن کند.

همچنین برنامه ریزی و هزینه های بسیاری از دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه های آمریکا که در سال جاری برای گرفتن ویزای تحصیلی برنامه ریزی کرده بودند، با این فرمان اجرایی ترامپ به هدر خواهد رفت.

گفته می شود ممکن است وضعیت یک ماهه ممنوعیت صدور ویزا پیش از منقضی شدن ، برای مدت های مشابه 1 ماهه تمدید شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-26 14:08

افزودن دیدگاه جدید