کد مطلب: 

185413

چهار ماده غذایی که شما را دچار پیری زودرس می کند

دانشمندان اکنون به روشنی نشان می دهند که وضعیت جسمی و سلامتی ما مستقیما با مواد غذایی ای که مصرف می کنیم ارتباط دارد.
چهار ماده غذایی که شما را دچار پیری زودرس می کند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از سایت روسی میدیک فروم، دانشمندان می گویند بعضی مواد خوراکی به ما حس جوانی و شادابی می دهد در حالیکه دیگر مواد خوراکی می توانند باعث پیری زودرس شوند.

بر همین اساس دانشمندان ما را از خوردن 4 ماده غذایی منع می کنند. نخوردن این مواد غذایی باعث می شود تا احساس سرزندگی بکنیم، و جلوی علائم پیری زودرس مانند چروک دور چشم و صورت را بگیریم.

تاثیرگذاری بر فرایند پیری از طریق 3 فرایند اساسی: تعامل آنزیمی، التهاب و اکسیداسیون صورت می گیرد.

تعامل آنزیمی از راه وجود میزان زیاد گلوکز شکر در بدن، که با پروتئین ها وارد تعامل شده و باعث اختلال در عملکرد آنها می شود. این تعامل بدون شک می تواند باعث پیری در بدن شود، و همانگونه که در افراد دیابتی دیده می شود، آنها از همسالان خود پیرتر دیده می شوند.

شکر

همه ما می دانیم که شکر برای بدن مضر است، و به غیر از دیابت و چاقی، مصرف زیاد شکر می تواند به پیری زودرس منجر شود.

گندم

دانه گندم حاوی یک هیدروکربور خاص به نام "آمیلوپکتین" است که میزان گلوکز خون را بیش از هر شکر دیگری افزایش می دهد. هر غذایی که با آرد گندم درست شده باشد، بیش از هر هیدروکربور دیگر، باعث افزایش گلوگز خون می شود. خوردن این ماده غذایی فرایند "گلی کاسیون" بدن را تسریع می کند که همان پیرشدن زودهنگام است.

ذرت

ذرت و تمامی مشتقات آن (روغن، کرن فلکس و دیگر پرک ها) میزان "فروکتوز" خون را بالا می برد، که به گفته دانشمندان این ماده قندی هم فرایند پیری را در بدن تسریع می کند. ذرت حاوی میزان بالایی از "اومگا-6" است که آنهم فرایند اکسیداسیون را در بدن تسریع و باعث التهاب و پیری زودرس می شود.

روغن های نباتی

دانشمندان می گویند که روغن های نباتی خوب هستند. اما باید بدانید که این روغنها در اثر حرارت خاصیت خود را از دست می دهند و تبدیل به ماده ای خطرناک می شوند، که می تواند باعث التهاب و اکسیداسیون شده رادیکالهای آزاد بسازند که پوسته سلولهای بدن را تخریب می کنند، و به پیری زودرس، بیماریهای قلبی، و عروقی و دیگر بیماریها منجر می شوند.

متخصصان می گونید که مصرف زیاد و طولانی مدت این مواد غذایی می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-05 14:42

افزودن دیدگاه جدید