کد مطلب: 

195083
حضرت آیت الله جوادی آملی:

اگر در جامعه ای‌ انسان به رسانه و مطبوعاتش اطمینان نداشته باشد این جامعه جهنمی است

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: اگر به جای امر به معروف ونهی از منکر که بر ما واجب است و اثربخش است بیاییم «غیبت» کنیم، این دیگر سودی ندارد، این منکری است در برابر منکر, حرام را با حرام و بدی را با بدی نمی‌شود جلوگیری کرد.
اگر در جامعه ای‌ انسان به رسانه و مطبوعاتش اطمینان نداشته باشد این جامعه جهنمی است

به گزارش سیتنا به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار دبیران کانون‌های قرآن و عترت و مهدویت دانشگاه‌های کشور بیان داشت: قرآن یک کتابِ خودکفاست و قرآن‌پژوه را هم خودکفا می‌کند؛ نویسندگانی که کتاب‌هایی را از دیرباز نوشتند بالأخره یک استادی دیدند یا از یک مکتب و برنامه‌ای کمک گرفتند و کتاب نوشتند، اما این نگار به مکتب نرفته از هیچ جایی این کتاب را نگرفت و این کتاب فقط از ناحیه وحی الهی است, یعنی گوهر را از درون خود تولید می‌کند، وجود مبارک پیغمبر این‌طور است، اهل بیت(علیهم السلام) این‌طور هستند.

او با تاکید بر طاهر بودن جامعه قرآنی کشور گفت: شما عزیزانی که در خدمت قرآنید و قرآنی کار می‌کنید باید هم دریا باشید و هم جامعه را دریایی کنید؛ خاصیت دریا این است که اگر لاشه‌ای وارد آن شد دریا او را قبول نمی‌کند و او را پس می زند، این را همه ما می‌دانیم که جوانان قرآنی و کانون‌های قرآنی آلوده نخواهند شد، آن‌‌قدر طیب و طاهر هستید و خواهید بود که اگر آلوده‌ای خود را به جمع شما برساند شما او را پس می‌زنید، این خاصیت دریاست و کار قرآن کریم این است.

آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب که «گروه‌های قرآنی هم خودشان بهشتی‌اند و هم جامعه را بهشتی می‌سازند» ابراز داشت: گروه‌های قرآنی هم خودشان بهشتی‌اند و هم جامعه را بهشتی می‌سازند، طبق بیان سوره مبارکه حشر، جامعه بهشتی که همان تمدن اسلامی است فرمود مردان الهی اصلاً دعایشان این نیست که خدایا پدر و مادر مرا بیامرز! این حداقل دعاست، دعای آنها این است که ﴿رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذینَ سَبَقُونا بِالْإیمانِ وَ لا تَجْعَلْ فی‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا﴾ خدایا کینه را از جامعه بردار! بدی را از جامعه بردار! نفاق را از جامعه بردار! این دعای بهشتیان است؛ اما اگر ما آبروی شخصی را ببریم، دروغ بگوییم و غیبت کنیم و هیچ اطمینانی در جامعه نباشد و یا در جامعه ای‌، انسان به رسانه و مطبوعاتش اطمینان نداشته باشد چنین جامعه‌ای، جامعه جهنمی است و دیگر جامعه بهشتی نیست.

او با تاکید بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اگر کسی خلاف کرد ما وظیفه داریم به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به او بگوییم و جلویش را بگیریم، و وقتی با او در میان می‌گذاریم که این کار بد است و آن را انجام نده، بالأخره او یا قبول یا نکول می کند در هر حال ما وظیفه‌مان را انجام دادیم، اما اگر به جای امر به معروف ونهی از منکر که بر ما واجب است و اثربخش است بیاییم «غیبت» کنیم، این دیگر سودی ندارد، این منکری است در برابر  منکر, حرام را با حرام و بدی را با بدی نمی‌شود جلوگیری کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-09 16:26

افزودن دیدگاه جدید