کد مطلب: 

185777

سخنان ترامپ در مورد توقف خرید نفت از عربستان

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به روزنامه نیویورک تایمز گفت که در صورت دست‌یابی به مقام ریاست‌جمهوری، توقف خرید نفت از عربستان را مد نظر قرار می‌دهد، مگر آن‌که عربستان پیاده‌نظام خود را برای نبرد با داعش وارد عمل کند.
سخنان ترامپ در مورد توقف خرید نفت از عربستان

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ این مطلب را در مصاحبه‌ای طولانی که روز شنبه هفتم فروردین در روزنامه یادشده منتشر شده عنوان کرده‌است.

در این مصاحبه از او پرسیده شد که آیا وی خرید نفت از هم‌پیمانان آمریکا را متوقف خواهد کرد مگر آن‌که آنها برای مبارزه با داعش نیروی زمینی بفرستند و آقای ترامپ در پاسخ گفت که «جواب شما، به گمان من، بله است.»

آقای ترامپ پیش از این گفته است که کشورهایی که از «حمایت» ایالات متحده برخوردارند باید برای این «حمایت» پول پرداخت کنند و در این رابطه از عربستان سعودی نیز نام برده است.

دونالد ترامپ در مصاحبه تازه خود با نیویورک‌تایمز در این باره تأکید کرد که «بدون ما، موجودیت عربستان مدت زیادی طول نخواهد کشید.»

نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان افزود: «به خاطر خدمت فوق‌العاده‌ای که برای حفاظت از کشورهای مختلف انجام می‌دهیم پولی دریافت نکرده‌ایم و عربستان هم یکی از این کشورها است.»

آقای ترامپ پس از آن‌که اوایل هفته جاری پنج نفر را به عنوان مشاوران سیاست خارجی خود نامید با انتقادهایی در مورد گمنام بودن این افراد مواجه شد.

او در مصاحبه با نیویورک‌تایمز نام سه نفر دیگر را به این فهرست افزود که دو تن از آنها از درجه‌داران بازنشسته ارتش آمریکا هستند.

دونالد ترامپ پیش از این نیز از قصد خود برای بیرون آوردن نیروهای نظامی آمریکا از ژاپن و کره جنوبی خبر داده‌است مگر آن‌که آن دو کشور پول بیشتری برای پوشش هزینه‌های این نیروها به آمریکا بپردازند.

ماه گذشته سه مقام ارشد آمریکایی که حاضر نشدند نام‌شان قید شود، گفتند که دیپلمات‌ها و مقام‌های کشورهای اروپایی، خاورمیانه، آسیا و آمریکای لاتین در مورد «سخنان بیگانه‌ستیزانه» دونالد ترامپ اظهار نگرانی کرده و هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-27 18:11

افزودن دیدگاه جدید