کد مطلب: 

172352

جزئیات صدور دفترچه بیمه اجباری برای نوزادان

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه افرادی هستند که ممکن است تا کنون به هردلیلی برای دریافت دفترچه بیمه همگانی اقدام نکرده باشند، اما مایل هستیم چتر بیمه‌ای روی سر همه مردم باشد گفت: می‌خواهیم به سمتی برویم که یکی از الزامات دریافت شناسنامه کودک، برخورداری از بیمه باشد.
جزئیات صدور دفترچه بیمه اجباری برای نوزادان

به گزارش سیتنا، دکتر پهبد پورشبانان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات صدور دفترچه بیمه اجباری برای کودکانی که تازه متولد می‌شوند گفت: دولت در صدد است طرحی را تصویب و ابلاغ کند که بر اساس آن پوشش بیمه همگانی سلامت را اجباری کند.

وی افزود: بر این اساس همانگونه که وقتی برای دریافت خدمتی از دولت باید کارت ملی ارائه داد، باید شماره‌ای وجود داشته باشد که نشان دهد فرد تحت پوشش بیمه است. این امر اکنون در دستور کار دولت قرار دارد تا برای خدمات اجتماعی مختلف نظیر ثبت نام در مدرسه و دریافت گذرنامه برخورداری از کد بیمه‌ای نیز الزامی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه باید والدین را برای دریافت دفترچه بیمه هنگام به دنیا آمدن فرزندشان ملزم کنیم گفت: هدف این است به سمتی برویم که یکی از الزامات دریافت شناسنامه کودک، تاییدیه بیمه سلامت مبنی بر ثبت نامش در سامانه باشد.

پورشبانان افزود: افرادی هستند که ممکن است تا کنون به هردلیلی برای دریافت دفترچه بیمه همگانی اقدام نکرده باشند، اما مایل هستیم چتر بیمه‌ای روی سر همه مردم باشد تا بتوانیم خدمات بهداشتی و مراقبتی را برای آحاد جامعه ارائه کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-16 15:38

افزودن دیدگاه جدید