کد مطلب: 

193099

رسوایی فوتبال؛ سوء استفاده جنسی از جوانان

با افزایش شکایات، تحقیقات پلیس بریتانیا درباره سوء استفاده جنسی مربیان از جوانان در فوتبال انگلیس گسترش‌ یافته است.
رسوایی فوتبال؛ سوء استفاده جنسی از جوانان

به گزارش سیتنا به نقل از پرس تی وی، تعداد افرادی که درباره سوء استفاده جنسی لب به سخن گشودند، افزایش‌یافته است. تاکنون دست‌کم 8 فوتبالیست شکایاتی درباره سوءاستفاده جنسی در دهه 1980 مطرح کرده‌اند.

جیسون دانفورد، که زمانی در رده جوانان تیم فوتبال منچسترسیتی بازی می‌کرد، روز جمعه مدعی شد که یک حلقه کودک‌آزاری در فوتبال کشف‌شده است.

اتهامات سوءاستفاده جنسی علیه تعدادی از مربیان مطرح‌شده اما تاکنون این اتهامات عمدتاً علیه بری بنل، مربی جوانان تیم فوتبال منچسترسیتی است.

هفته گذشته اندی وودوارد اولین فوتبالیستی بود که علناً از سوءاستفاده جنسی بنل از خود پرده برداشت و این موضوع سبب شد تا اتهامات مشابهی علیه این مربی مطرح شود.

بنل تاکنون 3 بار به اتهاماتی از جمله تجاوز و سوءاستفاده جنسی از پسران روانه زندان شده است. وی آخرین بار در سال 2015 و زمانی که دربارۀ سوءاستفاده جنسی از یک پسر در باشگاه فوتبال در سال 1980 در منطقۀ مک‌کلسفیلد نزدیک لندن گناه‌کار شناخته شد، روانه زندان شده بود.

رئیس اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای بریتانیا گفت انتظار می‌رود شمار بازیکنانی که شکایات مشابهی مطرح کنند، افزایش یابد.

به گفته مقامات، یک خط تلفن ویژه، که برای دریافت اتهامات مشابه راه‌اندازی شده، تاکنون بیش از 100 تماس دریافت کرده است.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد پس از تحقیقات عمومی درباره رسوایی جنسی جیمی سویل، مجری سابق بی‌بی‌سی که در سال 2011 مُرد، شمار پرونده‌های گزارش‌شده به پلیس درباره سوءاستفادۀ جنسی به‌شدت افزایش‌یافته و به یک‌صد مورد در ماه رسیده است. سویل به چندین مورد سوءاستفاده جنسی متهم شده است.

در 7 جولای 2014 (16 تیر 93)، ترزا می، وزیر کشور وقت بریتانیا، یک کمیتۀ مستقل تحقیقات درباره سوءاستفادۀ جنسی از کودکان راه‌اندازی کرد.

سیمون بیلی، رئیس کمیته تحقیقات دربارۀ سوءاستفادۀ جنسی از کودکان موسوم به آپریشن هیدرنت، در ماه می گفت انتظار می‌رود تا زمان پایان تحقیقات، بیش از 30 هزار گزارش جدید از سوءاستفادۀ جنسی از کودکان گزارش شود.

وی برآورد کرد که ادامه این تحقیقات بدین معناست که تا سال 2020، پلیس در سراسر بریتانیا بیش از 200 هزار پرونده سوءاستفاده جنسی از کودکان داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-26 16:38

افزودن دیدگاه جدید